Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Apple carplay i 2016 mod?

Startet av vilHAel, onsdag 26. august 2015, klokken 20:36

« forrige - neste »

vilHAel

Hei
Noen som med rimelig sikkerhet vet at 2016 e-golf leveres med Apple carplay som standard? (Mib 2 i vw verden)

hlun

100% sikker at 2016 modell blir levert med MIB II ja.
2016 e-Golf, Pure White, 18" Durban (Levering uke 43/44)

zaltoz

Hentet min 2016-modell i dag, og ja, den har CarPlay.
Tesla Model 3 LR m/AP

vilHAel

SitatHentet min 2016-modell i dag, og ja, den har CarPlay.

Grattis med ny bil og takk for svar:-)

skoTner

Står faktisk på volkswagen.no når man konfigurerer ny bil også nå. Ikke bare Apple CarPlay, men også MirrorLink og Android Auto. Se vedlegg.
Venter på eGolf

skoTner

... og her en ordentlig gjennomgang av MIB II og CarPlay i 2016 Golf:

https://www.youtube.com/watch?v=ATnWnb1FXBg
Venter på eGolf

iGolf

Jeg har 2016 modell e-Golf og iPhone 6 Plus og noen enkle ting du må huke av i telefonen først før carplay funker, men det funker bra ;)

np

Ventet i 3 ekstra måneder på min e-Golf for å få 2016 og CarPlay. Siden man må bruke kabel, må jeg innrømme at det nesten ikke blir brukt. Kun på langturer. Lurer veldig på om iOS9 vil gjøre at vi kan bruke CarPlay trådløst. Er nok en smule i tvil.
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

Lassen

Sitat fra: np på torsdag 27. august 2015, klokken 13:44
Ventet i 3 ekstra måneder på min e-Golf for å få 2016 og CarPlay. Siden man må bruke kabel, må jeg innrømme at det nesten ikke blir brukt. Kun på langturer. Lurer veldig på om iOS9 vil gjøre at vi kan bruke CarPlay trådløst. Er nok en smule i tvil.
Kjører beta versjonen av ios9 og har ikke funnet en måte å bruke carplayen trådløst enda. Finner ingen informasjon i fra VW, eneste som står på iPhonen er dette:
Model S 75D - Midnight Silver, AP 2.0, HIFI, Vinterpakke, 21" Arachnid

np

Takk. Vi kan jo håpe at en softwareoppgradering av bilen vil tilgjengeliggjøre dette. VW visste jo at dette ville komme.
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

Chana

Siden trådstarter har fått svar, kan jeg spore helt av og spør hva carplay er for noe?  ???
'15 VW e-Golf Limestone Grey
'98 VW Passat R36 (Husbonden sin)
'10 Citroën DS3 150THP Sport - Solgt
'01 Audi S3 - Solgt
'91 VW Corrado G60 - Solgt
'90 VW Corrado G60 - Skrapet

skoTner

Sitat fra: Chana på torsdag 27. august 2015, klokken 14:09
Siden trådstarter har fått svar, kan jeg spore helt av og spør hva carplay er for noe?  ???

Apple CarPlay er Apple sitt "operativsystem" for bruk i bil. Biler/skjermer som støtter CarPlay kan speile applikasjoner fra iPhone inn i bilen (de som støttes). Du kan da bruke Apple Maps for navigering, Spotify for musikk, Apple Music for musikk, se telefonappen slik den er på telefonen osv. Enkelt sagt en "forlengelse" av telefonen inn i bilens eget system. Er en fin video som forklarer mer her:

https://www.youtube.com/watch?v=MtqQSwKeE7E

Android Auto er akkurat det samme, bare for Android-telefoner.
Venter på eGolf

Chana

Det hørtes jo helt fantastisk ut, synd jeg ikke har det da siden min er 2015.

Er det noen oppgradering jeg kan ordne til min bil dette?  ;D
'15 VW e-Golf Limestone Grey
'98 VW Passat R36 (Husbonden sin)
'10 Citroën DS3 150THP Sport - Solgt
'01 Audi S3 - Solgt
'91 VW Corrado G60 - Solgt
'90 VW Corrado G60 - Skrapet

dabis

Carplay kan bare henge seg selv til tørk!! Til dere med 15 mod så ikke sorg mye for jeg er tecknerd å ser lite poeng i Carplay da vw egen bt løsning er mye bedre! Om ikke apple får fingeren ut av rompa å gir full tilgang til alle apps via skjermen så ser jeg lite poeng i det. Det er svært begrenset hva du får lov til og gjøre og det er ikke åpnet for at hvemsomhelst kan lage en carplay "app" uten at A godkjenner den. Å det nåløye har bare tre appe klart til nå Spotify radioapp og noe anna pjatt. VW Discovery pro II er jo en datamaskin kan ikke de begynne å lage noe brukbare apper?
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

iGolf

Sitat fra: dabis på torsdag 27. august 2015, klokken 21:26
Carplay kan bare henge seg selv til tørk!! Til dere med 15 mod så ikke sorg mye for jeg er tecknerd å ser lite poeng i Carplay da vw egen bt løsning er mye bedre! Om ikke apple får fingeren ut av rompa å gir full tilgang til alle apps via skjermen så ser jeg lite poeng i det. Det er svært begrenset hva du får lov til og gjøre og det er ikke åpnet for at hvemsomhelst kan lage en carplay "app" uten at A godkjenner den. Å det nåløye har bare tre appe klart til nå Spotify radioapp og noe anna pjatt. VW Discovery pro II er jo en datamaskin kan ikke de begynne å lage noe brukbare apper?

Jeg også stresset med å få denne i gang, har ikke brukt den siden jeg fikk det til. Ikke minst suger den datatrafikk som bare det!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA