Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

DIY elbil

Startet av mjmazur, torsdag 03. mai 2007, klokken 20:58

« forrige - neste »

permagne

Mangle bare ett innlegg for 5stk, hvis det er det som skal til for å "un-locke" konverterings forumet...

Sitfly

Sitat fra: Sitfly på onsdag 18. juni 2008, klokken 09:42
Da må jeg vell legge inn noen innlegg jeg og så jeg får "låst" opp de "hemmelige" sidene
Tre igjen

Sitfly

Sitat fra: Sitfly på onsdag 18. juni 2008, klokken 09:43
Sitat fra: Sitfly på onsdag 18. juni 2008, klokken 09:42
Da må jeg vell legge inn noen innlegg jeg og så jeg får "låst" opp de "hemmelige" sidene
Tre igjen
to igjen

Sitfly



elektrolux

Til moderator

Vi burde hatt en egen tråd der de nødvendige 5 inleggene kan legges til, uten å fylle opp ellers interresante tråder. ;)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

cra

Sitat fra: elektrolux på onsdag 18. juni 2008, klokken 14:23
Til moderator

Vi burde hatt en egen tråd der de nødvendige 5 inleggene kan legges til, uten å fylle opp ellers interresante tråder. ;)

Duger ikke test-forumet til dette, da?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

bosonic

Skulle gjerne visst hvorfor ikke Norstart er mer aktiv vedrørende konverteringsdelen av forumet ?

Hvorfor kan ikke vi i elbillandet Norge bli store på konverterings elbiler også?
Er det noen som føler at dette truer buisness'en til Think og Buddy??

Har det vært noen kontakt mot vegdirektoratet vedrørende "lemping av regelverket" ? Tenker da speiselt på kravet til godkjenningsinstans av konverteringsdeler.

Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

cra

Sitat fra: bosonic på onsdag 18. juni 2008, klokken 15:23
Hvorfor kan ikke vi i elbillandet Norge bli store på konverterings elbiler også?
Er det noen som føler at dette truer buisness'en til Think og Buddy??

Jeg kan ikke fatte at dette skulle true noen av de nevnte (eller andre elbil-produsenter for den del) på noen måte. Konvertering til el-bil vil "altid" være for spesielt interesserte, da det vil kreve en god del kuinnskap om både mekanikk og elektronikk. Det er noen hakk over det å montere på spoilere og skjørt mv.

Er helt enig i at reglene burde lempes på, så lenge kravene til kjøretøyets integritet er på plass (så det ikke faller tfra hverandre, at bremsene fungerer som det skal osv osv). Om det elektriske systemet er "dårlig" skulle ikke ha noe å si?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Ken

Det er noe som er bra med USA. Mangel på A4 byråkrati er en av dem. Om de var like obstruktiv mot oljebransjen her på berget ville vi fortsatt vært en av Europas fattigste land.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Griffel

#25
Sitat fra: elektrolux på onsdag 18. juni 2008, klokken 14:23
Til moderator

Vi burde hatt en egen tråd der de nødvendige 5 inleggene kan legges til, uten å fylle opp ellers interresante tråder. ;)

Det burde ikke være nødvendig med 5 innlegg ;) innlogging burde være nok.

Sitat fra: cra på onsdag 18. juni 2008, klokken 14:57
Duger ikke test-forumet til dette, da?

Nei, der telles ikke innlegg.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

cra

Sitat fra: Griffel på onsdag 18. juni 2008, klokken 21:27
Sitat fra: cra på onsdag 18. juni 2008, klokken 14:57
Duger ikke test-forumet til dette, da?
Nei, der telles ikke innlegg.

Ahh.... Da får vi leve med 1-2-3-4-5 meldinger i diverse tråder så lenge, da...
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

El rayo

Hvilke biler kan brukes som utgangspunkt?
Går av og til forbi en inntauingstomt. I dag så jeg en en VW pickup med utenlandsk skilt stå der. Kunne det vært noe?

Vet ikke hva som skjer med disse bilene etterhvert, men blir de solgt på auksjon er det vel få som byr på utenlandskregistrerte biler. Bygger man elbil av den er det vel ingen avgift å betale uansett?
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

PLUTO

Sitat fra: El rayo på torsdag 19. juni 2008, klokken 17:55
blir de solgt på auksjon er det vel få som byr på utenlandskregistrerte biler. Bygger man elbil av den er det vel ingen avgift å betale uansett?
En idè er jo å beholde de utenaldske skiltene, for norske skilter må du nok se lenge etter (i hvertfall vente leeeeenge på å få). Ideen er selvsagt ulovlig og ikke å anbefale, men vil ikke kreve noen årsavgift. Dette med registrering av konvertert bile er diskutert også på annen tråd, men det er ikke lett å få de registrert i vårt overkontrollerte land. Selv originale elbiler slites det med å få registrert.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

Rio

Sitat fra: PLUTO på torsdag 19. juni 2008, klokken 18:06
Sitat fra: El rayo på torsdag 19. juni 2008, klokken 17:55
blir de solgt på auksjon er det vel få som byr på utenlandskregistrerte biler. Bygger man elbil av den er det vel ingen avgift å betale uansett?
En idè er jo å beholde de utenaldske skiltene, for norske skilter må du nok se lenge etter (i hvertfall vente leeeeenge på å få). Ideen er selvsagt ulovlig og ikke å anbefale, men vil ikke kreve noen årsavgift. Dette med registrering av konvertert bile er diskutert også på annen tråd, men det er ikke lett å få de registrert i vårt overkontrollerte land. Selv originale elbiler slites det med å få registrert.

Reglene gjelder nok for hele EU, så det har ingenting med "vårt overregulerte land" å gjøre, vil jeg tippe.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA