Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

CHAdeMO lading til Mercedes Benz Elctric

Startet av torjen6, mandag 14. september 2015, klokken 16:10

« forrige - neste »

krl

B Electric drive fungerer knallbra til daglig (små)kjøring, men det er ikke noen bil for langturer.

Bilen er overlegen Tesla når det gjelder komfort for fører og passasjerer. Baksetepassasjerene har til og med eget "flybord".

Men uten hurtiglading og større batteri, så er og blir den en bybil dessverre.

jog

Sitat fra: Griffel på torsdag 17. september 2015, klokken 14:15
Sitat fra: krl på onsdag 16. september 2015, klokken 21:54
Jeg har både Chademo-adapter og B Electric, men tar ikke sjansen på å teste... Selv om jeg er svært overrasket hvis det er skadelig for bilen og/eller adapteret.
Jeg vil også bli litt overrasket om noe skades, men 100 ganger mer overrasket om det virker.

Da har jeg testet Tesla Chademo-adapter og B Electric og det var ikke noe liv å få selvfølgelig, men måtte jo teste.
Leaf  63000km fra 2011 Des. hentet i -18 fra GOL.
Tesla P85 .   2369  Vin 16841 in Production 20.09.13
Levering 12.11.13  Ny S85D  utlev. 10 Juni kl 10 2015
Model 3 LR 19.02.19

jgilberg

Sitat fra: jog på mandag 28. desember 2015, klokken 16:47
Sitat fra: Griffel på torsdag 17. september 2015, klokken 14:15
Sitat fra: krl på onsdag 16. september 2015, klokken 21:54
Jeg har både Chademo-adapter og B Electric, men tar ikke sjansen på å teste... Selv om jeg er svært overrasket hvis det er skadelig for bilen og/eller adapteret.
Jeg vil også bli litt overrasket om noe skades, men 100 ganger mer overrasket om det virker.

Da har jeg testet Tesla Chademo-adapter og B Electric og det var ikke noe liv å få selvfølgelig, men måtte jo teste.

Streetcreds herfra  ;)
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

jgilberg

Hvis noen savner hurtiglading, bytter jeg gjerne konas i3, absolutt alle opsjoner, med en B-klasse.

Bilen er fra feb14 og har kjørt 14.500 km. Første service utført i går. Kunne bare tenke meg å prøve noe "nytt".

Send PM.
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

elektrolux

#34
Sitat fra: jgilberg på onsdag 06. januar 2016, klokken 01:05
Sitat fra: jog på mandag 28. desember 2015, klokken 16:47
Sitat fra: Griffel på torsdag 17. september 2015, klokken 14:15
Sitat fra: krl på onsdag 16. september 2015, klokken 21:54
Jeg har både Chademo-adapter og B Electric, men tar ikke sjansen på å teste... Selv om jeg er svært overrasket hvis det er skadelig for bilen og/eller adapteret.
Jeg vil også bli litt overrasket om noe skades, men 100 ganger mer overrasket om det virker.

Da har jeg testet Tesla Chademo-adapter og B Electric og det var ikke noe liv å få selvfølgelig, men måtte jo teste.

Streetcreds herfra  ;)

Vel,  ::) worst case scenario avbildet.  Viser bare hvor gjennomtenkte disse bilene er, når ikke engang DC inn på et AC inntak skaper problemer. I praksis så selvfølgelig aldri Mercen DC, da den ikke kommuniserte med ladestasjonen og dermed aldri fikk satt igang ladeprosessen.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Øyvind.h

Ja det er nok svært mange farlige situasjoner som er unngått fordi vi har gått over til mode 2, 3 og 4 hvor elektronikken er bygget inn i både bil og ladestasjon.
Det viser hvor gjennomtenkt løsningen er når man ikke engang klarer å mate DC inn på et AC inntak når man prøver. Og man slipper problemer/skader på bilen :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Trikkern

Snakket med Tony williams (quickchargepower) for er par dager siden og han bekreftet at han fortsatt jobbet med chademo lader til b Electric. Han regnet med å ha den produksjonsklar om ca 1 år. Ser for meg at han kan selge noen av disse her i landet. Ihvertfall når garantien begynner å gå ut på bilene. Bare å håpe på lavere dollarkurs om et års tid ;)
2017 Model X75D.
2014 Nissan e-NV200 Varebil. 
2015 Mercedes B Electric Drive. Solgt
2013 Toyota Rav4 EV. Solgt
3,9kw solceller på taket.

PaulusA

Sikkert kult det, men har man brukt bilen 100k km, hva skal man da med en dyr ombygging? Litt sent?
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

RickI

Bra jobb Trikkern, det er greit å vite at Tony jobber med saken...men det tar litt tid.
Jdemo for RAV EV koster rund 2999$, skulle være +/- samme for MB,  kanskje dollar beginner å falle etter Donald tar styren. Synd at MB selv ikke tilbyr mulighet for dual charger.

Trikkern

Ja, tar litt tid. Han holder på å ferdigstille chademo laderen til roadsteren nå, så Mercedesen har ikke fått så my prioritering enda.

PaulusA:
De fleste vil nok uansett vente til garantien har gått ut før de bygger om vil jeg tro. 2-3 år fra nå er nok de eldste Mercedesene nede i 150 000? Ved å bruke 30-35k på ombygging vil jeg jo påsta at man fortsatt får mye bil for en total på 180 000 ca. 2011 modell leaf blir jo fortsatt solgt (eller ihvertfall lagt ut for salg) for 120 000. Ville gladelig betalt 60 000 mer for en 5 år gammel Mercedes med chademo lader. Av de 2500 rav4 ev som er produsert så har ca 110-120 personer montert chademo. I Norge alene er det nå solgt over 3300 b Electric, totalt i Europa og USA er det nok en god del fler, så vil så absolutt tro det er et marked for dette produktet  :)
2017 Model X75D.
2014 Nissan e-NV200 Varebil. 
2015 Mercedes B Electric Drive. Solgt
2013 Toyota Rav4 EV. Solgt
3,9kw solceller på taket.

kaiat

Sitat fra: Trikkern på mandag 19. desember 2016, klokken 23:44
I Norge alene er det nå solgt over 3300 b Electric, totalt i Europa og USA er det nok en god del fler, så vil så absolutt tro det er et marked for dette produktet  :)

Nja, Norge tar drøyt halvparten av alle B Electric solgt i Europa og det er solgt færre B Electric i USA enn i Norge, så det største markedet er kanskje her hjemme...

Det sagt, jeg kunne absolutt tenkt meg en B Electric med hurtigladeport selv. :)

PaulusA

Hei Trikkern,

Sant nok, men vil noen da betale 35k ekstra for en godt brukt B når eneste forskjell hurtiglading?

Kanskje det isteden kommer kraftigere batteri for samme sum?
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

RickI

Det er greit å ha kraftigere batteri og de kommer sikkert om et år eller to, men å utnytte bilen for langturer det trenger hurtiglader - jeg er tålmodig, men å vente 3-6 timer å fullade en mercedes...hm.... ;)

ragwo

Endelig ser det ut til at CHAdeMO kommer til B250e!
https://shop.quickchargepower.com/JdeMO-for-the-Mercedes-B-Class-ED-and-B250e-JdeMObclassED.htm
Sitat fra: RickI på onsdag 21. desember 2016, klokken 19:55
Det er greit å ha kraftigere batteri og de kommer sikkert om et år eller to, men å utnytte bilen for langturer det trenger hurtiglader - jeg er tålmodig, men å vente 3-6 timer å fullade en mercedes...hm.... ;)
Eldrid - 2013 Leaf

Hideyowife

Sitat fra: ragwo på torsdag 15. mars 2018, klokken 20:47
Endelig ser det ut til at CHAdeMO kommer til B250e!
https://shop.quickchargepower.com/JdeMO-for-the-Mercedes-B-Class-ED-and-B250e-JdeMObclassED.htm
Sitat fra: RickI på onsdag 21. desember 2016, klokken 19:55
Det er greit å ha kraftigere batteri og de kommer sikkert om et år eller to, men å utnytte bilen for langturer det trenger hurtiglader - jeg er tålmodig, men å vente 3-6 timer å fullade en mercedes...hm.... ;)

Dette var gode nyheter. Vi har en 2016 modell selv og er MEGET fornøyd. Gikk fra e-Golf til B klasse pga plass. Rekkevidden er bra på sommer, ikke bra på vinteren men har holdt for vårt bruk. Når vi skal på lengre turer har vi klart å byttelåne med venner eller familie, men koster dette 30-40k vil det vurderes fra vår side. Akkurat sendt mail til elbilmek i Oslo og spurt om de kjenner til dette og om de kommer til å tilby en slik montering, kanskje 2019? :)
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Xpeng G9 2023 - Avbestilt
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA