Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Calling P85D owners world-wide

Startet av kseitzberg, fredag 14. august 2015, klokken 12:01

« forrige - neste »

Dennis

Ganske uinteressant hvordan Vg og klikk framstiller bilen når de ikke har peiling på forskjellen mellom mph og km/t.

Forstår ikke helt hva som er uklart med det jeg skrev over? Det er tallene til Tesla, bare å gå inn på nettsiden i usa og så etterpå Norge å se selv. Skriver jo over at den gikk ned med 0.1 sek. Altså Tesla oppga bilen først til 3.4 og nå 3.3 etter oppgraderingen.

cirys1

Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 15. august 2015, klokken 00:04
Ganske uinteressant hvordan Vg og klikk framstiller bilen når de ikke har peiling på forskjellen mellom mph og km/t.

Forstår ikke helt hva som er uklart med det jeg skrev over? Det er tallene til Tesla, bare å gå inn på nettsiden i usa og så etterpå Norge å se selv. Skriver jo over at den gikk ned med 0.1 sek. Altså Tesla oppga bilen først til 3.4 og nå 3.3 etter oppgraderingen.
Jeg syns også det du skrev var ganske uinteressant, hele poenget med mitt vedlegg var "uriktig fremstilling" av virkelighet , litt som Ferrari...

o.b.lix

Sitat fra: Cookie Monster på fredag 14. august 2015, klokken 22:25

Er vel bare Ferrari som har blitt tatt for å levere sprekere biler til test enn hva man fikk kjøpt. Vet du om flere?

Jo "alle" jukser mer eller mindre - bruker halv tank når spec sier full tank, bytter dempere, osv.

se f.eks. http://www.drive.com.au/motor-news/how-far-will-car-makers-go-to-look-good-20110520-1evqk.html

Dessuten vil type dekk ha mye innvirkning på tider, både bane og 0-100, og type asfalt kan gi 2-3 tideler i differanse på 0-100 test.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Dennis

#48
Sitat fra: cirys1 på lørdag 15. august 2015, klokken 00:13
Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 15. august 2015, klokken 00:04
Ganske uinteressant hvordan Vg og klikk framstiller bilen når de ikke har peiling på forskjellen mellom mph og km/t.

Forstår ikke helt hva som er uklart med det jeg skrev over? Det er tallene til Tesla, bare å gå inn på nettsiden i usa og så etterpå Norge å se selv. Skriver jo over at den gikk ned med 0.1 sek. Altså Tesla oppga bilen først til 3.4 og nå 3.3 etter oppgraderingen.
Jeg syns også det du skrev var ganske uinteressant, hele poenget med mitt vedlegg var "uriktig fremstilling" av virkelighet , litt som Ferrari...

Tesla kan jo ikke noe for at journalisten ikke forstår at det er forskjell på mph og kmt. Tesla har oppgitt egne mph og kmt tall fra dag 1 på P85D.

Men uansett tallene stemmer jo ikke uansett når det er med rollout så det er jo en uriktig framstilling ja og ikke noe avisene kan vite at når Tesla oppgir 0-100 er det med rollout som  ingen andre bruker.

Spinner

Hvis Lamborghini markedsfører en bil med 0-100 på 2,9 sek, men folk flest bare klarer 3,1, får man neppe noe gjennomslag for en klage. Og ingen klager vel heller.

Hvis samme bil viser 545 HK på hjula i benken, er det heller ingen som klager på at den er oppgitt til 700 HK i motor (23% tap?).

En Ford GT har oppgitt 550 HK, og benker 515 HK, et tap på kun 6,5%.

What gives?

Jeg vil vel tro P85D eiere klager fordi de hadde et alternativ. 85D eller P85D. Skal man kjøpe en Aventador står valgene stort sett i farger. P85D ble valgt utelukkende grunnet to tall, 700 HK og 0-100 på 3,3/3,4. Så det er klart det svir ekstra når realiteten er slappere enn markedsføringen.

Tidlige P85D eiere burde definitivt få L-mode gratis mener jeg (eller ekstremt billig). Gjør Tesla det blir "alle" blide og de redder seg selv litt inn der. På en annen side må de da svelge noen kameler og indirekte innrømme villedende markedsføring, noe som nok sitter langt inne.

tkjoerlaug

Sitat fra: o.b.lix på fredag 14. august 2015, klokken 19:21
Jeg synes dere er sytete gamle kjerringer som klager på 0,4 sekund.

Tror ikke det er en domstol i verden som vil mene at dette er en betydelig feil - og dermed gi dere medhold i en rettsak.

Men bare kjør på - gi Tesla pain in the ass for 0,4 sekund - og gi masse ammo til den altfor svake fossilbilindustrien slik at de kan få stengt dette utysket av en fabrikk.

+1

Trustno1

De fleste hadde heller ikke tatt det så tungt om man kjøpte en en leilighet til 3-4 mill som er oppgitt til 100kvm, som deretter viste seg å kun være 85kvm.

Det er jo bare skarve 15kvm mindre uansett, påvirker sikkert ikke bruktverdien. 85kvm er selvfølgelig mer enn nok, så derfor bør man heller ikke klage på dette i ettertid.

Teslanewbie

#52
Sitat fra: tkjoerlaug på lørdag 15. august 2015, klokken 03:33
Sitat fra: o.b.lix på fredag 14. august 2015, klokken 19:21
Jeg synes dere er sytete gamle kjerringer som klager på 0,4 sekund.

Tror ikke det er en domstol i verden som vil mene at dette er en betydelig feil - og dermed gi dere medhold i en rettsak.

Men bare kjør på - gi Tesla pain in the ass for 0,4 sekund - og gi masse ammo til den altfor svake fossilbilindustrien slik at de kan få stengt dette utysket av en fabrikk.

+1

Morsomt å se at de 2 som synes dette er en ikkesak er eiere av 85d .. 
Dere har ikke betalt for å få ekstra ytelse så hvorfor da moralisere  ovenfor dem som har betalt for en vare men ikke fått levert det som er markedsført...

Dere må jo være en drøm å selge varer til .. kan jo få solgt alt til ulike specc uten at dere klager...



Det eneste korrekte tesla kan gjøre er å tilby Ludicrous ettermontering gratis til P85D eiere noe jeg tror kommer å skje og at det er derfor SC veit så lite om pris og når ettermontering er tilgjengelig ....


En annen sak , når p85d ble lansert ble det lovet selvlukkende chargeport dette ble etterpå dysset ned. Når jeg bestilte min bil ble dette angitt i beskrivelsen :


Electrically opening, self-closing charge port door on Dual Motor Model S (delivered with Dual Motor Model S)

Ellers kan man lese Teslas lanserings info om bilen og den info som mange kjøpte p85d på her:

http://www.teslamotors.com/no_NO/blog/dual-motor-model-s-and-autopilot
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

RonnyØ

Har eid masse biler med spreke tall, men disse har aldri levert dette i virkeligheten. Betalt ekstra for det har jeg også.

Teslanewbie

Sitat fra: RonnyØ på lørdag 15. august 2015, klokken 08:17
Har eid masse biler med spreke tall, men disse har aldri levert dette i virkeligheten. Betalt ekstra for det har jeg også.

Biler med 200hk mindre en oppgitt hk ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

dosmont

#55
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 15. august 2015, klokken 07:42
Sitat fra: tkjoerlaug på lørdag 15. august 2015, klokken 03:33
Sitat fra: o.b.lix på fredag 14. august 2015, klokken 19:21
Jeg synes dere er sytete gamle kjerringer som klager på 0,4 sekund.

Tror ikke det er en domstol i verden som vil mene at dette er en betydelig feil - og dermed gi dere medhold i en rettsak.

Men bare kjør på - gi Tesla pain in the ass for 0,4 sekund - og gi masse ammo til den altfor svake fossilbilindustrien slik at de kan få stengt dette utysket av en fabrikk.

+1

Morsomt å se at de 2 som synes dette er en ikkesak er eiere av 85d .. 
Dere har ikke betalt for å få ekstra ytelse så hvorfor da moralisere  ovenfor dem som har betalt for en vare men ikke fått levert det som er markedsført...

Dere må jo være en drøm å selge varer til .. kan jo få solgt alt til ulike specc uten at dere klager...



Det eneste korrekte tesla kan gjøre er å tilby Ludicrous ettermontering gratis til P85D eiere noe jeg tror kommer å skje og at det er derfor SC veit så lite om pris og når ettermontering er tilgjengelig ....


En annen sak , når p85d ble lansert ble det lovet selvlukkende chargeport dette ble etterpå dysset ned. Når jeg bestilte min bil ble dette angitt i beskrivelsen :


Electrically opening, self-closing charge port door on Dual Motor Model S (delivered with Dual Motor Model S)

Ellers kan man lese Teslas lanserings info om bilen og den info som mange kjøpte p85d på her:

http://www.teslamotors.com/no_NO/blog/dual-motor-model-s-and-autopilot
Det med: Electrically opening, self-closing charge port door on Dual Motor Model S (delivered with Dual Motor Model S)
Har jeg også lurt på.
Det mener jeg egentlig burde vært forklart av tesla hvorfor det ikke kom, hvis ikke så kan de oppfattes som uærlige.
Jeg har 85D og er storfornøyd med den, men jeg forstår at enkelte P85D eiere ikke finner seg i at bilen ikke leverer det den ble oppgitt til.
Og så blir det jo faktisk enda verre, hvis det stemmer at den opplevdes/ble målt til å prestere bedre før en softwareupdate, det skulle jo gått andre veien!
Men også i dette tilfellet så synes jeg at det har vært lurt av Tesla og møtt kritikken med sannheten, dette for og få forståelse, fremfor mistenksomhet, som de nå blir møtt med pga sin passive holdning i forhold til disse problemstillingene.

Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

Cowboystrekk

Noe litt spesielt er vell at S85 og S60 viste seg å være kjappere fra 0-100 enn oppgitt. p85 rimelig spot on de få gangene veigrepet var perfekt. 85d og trolig 70D er dpot on. S70 uter trolig bedre enn oppgitt den og.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

RonnyØ

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 15. august 2015, klokken 08:18
Sitat fra: RonnyØ på lørdag 15. august 2015, klokken 08:17
Har eid masse biler med spreke tall, men disse har aldri levert dette i virkeligheten. Betalt ekstra for det har jeg også.

Biler med 200hk mindre en oppgitt hk ?
Nå tenkte jeg mest på 0-100 tider, men effekt også ja. Det er såpass ja?

MeTesla

Luddemode bør rulles ut til alle P85D eiere kostnadsfritt. Det er nå min mening om saken som 85D eier.

Bjørn Tore Vibeto

De manglende 200 HK er ganske så intressante, de betaler en ganske så mye for hos forsikringsselskapene, som kaller P85D et risikoprodukt. Så hvis bilen ikke har stort mere krefter enn 85D, så burde det være av betydning. Jeg har ikke googlet det, men mener å huske at Nissan tapte rettsaken rundt X-Trail og manglende HK. De måtte vel gi en betydelig sum tilbake til kjøper pga. av manglende krefter.
"Wattson"
Tesla Model S P85D Multicoated Red
Levert 24/2-15

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA