Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når tror godtfolket vi kan forvente større batteri på 7 seter versjon?

Startet av Goonz, onsdag 19. august 2015, klokken 08:14

« forrige - neste »

RunnerM5

En helt kanon-bil for den som ønsker en allsidig elbil. Vi testet den for en tid tilbake og likte den godt, men vi kjører en 11 mils tur hver vei til hytta veldig ofte og den holdt ikke på den turen. Den dagen den kommer med oppdatert rekkevidde er det et sikkert kjøp så følger denne tråden med stor iver!
2020 Nissan Leaf E+ 62 N-Connecta
2018 Tesla model X 75D
*SOLGT* 2015 Nissan Leaf Acenta
*SOLGT* 2015 Tesla model S70D
*E-tron quattro reservert(kansellert)

rolandvg99

Sitat fra: RunnerM5 på onsdag 10. mai 2017, klokken 20:48
En helt kanon-bil for den som ønsker en allsidig elbil. Vi testet den for en tid tilbake og likte den godt, men vi kjører en 11 mils tur hver vei til hytta veldig ofte og den holdt ikke på den turen. Den dagen den kommer med oppdatert rekkevidde er det et sikkert kjøp så følger denne tråden med stor iver!

Jo flere som maser på Nissan, jo bedre.
"I like soul with a capital S"

pudderjagar

Bruk kjøp bilen og bruk hurtiglading hvis du bare trenger lengre rekkevidde for turen på hytta. Da vil og auke oppmerksomheten mot Nissan.

Ellers vil eg sterkt anbefale lading hjemme og på jobb for å forlenge rekkevidda. Då nærmar du deg 200km med ein Evalia.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

rolandvg99

Sitat fra: pudderjagar på fredag 12. mai 2017, klokken 22:13
Bruk kjøp bilen og bruk hurtiglading hvis du bare trenger lengre rekkevidde for turen på hytta. Da vil og auke oppmerksomheten mot Nissan.

Ellers vil eg sterkt anbefale lading hjemme og på jobb for å forlenge rekkevidda. Då nærmar du deg 200km med ein Evalia.

Problemet er aksjonsradius uten lademuligheter. 3-7 mil pluss retur kan fort bli uoverkommelig. Her jeg bor har jeg en utfordring med aktiviteter hvor 10A destinasjonslading er eneste mulighet. Tar tid når bilen har 5-25% igjen på batteriet halvveis. Nye KIA Soul klarer (mest sannsynlig) samme rute tur/retur uten lading, med takboks (Nåværende klarte det akkurat ikke - manglet noen få km).
"I like soul with a capital S"

sven erik

kjørte morenmins e nv i dag 12 mil men det var uten varme og  med fin bremse pedal og 12 varme grader ute  men kunne om jeg skulle hatt den selv tenkt meg 22 mil som passe kjøre lengde  og på denne bilen er det plass til dobbelt pakke

rolandvg99

Sitat fra: sven erik på fredag 12. mai 2017, klokken 23:26
kjørte morenmins e nv i dag 12 mil men det var uten varme og  med fin bremse pedal og 12 varme grader ute  men kunne om jeg skulle hatt den selv tenkt meg 22 mil som passe kjøre lengde  og på denne bilen er det plass til dobbelt pakke

Klarte selv 143 km på en lading med 2 km i rest da jeg trilla inn til lading, men neste tur (Notodden-Rjukan) turte jeg ikke fullføre da jeg kun hadde 63 % igjen på batteriet etter 28 km med 116 km igjen å kjøre. Kun schuko 10A på ladestolpene i Rjukan.
"I like soul with a capital S"

sven erik

Sitat fra: rolandvg99 på lørdag 13. mai 2017, klokken 05:41
Sitat fra: sven erik på fredag 12. mai 2017, klokken 23:26
kjørte morenmins e nv i dag 12 mil men det var uten varme og  med fin bremse pedal og 12 varme grader ute  men kunne om jeg skulle hatt den selv tenkt meg 22 mil som passe kjøre lengde  og på denne bilen er det plass til dobbelt pakke

Klarte selv 143 km på en lading med 2 km i rest da jeg trilla inn til lading, men neste tur (Notodden-Rjukan) turte jeg ikke fullføre da jeg kun hadde 63 % igjen på batteriet etter 28 km med 116 km igjen å kjøre. Kun schuko 10A på ladestolpene i Rjukan.

på sommeren har jeg fler ganger greid 15 til 16 mil  men dete var i går

pudderjagar

E-nv200 kan fåes med 6 kw lader. Då treng du ein 32A kontakt eventuelt type2 32A. Går ikkje så lenge då. Du treng ikkje lada fullt. Sikkert ein butikk eller kjøpesenter på vegen som kan låne bort den hvis dei r deg inn i butikken/restauranten.

Forresten 7 mil går fint både vinter og sommar med denne bilen
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

rolandvg99

Sitat fra: pudderjagar på lørdag 13. mai 2017, klokken 14:33
E-nv200 kan fåes med 6 kw lader. Då treng du ein 32A kontakt eventuelt type2 32A. Går ikkje så lenge då. Du treng ikkje lada fullt. Sikkert ein butikk eller kjøpesenter på vegen som kan låne bort den hvis dei r deg inn i butikken/restauranten.

Forresten 7 mil går fint både vinter og sommar med denne bilen

7 mil er 2 mil for kort for å nå neste lader på hovedruta mi ned rv360/fv36 til E18. 7 mil gir meg en ladetid på ca 8 timer i Rjukan de gangene jeg har behov for å levere ting der.

Kjører en Europaveier er det null problem å kjøre e-NV200. Enhver avstikker over 4 mil fra ladepunkt blir gjenstand for nøye planlegging.
"I like soul with a capital S"

turfsurf

Sitat fra: pudderjagar på lørdag 13. mai 2017, klokken 14:33
Forresten 7 mil går fint både vinter og sommar med denne bilen
Tviler på at den går 7 mil i motorveifart (120 på speedometeret for Nissan) på dårlig vinterføre.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

rolandvg99

Sitat fra: turfsurf på lørdag 13. mai 2017, klokken 17:01
Sitat fra: pudderjagar på lørdag 13. mai 2017, klokken 14:33
Forresten 7 mil går fint både vinter og sommar med denne bilen
Tviler på at den går 7 mil i motorveifart (120 på speedometeret for Nissan) på dårlig vinterføre.

Ingen elbil har spesielt lang rekkevidde i toppfart, aller minst e-NV200.
"I like soul with a capital S"

sven erik

Sitat fra: rolandvg99 på lørdag 13. mai 2017, klokken 17:03
Sitat fra: turfsurf på lørdag 13. mai 2017, klokken 17:01
Sitat fra: pudderjagar på lørdag 13. mai 2017, klokken 14:33
Forresten 7 mil går fint både vinter og sommar med denne bilen
Tviler på at den går 7 mil i motorveifart (120 på speedometeret for Nissan) på dårlig vinterføre.

Ingen elbil har spesielt lang rekkevidde i toppfart, aller minst e-NV200.

elbilen får  bedre rekkevidde i gjevn 80 en i by med mye stopp og start 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA