Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fra Middelfart til Hamburg med TMS.

Startet av tesla007, søndag 09. august 2015, klokken 20:37

« forrige - neste »

E_S

Det er egentlig ganske forståelig også - man kan ikke forvente at de som sjekker dette (normalt parkeringsvakter) har så inngående kjennskap til biler at de kan kjenne igjen alle elbiler..
:)


Tuxedo

Som el-bilturist i Tyskland hadde jeg nok uansett ikke lagt mye tid og ressurser på å skaffe meg en slik oblat.  Jeg gateparkerte f.eks. i Berlin i sommer, og satt på en kafe like ved.  Parkeringsvakten som etterhvert kom og sjekket bilen la ikke igjen noen bot (parkeringsavgiften var selvsagt betalt, med lapp i frontruten).  Hvis man er fastboende med tysk registreringsnummer kan sikkert situasjonen bli litt annerledes.

nortrahof

Det er usikkert om elbiler skal ha "Umweltplakette" da de ikke slipper ut noen form for "finstøv"?
Om man ser på denne loven i Tyskland, så gjelder dette bare biler/kjøretøy med utslipp og ikke alle kjøretøy som måtte finnes på veiene der. Således er man likestilt med hest og vogn med en elbil. :D
http://www.gaa.baden-wuerttemberg.de/servlet/is/16507/2_1_35.pdf
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

alr

Anbefaler å hoppe over SC i Bad Fallingbostel. Kun 2 stalls. Og ingen toalett/handlemuligheter.
Rød S85D
Love it to pieces!!

Joachim@sancon.no

Sitat fra: alr på tirsdag 11. august 2015, klokken 12:01
Anbefaler å hoppe over SC i Bad Fallingbostel. Kun 2 stalls. Og ingen toalett/handlemuligheter.

Enig, den burde vært markert med lav kapasitet. Vi hoppet over den rett før når vi kom sør fra og den var full. Ladet en 15min på 11kw ved siden av for å komme oss til neste med et nødskrik.

Isbjørn

Intet krav på miljøoblat i Hamburg. Uansett så får man ikke bøter eller krav fra Tyskland ettersendt til Norge.
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

Jonoh

Sitat fra: nortrahof på tirsdag 11. august 2015, klokken 11:29
Det er usikkert om elbiler skal ha "Umweltplakette" da de ikke slipper ut noen form for "finstøv"?
Om man ser på denne loven i Tyskland, så gjelder dette bare biler/kjøretøy med utslipp og ikke alle kjøretøy som måtte finnes på veiene der. Således er man likestilt med hest og vogn med en elbil. :D
http://www.gaa.baden-wuerttemberg.de/servlet/is/16507/2_1_35.pdf
Siste linje i loven klassifiserer elbil som gruppe 4, så elbil skal ha plakett, se også.
http://www.focus.de/auto/ratgeber/auto-abc/auto-benoetigen-elektroautos-eine-umweltplakette_id_4023480.html
(3) Kraftfahrzeuge mit Antrieb ohne Verbrennungsmotor (z. B. Elektromotor, Brennstoffzellenfahrzeuge) werden der Schadstoffgruppe 4 zugeordnet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA