Gråtass ramlet inn i min verden for en drøy måneds tid siden. Ikke veldig nøye planlagt, men når man liker akten...nei jeg mener jakten så hender det at man må forplikte seg til noe litt mer langsiktig

.
Når det er sagt, så gjorde jeg et stykke research før jeg hoppet til køys med VW igjen. Logikken var til slutt veldig enkel; en av få elbiler som ikke ser ut som en dråpe med hjul og som har et kjent og velprøvd førermiljø.
Golf GTE var veldig fristende, men litt for kort rekkevidde på el, 100k ekstra og skrekken for potensielt høye vedlikeholdskostnader på fossilmotor og el gjorde valget enkelt.
I motsetning til tålmodige bekjente som har gått svanger i langt over ni måneder med sine Soul, så hadde jeg ingen illusjon om å bygge min egen helt nye bil, selv om Møller tydeligvis også har redusert ventetiden drastisk.
Spørsmålet var i starten var primært om jeg skulle gå for en bil med eller uten varmepumpe. Spekulere i at early-birds ville selge bil uten VP rimeligere for å kjøpe ny bil med? Til det var bruktprisene alt for høye, så når Gråtass dukket opp på finn som ny 2016-modell med 11km på telleren da var jeg solgt.
Bilens primære bruksområde blir å frakte meg til og fra jobb hver dag (80km), samt annen småkjøring i nærmiljøet. Jeg har kjørt turer opp mot 30mil, men med dagens dekning på hurtigladere synes jeg det blir litt for mye pes å planlegge kjøring fra hurtiglader til hurtiglader.
Håpet er at elbiler generelt kommer med bedre rekkevidde (ikke veldig sannsynlig, da produsentene skal selge eksisterende biltyper også), men også at tettheten på hurtigladere øker drastisk.
Jeg liker moderat pimping, og tenkte det var greit med en tråd hvor jeg kunne poste litt om hva jeg gjør med bilen.