Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

(manglende) ladeplasser på Charlottenberg storsenter

Startet av tutti, lørdag 05. september 2015, klokken 20:57

« forrige - neste »

kennethdelbekk

jaja.. rart de skal greie å svare så forskjellig..   Men greit å mase litt uansett.. :)
Fenstad
2022 Model Y
2014 Modell S85 (Solgt)
2015 Soul EV Svart/Rød (solgt)

Terjer

Litt forskjellig syn på kundene på "Charlottenberg storsenter" syd, og "Hypermat" nord.
VW e-up!
MG4

AmocoCadiz

Skal Charlottenberg Shoppingcenter klare konkuransen, så smell til med minst 3 hurtigladere som er gratis! ( se og lær av Tanum Shoppingsenter, funker glimrende med 3 hurtigladere!)

Nickelilltroll

Känner jag blir frustrerad över det otroligt dåliga tillbudet Charlottenberg har med allt av ladetillbud för oss. 2 st type2 och 2 schuko på 2600 parkeringsplatser??? Kör man Tesla så ska det vara noll stress har har jag sett.

Har skrivit en mail till denna centerledaren och framhävde på ett fint sett hur fort dessa utbyggnaden av dessa ladeplasserna skulle betala in sig genom nya kunder.

Hennes mail är:  monica.nyland@olavthon.com
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

pudderjagar

Teslaladarane på Chalottenberg er åpen for alle typer elbiler. Men desverre så har Zoe problemer med dei.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Toalmar

Sitat fra: pudderjagar på søndag 21. mai 2017, klokken 13:24
Teslaladarane på Chalottenberg er åpen for alle typer elbiler. Men desverre så har Zoe problemer med dei.
Jeg har prøvd å lade på en Tesla ladestasjon som skulle være åpen for alle elbiler, resultatet ble en varsellampe i bilen og jeg måtte oppsøke verkstedet. Er ikke sikker på om jeg tør koble til en Tesla lader igjen, i hvert fall ikke så langt hjemmefra. jeg kjører en BMW I3
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

boxer72

Sitat fra: pudderjagar på søndag 21. mai 2017, klokken 13:24
Teslaladarane på Chalottenberg er åpen for alle typer elbiler. Men desverre så har Zoe problemer med dei.
Etter check går min zoe går i rødt og varsler check chargingpoint i ett par sec. For så umiddelbart automatisk gå i blått og  starte ny check.  Hvorpå lading starter og gir ca 9,3kw.
Så bilen sjekker, får en feil starter ny sjekk automatisk og så starter ladingen.  Så viktig å la kabel sitte i litt etter  at det lyser rødt i front/varsling i dashbordet kommer.

Sjekket med min R240 og en kompis sin R90 (400) samme på begge bilene

Sent fra min Lenovo YT-X703F via Tapatalk

Tesla model x, hvit og Renault zoe, hvit perlemor

pudderjagar

Kan da ha samenheng med at Tesla bruker ein eigen standard på komunikasjonen på AC lading. Hvis ladestasjonen ikkje får kontakt på "Teslaspråket" så prøver den på "standardspråket" for komunikasjon etterpå.

Zoe prøver 3 ganger før den gjev opp ladinga.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

torer2

Sitat fra: pudderjagar på søndag 21. mai 2017, klokken 13:24
Teslaladarane på Chalottenberg er åpen for alle typer elbiler. Men desverre så har Zoe problemer med dei.
Jeg prøvde alle 9 "Tesla" ladestasjonene (3 av 9 var det ikke lys i, prøvde reset men det ble ikke noe bedre) i dag med min Opel Ampera-e, og resultatet var stort sett det samme. Pistol låses til bilen, for så å låses opp etter en liten stund uten at det lades. Testet de 2 ved nord og samme resultat der. Det kom en Model X etter meg, og den fungerte fint.
Er problemet at Dip switch #2 står i on/opp posisjon på ladestasjonen?

pudderjagar

Sjekk ladekartet på Tesla sine sider om da står public eller custom på dei.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

torer2

#25
Sitat fra: pudderjagar på lørdag 29. juli 2017, klokken 23:25
Sjekk ladekartet på Tesla sine sider om da står public eller custom på dei.
4 av lade plassene er merket hvite "Electric vehicles" skilt og de andre 5 er merket "Tesla vehicles" skilt

http://www.charlottenbergsshopping.se/om-centret/ladda-din-el-bil-gratis/
Sitat
Sedan har vi även 9 st till från Tesla: 5 st Tesla laddare + 4 st vanliga, vid parkeringen mittemot XXL Outlet (Se karta nedan).

Arha

Sitat fra: torer2 på lørdag 29. juli 2017, klokken 22:30
Sitat fra: pudderjagar på søndag 21. mai 2017, klokken 13:24
Teslaladarane på Chalottenberg er åpen for alle typer elbiler. Men desverre så har Zoe problemer med dei.
Jeg prøvde alle 9 "Tesla" ladestasjonene (3 av 9 var det ikke lys i, prøvde reset men det ble ikke noe bedre) i dag med min Opel Ampera-e, og resultatet var stort sett det samme. Pistol låses til bilen, for så å låses opp etter en liten stund uten at det lades. Testet de 2 ved nord og samme resultat der. Det kom en Model X etter meg, og den fungerte fint.
Er problemet at Dip switch #2 står i on/opp posisjon på ladestasjonen?
Jeg prøvde også alle de 4 laderne som skulle være for alle elbiler på min Ampera-e for en stund siden og med samme resultat.  Da sa jeg fra til noen fra senteret som var og sjekket laderne.  De fortalte forresten at noen hadde kuttet ledningene og stukket av med laderne for litt siden, så det var nye som var satt opp etter dette.  Kanskje de har glemt å sette bryteren riktig på de nye?
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

torer2

Er det er noen i Oslo/østlandsområdet med Tesla Wall connector, og mulighet til å forandre på Dip switch innstillingene som er villig til å teste om det fungerer med å sette dip switch #2 i ned/av posisjon for å se om det da fungerer med Ampera-e?

boxer72

#28
Sitat fra: Arha på søndag 30. juli 2017, klokken 11:01
Sitat fra: torer2 på lørdag 29. juli 2017, klokken 22:30
Sitat fra: pudderjagar på søndag 21. mai 2017, klokken 13:24
Teslaladarane på Chalottenberg er åpen for alle typer elbiler. Men desverre så har Zoe problemer med dei.
Jeg prøvde alle 9 "Tesla" ladestasjonene (3 av 9 var det ikke lys i, prøvde reset men det ble ikke noe bedre) i dag med min Opel Ampera-e, og resultatet var stort sett det samme. Pistol låses til bilen, for så å låses opp etter en liten stund uten at det lades. Testet de 2 ved nord og samme resultat der. Det kom en Model X etter meg, og den fungerte fint.
Er problemet at Dip switch #2 står i on/opp posisjon på ladestasjonen?
Jeg prøvde også alle de 4 laderne som skulle være for alle elbiler på min Ampera-e for en stund siden og med samme resultat.  Da sa jeg fra til noen fra senteret som var og sjekket laderne.  De fortalte forresten at noen hadde kuttet ledningene og stukket av med laderne for litt siden, så det var nye som var satt opp etter dette.  Kanskje de har glemt å sette bryteren riktig på de nye?
Sitat fra: torer2 på onsdag 02. august 2017, klokken 13:20
Er det er noen i Oslo/østlandsområdet med Tesla Wall connector, og mulighet til å forandre på Dip switch innstillingene som er villig til å teste om det fungerer med å sette dip switch #2 i ned/av posisjon for å se om det da fungerer med Ampera-e?
Kan bekrefte  4 av laderne står i dip switch 2 posisjon. Ladet der med min zoe gjentatte ganger.
Gir feil først, så kjører lader/bil  en ny sjekk og starter på forsøk 2 .
Laderen forventer først en Tesla, får vel feil svar fra bil og kjører ny forespørsel hvor den så  starter å lade.
Ser på senteret der "jula" er det 2 ladere, jeg  koblet på kun Tesla laderen først en gang jeg var der, fikk da  Feilmelding og lading startet ikke.  Laderen prøvde bare en gang.  Koblet over på lader som da var satt opp riktig , Feilmelding i bil, hvor så det sjekkes på nytt og lading startes.

Støtter Ampera e.  400V 3fas?


Sent fra min Lenovo YT-X703F via Tapatalk
Tesla model x, hvit og Renault zoe, hvit perlemor

torer2

Sitat fra: boxer72 på onsdag 02. august 2017, klokken 20:07
Støtter Ampera e.  400V 3fas?
Bilen har bare en-fase lader, og vil da bare benytte seg av L1 og N hvor det er 230V.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA