Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor lang rekkevidde ved 100%?

Startet av Joakim A Edquist, søndag 06. september 2015, klokken 08:34

« forrige - neste »

Joakim A Edquist

Hvor lang rekkevidde får dere opp på displaye i bilen nå, når dere har ladet til 100%?

På min 12 dager gamle bil, står det i dag morges 139km.

Har noen noen gang sett 190->km?
- 2015 Nissan Leaf Tekna -

X-Trail

Mellom 100 og 170 km avhengig av siste tur. Sikkert vært tema her før minst 10 ganger :)
Stolt eier av ELise♡

Jonny

På min gamle 2012 mod, hadde jeg 184 km, da var det 18 grader ute.
Kjører Rød Nissan Leaf.

Powerflux

Siden gjettometeret baserer seg på hvordan du HAR kjørt men ikke vet noe som helst om hvordan det VIL bli kjørt, hvilke forhold det kommer til å kjøres under etc så er tallene som presenters bortimot meningsløse.
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

Joakim A Edquist

Aha, så den bergner ut fra tidligere kjøring ja :) da høres det jo riktig ut ;)
- 2015 Nissan Leaf Tekna -

Jako

Uansett hvordan mine tidligere kjøringer har vært så har jeg ikke sett mer enn 153 km på min 2014 Leaf pr idag når den er ladet 100%, uansett hvordan hværet er også.
Nissan Leaf Tekna 2014

emil

En dag for lenge, lenge siden...

Timestamp i den originale bildefila sier 1980, men tror vi heller sier ca oktober 2013...

Som nevnt i tidligere tilsvarende tråder avslutter jeg de aller fleste turene mine med 3km nedoverbakke og regenerert mer enn brukt og har alltid alt for høye tall når jeg har fulladet bilen.

LeafSwe

My 2012 Leaf, summer 2012 if i dont remember wrong.

3P+
3SR+

Powerflux

Sitat fra: LeafSwe på søndag 06. september 2015, klokken 19:09
My 2012 Leaf, summer 2012 if i dont remember wrong.
Du kjørte ned Mount Everest og  startet med tomt batteri for max regenereing?
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

LeafSwe

Sitat fra: Powerflux på søndag 06. september 2015, klokken 19:27
Sitat fra: LeafSwe på søndag 06. september 2015, klokken 19:09
My 2012 Leaf, summer 2012 if i dont remember wrong.
Du kjørte ned Mount Everest og  startet med tomt batteri for max regenereing?

Nästan  :D
Körde en eller två laddningar med runt 0,9kwh/mil i förbrukning och sista 2km lite nedförsbacke
3P+
3SR+

Naigewron

Sitat fra: Joakim A Edquist på søndag 06. september 2015, klokken 13:06
Aha, så den bergner ut fra tidligere kjøring ja :) da høres det jo riktig ut ;)

Den beregner også ut fra hva som står på, så hvis aircondition og varmeanlegg står på vil den oppgi lavere anslag. Det samme gjelder hvis du har slått av Eco-modus.

christofferv

Jeg kjøpte selv Leaf for 1mnd siden, og forhandler var svært åpen og sa at det var bare beregninger. Samt at jeg ikke kunne kjøre ut i fra de tallene som står der. Rart at ikke selgeren din sa noe om dette?

Powerflux

Sitat fra: christofferv på mandag 07. september 2015, klokken 13:04forhandler var svært åpen og sa at det var bare beregninger. Samt at jeg ikke kunne kjøre ut i fra de tallene som står der. Rart at ikke selgeren din sa noe om dette?
Når jeg kjøpte min i 2013 var det nesten bare halleluja som kom fra selgeren. Grønn som jeg var tok jeg det meste for god fisk. Lærte fort at omtrent alt som ble sagt fra selgers side var sla-sla.

Så åpenbaret LeafSpy seg og bruksområdet til bilen har blitt utvidet ganske solid siden tallene som nå blir presentert viser seg å stemme i motsettning til jojotallene GOM lirer av seg!
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

emil

Sitat fra: Powerflux på mandag 07. september 2015, klokken 16:40
Sitat fra: christofferv på mandag 07. september 2015, klokken 13:04forhandler var svært åpen og sa at det var bare beregninger. Samt at jeg ikke kunne kjøre ut i fra de tallene som står der. Rart at ikke selgeren din sa noe om dette?
Når jeg kjøpte min i 2013 var det nesten bare halleluja som kom fra selgeren. Grønn som jeg var tok jeg det meste for god fisk. Lærte fort at omtrent alt som ble sagt fra selgers side var sla-sla.

Da jeg gikk undercover som potensiell elbilist i fjor sommer som trengte bil til pendling Arendal-Kristiansand og tilbake var Nissan-selgeren den mest fornuftige. Halleluja stemingen over egen bil og ekstremmobbing av andre biler var det folkevognpusheren som sto for.

Trond.m

#14
Sitat fra: emil på mandag 07. september 2015, klokken 17:14
Halleluja stemingen over egen bil og ekstremmobbing av andre biler var det folkevognpusheren som sto for.
Jeg hadde den samme erfaringen med en VW pusher i Oslo-området. Selgeren spredte åpenbare faktafeil om en annen elbil og ville ikke at han tok feil på tross av uavhengige faktaopplysninger. Det endte med at jeg kontaktet markedsavdelingen i Møller som sterkt tok avstand fra påstandene. Resultatet ble at jeg kjøpte den bilen han åpenbart var mest negativ til, og er strålende fornøyd med valget. Så fornøyd at jeg noen uker etterpå bestilte en til for en kollega, samt 2 fossilbiler fra samme merke. Så for meg hadde det motsatt effekt, men desverre er det nok mange som kjøper budskapet deres.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA