Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Fjernlys assistent

Startet av alagerqv, onsdag 12. august 2015, klokken 23:49

« forrige - neste »

alagerqv

Hei,

Jeg krysset av for fjernlys assistent, men er vel ikke videre imponert.
Har til dags dato aldri merket at den har gjort noe som helst.

Leste at noen hadde fått dette justert?

Hva er egentlig forutsetningene for standard innstillinger og er det bare å svinge innom Møller for å justere?

-Anders

gamer73

jeg har dette på min mazda 6 og jeg kan vel si at det fungerer, men det fungerer ikke bra nok. Den slår av langlys altfor sent etter min mening, og slår på langlys 1-2 sec for sent etter bilen er passert...og store problemer om man møter biler i en sving eller noe. Så jeg velgte det ikke på golfen. Tror ikke jeg kunne justere på den i mazdaen heller.....

oaarum

Assistenten må aktiveres i menyen. Men jeg synes den fungerte så dårlig på demobilen at jeg ikke ville ha den. Men savner auto kjørelys i tunneller og dag/natt.
2015 e-Golf ventepumpe
Passat GTE prod uke 11

gamer73

auto kjørelys får man med lys on sikt pakke til småpenger...jeg har det..og jeg har IKKE fjernlys assistent!

TheRealCoinman

Hei

Jeg har 2016 modell og syntes den fungerer helt supert, vet ikke om denne kanskje er dårligere på 2014 modellen?

Fjernlysene går av/blendes når det kommer motgående trafikk, samt når det er gatelyst på veien igjen. Jeg har aldri opplevd at fjernlysene ikke går av når det kommer bil imot

Man må sette fjernlysene på (A) for at det skal fungere, det gjør man ved å vippe fjernlysbryteren en gang fram. Da skal det være et blått lys med en (A) i dashboardet.

;D


jonste

Fjernlysassistenten fungerer også orginalt kun i hastighet over 60km/h.

torgrand

Sitat fra: RobertFromNorway på fredag 14. august 2015, klokken 14:30
Hei

Jeg har 2016 modell og syntes den fungerer helt supert, vet ikke om denne kanskje er dårligere på 2014 modellen?

Fjernlysene går av/blendes når det kommer motgående trafikk, samt når det er gatelyst på veien igjen. Jeg har aldri opplevd at fjernlysene ikke går av når det kommer bil imot

Man må sette fjernlysene på (A) for at det skal fungere, det gjør man ved å vippe fjernlysbryteren en gang fram. Da skal det være et blått lys med en (A) i dashboardet.

;D
Jeg er helt enig med RobertFromNorway og syntes dette er en veldig bra assistent. På min 15-modell virker det også helt som nevnt over. Jeg er imponert over hvor god den er til å skille mellom møtende biler og reflekser fra store vegskilt osv. De eneste gangene den strever litt er når det ligger bil litt langt foran, og det er hyppig møtende trafikk.
Skulle gjerne ha redusert nedre fartsgrense, men det får bli en gang det passer...

(men jeg er i motsetning til andre her inne fan av assistentene)

Råde

Jeg har redusert fartsgrensene og nå har den blitt mye mer anvendbar. På fra 20km/t og opp og av under 15km/t. Anbefales.
e-Golf | X75D

e-curious

Hvordan justerer du fartsgrensene til lysassistenten?

Råde

e-Golf | X75D

alagerqv

Det å få justert fartsgrensen for assistenten høres ut som en plan. Jeg har en kompis som jobber på Møller og han har tilgang til nevnte kabel.

Har du info om hvilke paramtere som skal justeres?
Tenkte også å endre blinklysene bak, mest fordi at det går an...  ;D

jonste

Sitat fra: alagerqv på fredag 21. august 2015, klokken 08:58
Det å få justert fartsgrensen for assistenten høres ut som en plan. Jeg har en kompis som jobber på Møller og han har tilgang til nevnte kabel.

Har du info om hvilke paramtere som skal justeres?
Tenkte også å endre blinklysene bak, mest fordi at det går an...  ;D

Se i tråden for VCDS tweaks. Oppskrifter på det meste der  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA