Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"Omprogrammere" gir på I-MiEV

Startet av Hansi, torsdag 13. august 2015, klokken 00:02

« forrige - neste »

Hansi

Er dette mulig, eller tror dere dette blir mulig i fremtiden? Det hadde vært veldig greit å kunne slippe gasspedalen på lengre turer uten at bilen bremser opp, at bilen "seiler" (ingen regen) i C-modus f.eks.
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

elektrolux

Blir antakelig ikke noe tilbud fra forhandler om slikt, men har vært inne på tanken om å bruke en enkel datakort med releutganger til å lure bilen i fri når visse betingelser inntreffer:

F.eks når strømmen går feil vei og akseleratoren ikke trykkes inn, eller enda enklere ved en gitt motstands/spenningsverdi på samme pedal.

Har litt større håp om å få vekkprogrammert regen på Drive i Nye Think. Der finnes det "lokal" kompetanse og stort potensiale for å gjøre bilene mye kjekkere å kjøre. Hadde en "works car" med et meget velutviklet software som nesten seilet i D, og som hadde en nydelig følelse på akseleratoren. Nesten som å kjøre Classic'en med Litium batteri.

   
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Hansi

Bumper denne. Prisene på trillingene synker jevnt og trutt og jeg vurderer å kjøpe en igjen, men å måtte sitte og holde inne gasspedalen hele tiden er en av tingene som holder meg tilbake.
Er det noen som tilbyr en løsning for å fjerne all regen ved null gasspådrag?
Jeg vil anta en av chiptrimmingselskapene antageligvis kunne programmert om regen, men markedet er muligens for lite?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

jkirkebo

Sitat fra: Hansi på fredag 31. mai 2019, klokken 11:42
Bumper denne. Prisene på trillingene synker jevnt og trutt og jeg vurderer å kjøpe en igjen, men å måtte sitte og holde inne gasspedalen hele tiden er en av tingene som holder meg tilbake.
Er det noen som tilbyr en løsning for å fjerne all regen ved null gasspådrag?
Jeg vil anta en av chiptrimmingselskapene antageligvis kunne programmert om regen, men markedet er muligens for lite?

Er det ikke cruise control på trillingene?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

engolf

Nope, ingen farthållare på trillingar:(

TB

Sitat fra: Hansi på fredag 31. mai 2019, klokken 11:42
Bumper denne. Prisene på trillingene synker jevnt og trutt og jeg vurderer å kjøpe en igjen, men å måtte sitte og holde inne gasspedalen hele tiden er en av tingene som holder meg tilbake.
Er det noen som tilbyr en løsning for å fjerne all regen ved null gasspådrag?
Jeg vil anta en av chiptrimmingselskapene antageligvis kunne programmert om regen, men markedet er muligens for lite?
Ved å sette bilen i N blir det ingen regen... Men, men det heller ikke noe gasspådrag.
Det er sikkert mulig å lure bilen til å slå av regen (skjer automatisk når batteri er fullt), men markedet er nok lite, og betalingsvilligheten liten.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

elektrolux

Utrolig synd at ikke alle bilene tilbyr seilemodus som et valg. Merker det på Smart ED hvor utrolig deilig den er å kjøre de første 300-500m etter fullading når den ikke regenererer.

VW har dette , samme har MB B250, og Hyundai Ioniq, men altfor mange produsenter bruker ingeniører som kjører eksosbiler til og fra jobb og mener derfor at bilen skal strike litt når en slipper fartspedalen.

Et håp er at EV tun kommer med en "trilling box", men det spørs så lenge etter at bilen kom på markedet:

https://evtun.com/ev-chips.html

Forøvrig stemmer nok ikke påstandene om 10% økt rekkevidde. Vel, det gjør det på enkelte sjåfører, men kan en "ultra mile" gir ikke boksen ytterligere rekkevidde. Men den gir lettere seiling.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA