Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hengerfeste på model 3?

Startet av Harlex, torsdag 10. september 2015, klokken 20:50

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: Diravi på lørdag 02. april 2016, klokken 12:22
Tror vi møter liten forståelse for det; det er i stor grad et sær-europeisk behov å ha hengerfeste på sedaner og kombikupéer. Jeg er gjerne med og skriver under, men tror ikke sjansen er så stor for at det har effekt.

Forstår at dette absolutt ikke er noe amerikansk behov, men etter opprop om å få det på Model S og ett nå evnt. opprop (før den er produksjonsklar!) om å få det på Model 3 så kanskje meldingen til slutt når frem. Om det er ett sær-europeisk behov, eller om det er sær-amerikansk å ikke se dette behovet, skal jeg ikke uttale meg om...

At det vil kunne være vanskelig å få det til på en bil i produksjon før man evnt. gjør en større "facelift" og gjennomfører nye krasjtester har jeg også forståelse for. Men Model 3 er enn så lenge ikke ett ferdig produkt, og det bør fortsatt være mulig med en slik endring før den blir produksjonsklar. Så jeg tror at dette evnt. oppropet vil ha en større mulighet for å få gjennomslag enn det forrige.

Uansett skader det ikke å prøve :)
Model S 85D

ok67

Signerer også gjere eit slikt opprop, hengarfeste på ein fornuftig prisa elbil er det som skal til for at eg kvittar meg med diseldyret.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Ipadjove


Diravi

Interessant! Herr Musk har fått med seg "notchback-kritikken" de siste døgnene. Lovende.

Men da tror jeg det er desto mer sannsynlig at det IKKE kommer en femdørs versjon av M3 Det får bli Model Y.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

My2cents


hgs

Flott! Håper den kan trekke litt vekt iallfall, og ikke bare er til å feste sykler og annet stash på, selv om det og er nyttig.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

Diravi

Sitat fra: hgs på søndag 03. april 2016, klokken 21:40
Flott! Håper den kan trekke litt vekt iallfall, og ikke bare er til å feste sykler og annet stash på, selv om det og er nyttig.

Hvis det først kommer en trekk-krok, så burde jo bilen være i stand til å trekke ganske mye ut fra egenvekt og motorisering. Spesielt AWD. Det kan være konstruktive begrensninger mht hvor solid dimensjonert hekken er.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Espen Hugaas Andersen

Tror ikke Musk ville svart på akkurat den tweeten om det ikke var snakk om å kunne trekke litt vekt. Han spurte jo spesifikt om det ville være mulig å trekke en liten henger.

Jeg tenker det bør lett være mulig å få til noe i området 1-1,5 tonn.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Erl_end

Det var dagens gladnyhet.!  ;D
Da er det bare spørsmålet om takgrind som står igjen til skiboksen min.!  ::)
Nissan Leaf 2016 Acenta 30kW + 6,6kW lader
Reservasjon Model 3 RN1075XXXXX

SunSeeker

Da har vansker med å tro at det IKKE kommer på MS også. Om ikke, blir jo M3 å kanabalisere en del av MS salget. Er også redd for bruktprisen på MS når den kommer.

Amoss

Sitat fra: crossbasse på lørdag 02. april 2016, klokken 10:10
Burde kanskje laget ett opprop om hengerfeste? Regner egentlig ikke med at det blir mulighet for det med mindre noen maser :P

Ser ut til at vi kan droppe dette oppropet - heldigvis :)  Men ser slett ikke bort i fra at det er tidligere "mas" og opprop for TMS som har gjort at de har besluttet dette på TM3....
Model S 85D

Apfelsaft

Sitat fra: crossbasse på lørdag 02. april 2016, klokken 10:10
Burde kanskje laget ett opprop om hengerfeste? Regner egentlig ikke med at det blir mulighet for det med mindre noen maser :P
Elsker holdningen din! https://www.change.org/p/elon-musk-towing-hitch-for-tesla-model-s?recruiter=56221575&utm_source=petitions_show_components_action_panel_wrapper&utm_medium=copylink


Sitat fra: hgs på søndag 03. april 2016, klokken 21:40
Flott! Håper den kan trekke litt vekt iallfall, og ikke bare er til å feste sykler og annet stash på, selv om det og er nyttig.
Det er det som er uvisst her, hvor mye den vil kunne trekke!

Jeg synes også det skulle vært laget et opprop for høy trekkapasitet (jeg kommer sikkert til å lage spesifikt for Model 3), slik at vi ikke ender opp med noe pinglegreier på 1000 kg...

Bilen har et supersterkt chassis og enorm motorkraft. Bilen er også tung. Så det er ingenting som skulle tilsi den fint skulle klart å trekke like mye som Model X, eller mer.

Model X klarer mye mer enn 5000 lbs (2268 kg), men begrenses av hjulene (felgprofil). Så det å forvente samme trekkapasitet på Model 3 er ikke urimelig! Den kan i teorien trekke enda mer!
BMW i3 2016 fullutstyrt
Model 3-reservasjon

kW = effekt (ytelse fra motor)
kWh = energi (batterikapasitet)

lenny36

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 10. september 2015, klokken 23:35
Sitat fra: Tesladigger på torsdag 10. september 2015, klokken 21:21
Kommer Model 3 med hengerfest blir nok den utrolig populær i Norge
Blir nok en Model 3 på oss også, da ryker nr. 2 bilen som er en E-Up  ;D

Samme her, planen er å bytte Leafen i en Model 3 med hengerfeste om 6 år :)

Mye har nok skjedd på elbilmarkedet ila 6 år, da er jo heller ikke model 3 så ny og spennende lenger. Spent på hva BMW finner på videre. Håper de tar opp konkurransen med Tesla, de har ihvertfall finansielle muskler til å utkonkurrere Tesla hvis de vil.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Apfelsaft

Sitat fra: lenny36 på fredag 10. juni 2016, klokken 21:32
Spent på hva BMW finner på videre. Håper de tar opp konkurransen med Tesla, de har ihvertfall finansielle muskler til å utkonkurrere Tesla hvis de vil.
Det gjør de. Men det er snakk om 2020-21 om du stoler på ryktene (samt BMWs uttalelser).

De tjener jo penger på BMW i3, så den kan anses som en suksess. Genial bil igrunn.
BMW i3 2016 fullutstyrt
Model 3-reservasjon

kW = effekt (ytelse fra motor)
kWh = energi (batterikapasitet)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA