Ladefeil på ny Zoe. Leverer ikke ut nye ankomne biler

Startet av StigH, fredag 21. august 2015, klokken 18:26

« forrige - neste »

Einride

Eg fekk brev frå Renault i dag om at forhandlar vil ta kontakt for å bytte ein del på bilen. I følge brevet gjeld det bilar produsert mellom april og juni i år, men høyres jo ut til at det òg gjeld enda nyare bilar (som gjerne ikkje er levert ut enda).

Ut i frå beskrivelsen høyres det veldig ut som det problemet me fekk på første bilen me  fekk utlevert. Den var produsert i april så vidt eg hugsar.

Legger ved brevet eg fekk dersom noko vil lese kva dei skriv.

StigH

Sitat fra: Einride på tirsdag 25. august 2015, klokken 20:44
Eg fekk brev frå Renault i dag om at forhandlar vil ta kontakt for å bytte ein del på bilen. I følge brevet gjeld det bilar produsert mellom april og juni i år, men høyres jo ut til at det òg gjeld enda nyare bilar (som gjerne ikkje er levert ut enda).

Ut i frå beskrivelsen høyres det veldig ut som det problemet me fekk på første bilen me  fekk utlevert. Den var produsert i april så vidt eg hugsar.

Legger ved brevet eg fekk dersom noko vil lese kva dei skriv.

Mange takk for du la ut brevet. Alltid interessant å få så detaljert info som mulig når det gjelder slikt for jeg er gjerne interessert i tekniske ting og hva som skiftes og åssen ting fungerer. Selgeren min spurte meg om jeg hadde fått et brev fra RBI norge men jeg har ikke fått noe enda. Sannsynligvis vil det stå det samme hos meg. Teoretisk burde jeg kunne egentlig fått ut bilen så lenge jeg hadde ladet den på ladestasjonen hjemme. Men så lenge de tilbyr fri lånebil så kan jeg drøye noen uker til. Artig å få prøvd den nyeste Clioen også :)
Polestar 2 2021 Snow, single motor, standard range.
Tidligere biler:
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI

StigH

Her står forøvrig min. Akk så nære men dog så fjernt :-[  Litt dårlig bilde da det ble mye refleksjoner fra vinduet i dagslyset. De satte den til side i slagslokalet i påvente så den ikke ble tatt for en utstillingsbil og får stå mest mulig urørt før overtagelse. Alt utstyr og det jeg bestilte ekstra stemte på en prikk. Jeg tok også med midtarmlene mellom forsetene for det har jeg blitt litt bortskjemt med fra tidligere biler :)
Tidligere biler:

OleBno

Jeg håper min blir ferdig på verkstedet i dag en gang og kan hentes...... og at
den muligens er litt mere ladevillig fremover.

Den som lever får se !   :)

2015 Renault Zoe Intense 29/06/2015
3,6 Kw hjemmelader.
Kjørt 10.000km pr 1. November 2015
Våler i Østfold.

Elektrisifisert

Kjøpte Zoe i Juli, fikk beskjed fra forhandler primo Aug om at den var en "red (et eller annet)", senere beskjed om at de venter på deler og verksted, og jeg venter fortsatt på bilen min og nærmere informasjon.
Tenker allikevel at Zoe'n vil jeg ha og gleder meg til at Renault får fikset ladeproblemene  :D
Tror fortsatt at dette er den beste pris/rekkevidde/utstyrs-kombinasjonen som finnes i markedet p.d.   
Zoe Intense R240 Sep-2016
3,6KW hjemmelader, og bestilt Zaptech

Einride

Eg vart akkurat ringt opp av forhandlar og har no avtale om å levere bilen inn på verkstad om ein månads tid. Han meinte dei måtte ha bilen inne to dagar sidan dei enda ikkje visste nøyaktig kor lang tid det vil ta å bytte delen.

Antar at grunnen til at det blir ein månad til er stor pågang samt levering av reservedel(er). Men sidan eg ikkje har hatt noko problemer med denne bilen så langt, burde det gå greit ein månad til.

StigH

Sitat fra: Einride på torsdag 27. august 2015, klokken 11:39
Eg vart akkurat ringt opp av forhandlar og har no avtale om å levere bilen inn på verkstad om ein månads tid. Han meinte dei måtte ha bilen inne to dagar sidan dei enda ikkje visste nøyaktig kor lang tid det vil ta å bytte delen.

Antar at grunnen til at det blir ein månad til er stor pågang samt levering av reservedel(er). Men sidan eg ikkje har hatt noko problemer med denne bilen så langt, burde det gå greit ein månad til.

Oppsann!
Jeg håper jeg slipper å vente så lenge ellers så kan en snart sette på vinterdekka om det går så lenge hos meg :)
Tidligere biler:

jabj

SitatEg vart akkurat ringt opp av forhandlar og har no avtale om å levere bilen inn på verkstad om ein månads tid. Han meinte dei måtte ha bilen inne to dagar sidan dei enda ikkje visste nøyaktig kor lang tid det vil ta å bytte delen.

MotorForum Kristiansand byttet ut den aktuelle delen på de første bilene her om dagen, de brukte 6,5 time pr. bil...

Jeg fikk time 1 sept. og får igjen bilen samme dagen!
Renault ZOE R240 Intens Easycharge 2015

Elhanen

Min Zoe har nå for 2. gang nektet å starte, Electric motor failure...charcing impossible kom også opp.
Forhandler har tatt inn bilen for 2. gang, første gang fant de ingen feil.
Den lot seg da starte etter en times tid, men ikke denne gangen.
Har andre med ladefeil opplevd noe tilsvarende ?

Speeder

Sitat fra: Elhanen på fredag 28. august 2015, klokken 08:03
Min Zoe har nå for 2. gang nektet å starte, Electric motor failure...charcing impossible kom også opp.
Forhandler har tatt inn bilen for 2. gang, første gang fant de ingen feil.
Den lot seg da starte etter en times tid, men ikke denne gangen.
Har andre med ladefeil opplevd noe tilsvarende ?
Min samboer hadde en lignene feil, hun snakket om "charging impossible" dette til tross for att bilen ikke sto til lading..
Dette løste seg ved bare å åpne og lukke ladeluka en gang eller to, dette var på en R210 modell.
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

StigH

Sitat fra: jabj på torsdag 27. august 2015, klokken 18:00
SitatEg vart akkurat ringt opp av forhandlar og har no avtale om å levere bilen inn på verkstad om ein månads tid. Han meinte dei måtte ha bilen inne to dagar sidan dei enda ikkje visste nøyaktig kor lang tid det vil ta å bytte delen.

MotorForum Kristiansand byttet ut den aktuelle delen på de første bilene her om dagen, de brukte 6,5 time pr. bil...

Jeg fikk time 1 sept. og får igjen bilen samme dagen!

Det hørtes lovende ut jabj :) Da kan det hende også min blir ferdig før tiden. Det er halve tiden som mitt verksted hadde beregnet men det er vel heller at de ikke har gjort denne operasjonen før slik at de har beregnet såpass god tid. Min er den første Zoen de selger til mitt hjemsted sa de til meg så tror de ikke har fått noe særlig praksis på de enda bortsett fra at jeg regner med de har blitt kurset på verkstedet. Litt synd at de må begynne å skru på en urørt bil egentlig men sånn er vel det.
Tidligere biler:

Zoeintensesupercharge

Er det noen som har fått bilen tilbake etter delen er byttet? Hva synes dere om servicen dere har fått fra Renault? Jeg har ventet i over to uker nå, men skal etter planen få bilen førstkommende fredag. Har prøvd å fått info ut av Renault sentralt men de nekter å svare på mine spørsmål. Synes det har vært utrolig dårlig informasjon vedrørende hva som skal gjøres og når det blir gjort.

StigH

Hei
Jeg pratet en stund med min selger når jeg hentet ut leiebilen. Han svarte meg så godt han kunne. Og som han fortalte meg så sto det en haug med Zoe på havna i Drammen som ble returnert til fabrikken med båt for utbedring og firmaet som hadde levert delen ikke hadde noen kontrakt mere. Dvs den nye delen er fra en annen leverandør. Som jeg ble fortalt så innebærte operasjonen at motor måtte ut og en del av batteripakka. Jeg syntes det hørtes litt snodig ut da jeg skjønte det som at den mulige defekte delen sitter i selve motor og ikke noen annen plass. For batteriet sitter vel ikke i veien for å ta ut motor skulle en tro? Og det som jeg bekymrer meg litt over var at de hadde kun en mekaniker på verkstedet som hadde vært på kursing av reparasjoner på Zoe så jeg håper han husker alt han har lært og gjør ting riktig for dette var visst første gang de skulle skru på Zoe. Min var nummer 2 i køen nå. Så langt har jeg egentlig vært veldig fornøyd med servicen lokalt. Selv om jeg ikke har fått noe info fra Renault sentralt. Jeg fikk forøvrig en flunkende ny Renault Clio Sports Tourer fritt til bruk (Forøvrig en veldig fin bil dette også) Som jeg skal ha helt til Zoen er ferdig :)
Tidligere biler:

Zoeintensesupercharge

Okey, ja har skjønt at det er en ganske omfattende reprasjon. Håper bare de klarer å sette alt på plass igjen. Min lokale forhandler har ingen avtale med avis så det eneste de kunne låne meg var gamle lånebiler. Så er ganske lei av å kjøre gammel bil, når jeg egentlig skulle hatt en ny zoe. Synes dette er Renault sentralt som har ansvaret for at vi kunder blir tatt vare på i en sånn situasjon. Og ikke lokal forhandler. Jeg er veldig fornøyd med servicen hos forhandler, men de får jo ikke gjort så mye når Renault sentralt holder kortene for seg selv. Gleder meg til å få min zoe på fredag.

v-i-c

Det er flott at feil blir oppdaget og utbedret.

Jeg lurer på hva Renault som firma lærer av dette og hvordan de benytter denne anledningen til å bedre sine prodsedyrer slik at denne typen feil ikke oppstår i fremtiden.

Det er svært viktig hvordan Renault behandler og informerer sine kunder som blir berørt.

Tesla har jo også hatt sine problemer, men det virker som om mange Tesla eiere er fornøyd dette tyder på at Tesla behandler sine kunder på en god måte. Håper at bilfabrikantene lærer mest mulig av hverandre slik at kunde behandlingen hos alle bilfabrikanter kontinuerlig forbedres.

Så langt er jeg personlig godt fornøyd med mitt kjøp av en ZOE fra Renault (ingen problemer ennå heller da)
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA