Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Upload av Autopilot til beta-testere i MORGEN?

Startet av Pecees, fredag 14. august 2015, klokken 22:02

« forrige - neste »

Pecees

http://spectrum.ieee.org/cars-that-think/transportation/self-driving/tesla-starts-betatests-of-its-selfdriving-technology

Tomorrow, Tesla is to begin uploading the latest version of its Autopilot software to a select group of of its Model S electric cars. The owners of these vehicles will act as beta testers, putting their cars through wringers never imagined by the company's pros. If all goes well, a wider roll out will come later in the year.
TM3. AP. LR. Utlevert 03.19.

Sandvika

Lite kildehenvisninger. Håper ikke at det er riktig at man først 2uker etter "soon" skal begynne å med beta testing.

dosmont

Sitat fra: Sandvika på lørdag 15. august 2015, klokken 07:45
Lite kildehenvisninger. Håper ikke at det er riktig at man først 2uker etter "soon" skal begynne å med beta testing.
Blir faktisk litt irritert, hvis det stemmer.
For det som ble sagt tidligere er at betatesterene skulle få softwareupdate i slutten av juni!
Og den som tror at betatesting er for gjort, må de tro om igjen.
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

pej

Folkens, vi har vel lært oss hvilken tidsregning Tesla bruker nå. Teslauker er noe annet enn kalenderuker.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

HKS

Den har vært testet internt i Tesla siden juni.

Nå skal den ut i en PUBLIC beta. Dette er ikke noe nytt, og ble senest nevnt under fremleggingen av Q2 2015.
Tesla Model 3 Long Range

krl

Kjører Tesla beta-testing på bilene til tilfeldig utvalgte, eller er dette noe man må akseptere aktivt?

Jeg fikk beskjed om at blindsonevarsel var i beta-testing, og at jeg derfor måtte regne med at det var ustabilt, når jeg ringte inn til support tidligere i sommer. Noe som høres veldig rart ut; jeg har aldri valgt å være betatester.

OleJA

#6
Sitat fra: krl på lørdag 15. august 2015, klokken 17:53
Kjører Tesla beta-testing på bilene til tilfeldig utvalgte, eller er dette noe man må akseptere aktivt?

Jeg fikk beskjed om at blindsonevarsel var i beta-testing, og at jeg derfor måtte regne med at det var ustabilt, når jeg ringte inn til support tidligere i sommer. Noe som høres veldig rart ut; jeg har aldri valgt å være betatester.
Tesla har endel 'Early Access' testere utvalgt av Tesla. Disse får tilgang til nye oppdateringer en stund før de slippes på øvrige biler.

Early Access er forskjellige fra Tesla sitt Beta begrep, som brukes litt tillfeldig. Blindsone varsel er som du skriver fremdeles i beta, det samme er Androide appen etter over 2 år.

Noen hevder også at hele bilen er en beta tests...

Det var EA-testere som skulle begynne å motta autopilot software snart iflg. Elon.

andreasmj

XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

felix


Sandvika

Du gikk ikke glipp av noe.
Man så bare den venstre fjerdedelen av skjermen. Kunne såvidt ane at det var annerledes farger og litt "flatere" interface. Topplinjen var identisk og det var fortsatt todelt skjerm. På den lille skjermen så det ut som om energigrafen var satt inn i en rund ramme.

Teslanewbie

Tesla Autopilotsystem kritiseres  :

Tesla's game-changing, lane-changing Autopilot? "Currently, there is no radar on the market that can achieve that," Toyota engineer says


Trouble is: You won't find the game changing lane-changer in Tesla's Model D description, not even under "long-term possibilities." Smart move on Tesla's part, because it's not going to happen. The hardware package renders the presumptive Autopilot blind.


http://dailykanban.com/2014/12/teslas-game-changing-lane-changing-autopilot-currently-no-radar-market-can-achieve-toyota-engineer-says/
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

mogu

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 25. august 2015, klokken 10:04
Tesla Autopilotsystem kritiseres  :

Tesla's game-changing, lane-changing Autopilot? "Currently, there is no radar on the market that can achieve that," Toyota engineer says


Trouble is: You won't find the game changing lane-changer in Tesla's Model D description, not even under "long-term possibilities." Smart move on Tesla's part, because it's not going to happen. The hardware package renders the presumptive Autopilot blind.


http://dailykanban.com/2014/12/teslas-game-changing-lane-changing-autopilot-currently-no-radar-market-can-achieve-toyota-engineer-says/

Ja, det er noen som ikke forstår helt greia. Det virker som at misforståelsen dukker opp mellom definisjonen av autopilot og autonom kjøring. Det er to forskjellige ting. En autonom bil vil kunne styre og gjøre alt selv uten input fra brukeren. En bil med autopilot vil være avhengig av input fra brukeren for å f.eks. Bytte fil. Da må du som bruker forsikre deg om at det er klart i filen ved siden av deg og at det ikke kommer noen biler i stor fart bakfra. I tillegg har man da blindsone sensorene der som et ekstra sikkerhetstiltak. Jeg synes faktisk disse begynner å fungere veldig bra med de senere oppdateringene, mye bedre enn i starten. Vil også si TACCen begynner å bli veldig bra. I såpass heftig regn at det var vanskelig å se veien foran seg klarte den uten problem å følge bilen forran på lengste avstand på vei til jobb i dag. For de fleste som kan litt om radarteknologi og signalbehandling vet at det ikke trivielt å få til.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Sandvika

ja, men det er jo absolutt et poeng her. Hvordan skal man sikre at sjåfør forstår begrensningen? Tesla har skrytt av automatisk filskifte, men hvordan forsikre seg om at sjåfør forstår at han ikke kan blinke ut uten å først ha sjekket at det ikke kommer noen bakfra i stor fart.

mogu

Sitat fra: Sandvika på tirsdag 25. august 2015, klokken 10:55
ja, men det er jo absolutt et poeng her. Hvordan skal man sikre at sjåfør forstår begrensningen? Tesla har skrytt av automatisk filskifte, men hvordan forsikre seg om at sjåfør forstår at han ikke kan blinke ut uten å først ha sjekket at det ikke kommer noen bakfra i stor fart.

På samme måte som man sørger for at folk vet begrensningene av å bruke TACC alle andre steder enn motorvei. Det står i release notes, men samtidig bruker nok mange(inkludert meg selv) denne f.eks. I lyskryss i byen, men da er jeg klar over begrensningene og følger ekstra med. Det som er skumlere med filskifte er at følgene kan være litt større. Men litt kynisk sagt er det alltid fører som har ansvaret uansett. Tror nok ikke man kommer langt med å klage til Tesla om man skulle kræsje bilen i en sånn situasjon.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Sandvika

Prinsipielt sett så har du rett, men stor forskjell ved at tacc ser hvor den skal mens filskiftet gjøres mer eller mindre i blinde. Er mye forlangt at alle skal forstår dette og faktisk passer fullstendig på dette.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA