Kjørestrekning på en lading

Startet av moonbuggy, fredag 07. august 2015, klokken 22:08

« forrige - neste »

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

moonbuggy

Takk for svar :)

Jeg tipper du hadde fått 20-30 km mer med skikkelig forvarming. Batteriet blir langt mindre effektivt med en utgangstemperatur på 2-3 grader, samt å varme opp bilen til 22 grader når utetemperatur er -24 krever mye energi. Er man der når man starter, spares mye.

Beckern

Sitat fra: moonbuggy på fredag 08. januar 2016, klokken 14:15
Takk for svar :)

Jeg tipper du hadde fått 20-30 km mer med skikkelig forvarming. Batteriet blir langt mindre effektivt med en utgangstemperatur på 2-3 grader, samt å varme opp bilen til 22 grader når utetemperatur er -24 krever mye energi. Er man der når man starter, spares mye.

Neppe mer enn 10-20. Har selv kjørt en del med start på -18 - -24 og forvarmet batteri og kupe, sparekjørt på 17-19 grader i kupe osv. Men da reiser jeg inn i varmere vær (-10 i Oslo) Var aldri nære å klare 100km med start  i -24. Det går greit i -10 - -12 og nesten i -18 men -24 gir under 100km i rekkevidde uten ekstremtiltak.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA