Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fra Middelfart til Hamburg med TMS.

Startet av tesla007, søndag 09. august 2015, klokken 20:37

« forrige - neste »

tesla007

Hei. Jeg skal reise til hamburg imorgen fra middelfart. Det er ca 270km holder det? Skal jeg lade helt full? Kan du kjøre hvor fort du vil hele veien til hamburg på autobahnen? eller er det fartgreense på autobhanen. Takker for svar.
Tesla model 3 15.04.16
Solgt: Model s90d
Rød model X P100DL med alt utstyr,6 ultrawhite seter og 22" black oynx. Mars 2017 :)

elbilertilalle

Det er en del veiarbeid før Hamburg, så tror ikke du rekker å kjøre noe særlig fort i denne strekning. Hvis du lader bilen helt fult så kan du bruke 281Wh/km. Så det går jo kjempefint.

Tuxedo

Sitat fra: tesla007 på søndag 09. august 2015, klokken 20:37
Hei. Jeg skal reise til hamburg imorgen fra middelfart. Det er ca 270km holder det? Skal jeg lade helt full? Kan du kjøre hvor fort du vil hele veien til hamburg på autobahnen? eller er det fartgreense på autobhanen. Takker for svar.
Ja, det holder.  Lad tilnærmet fullt så har du grei margin (350 typical km).  Det er mange strekk med fartsgrenser på Autobahn, særlig nord i Tyskland.  Også mange strekninger med veiarbeid og lav fart.

tesla007

Haar hørt om å kjøpe sånn miljøobelat hvor får jeg kjøpt det?
Tesla model 3 15.04.16
Solgt: Model s90d
Rød model X P100DL med alt utstyr,6 ultrawhite seter og 22" black oynx. Mars 2017 :)

Tuxedo

#4
Sitat fra: tesla007 på søndag 09. august 2015, klokken 20:49
Haar hørt om å kjøpe sånn miljøobelat hvor får jeg kjøpt det?
Det trenger du ikke.  El-biler slipper oblat i Tyskland.

Lacaixxa

Med fullt batteri kan du kjøre så og si uten  begrensninger, da der er mye veiarbeid. Det er også noen korte strekk hvor du kan teste tippfarten helt lovlig. Hotellet ved Sc i Hambug er også anbefalt av mange her inne.
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d (solgt)
2022 TMYP i bestilling

Joachim@sancon.no

Sitat fra: tesla007 på søndag 09. august 2015, klokken 20:37
Hei. Jeg skal reise til hamburg imorgen fra middelfart. Det er ca 270km holder det? Skal jeg lade helt full? Kan du kjøre hvor fort du vil hele veien til hamburg på autobahnen? eller er det fartgreense på autobhanen. Takker for svar.

Er det noen spesiell grunn til at du ikke ønsker å stoppe på de 2 sc'ene mellom middelfart og Hamburg? De er jo så å si i veikanten så bruker ikke mye tid på å stoppe der. Har du 10 min lading med varmt batteri og lav SOC så får du mye strøm.

Min erfaring var at det gikk litt ekstra med strøm når jeg kom inn på autobahn. Kjedelig å måtte spare på gassen kun for å slippe å stoppe noen minutter på en sc. 


Tuxedo

Hvis han starter med 350 typical km på batteriet, så er det ikke mulig å bruke mer enn det fra Midelfart til Hamburg, uansett hvor mye han gasser på (med mindre han kjører om natten og gir seg en skikkelig god f... i fartsgrensene).

Tuxedo

Sitat fra: Tuxedo på søndag 09. august 2015, klokken 22:29
Hvis han starter med 350 typical km på batteriet, så er det ikke mulig å bruke mer enn det fra Midelfart til Hamburg, uansett hvor mye han gasser på (med mindre han kjører om natten og gir seg en skikkelig god f... i fartsgrensene).

Dette er en tur på 2 1/2 time, ca, så er jo praktisk å ta i ett strekk.

edorf

Du vil kok spare tid på
Å ikke topplade. Bare lade så du rekker neste sc og lade det du trenger med til den neste.

E_S

Sitat fra: Tuxedo på søndag 09. august 2015, klokken 20:50
Sitat fra: tesla007 på søndag 09. august 2015, klokken 20:49
Haar hørt om å kjøpe sånn miljøobelat hvor får jeg kjøpt det?
Det trenger du ikke.  El-biler slipper oblat i Tyskland.

Elbil er ikke fritatt for Umweltplakette, man får selvfølgelig grønt, men det kreves på lik linje med fossilbiler..
:)

Tuxedo

Sitat fra: edorf på søndag 09. august 2015, klokken 22:56
Du vil kok spare tid på
Å ikke topplade. Bare lade så du rekker neste sc og lade det du trenger med til den neste.
Ikke på denne korte turen her.  Du kan regne 10 min i tillegg til ladetid pr superlader (avkjøring fra motorvei til lader, parkere ved lader, påkjøring fra lader til motorvei).

Tuxedo

Sitat fra: E_S på søndag 09. august 2015, klokken 23:01
Sitat fra: Tuxedo på søndag 09. august 2015, klokken 20:50
Sitat fra: tesla007 på søndag 09. august 2015, klokken 20:49
Haar hørt om å kjøpe sånn miljøobelat hvor får jeg kjøpt det?
Det trenger du ikke.  El-biler slipper oblat i Tyskland.

Elbil er ikke fritatt for Umweltplakette, man får selvfølgelig grønt, men det kreves på lik linje med fossilbiler..
Ikke i følge denne tråden:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,18965.msg311047.html#msg311047

E_S

I følge ansvarlig myndighet i Tyskland http://www.bmub.bund.de/themen/luft-laerm-verkehr/luftreinhaltung/umweltzonen-umweltplakette/) trenger man Umweltplakette. Koster uansett 5 Euro, så det er ganske bagatellmessig. Å bli tatt uten koster 80..
:)

tonl

Sitat fra: E_S på søndag 09. august 2015, klokken 23:11
I følge ansvarlig myndighet i Tyskland http://www.bmub.bund.de/themen/luft-laerm-verkehr/luftreinhaltung/umweltzonen-umweltplakette/) trenger man Umweltplakette. Koster uansett 5 Euro, så det er ganske bagatellmessig. Å bli tatt uten koster 80..

Har snakket med noen tesla eier i tyskland. Det er ingen unntak for elbiler. Elbiler skal ha miljøoblat på liklinje med fossilbiler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA