Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Store skader langs sidene på bilen.

Startet av Tai, søndag 02. august 2015, klokken 20:33

« forrige - neste »

D.O

Sitat fra: Teslavest på mandag 03. august 2015, klokken 17:35
Kanskje det er forskjell 19 vs 21 når det gjelder dette, og kanskje dekk?
Oppgi dette når dere poster....
19" brun, 34K km. Skader ved bakdør/hjulbue, synes som hvite prikker. Er også fritt for lakk i hjulbue, nederst der hvor flens er bred inn mot hjulhus. Kjører stortsett kun på asfalt og ikke motorveier.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

navelso

19" Blå fra mai 2014. 35k km. Ingen skader, fikk skryt fra detailer i vår for at bilen/lakken var strøken. Har kjørt alle slags veier, noe grus til og fra hytta, mye 4-felt i Norge, Spania-tur og Kroatia-tur og mange vestlandsturer (fra Oslo).
Elektrifisert:
USA Leaf 2012
S85 levert 22. mai 2014 - solgt august 2016
S70D facelift sept 2016 - S75D og uncork. Til salgs
Model 3 køplass reservert og avbestilt
S100D inventory kjøpt juni 2019
Rabattlink: http://ts.la/olav3716

Tai

Det er jo veldig rart at noen biler er nærmest strøken mens noen (som min) er alvorlig skadet. Kanskje det er pga geografiske forhold men regner med at det finnes biler på vestlandet som er i bra stand også.

Usikker på hvordan jeg skal håndtere dette. Gleder meg over at ikke alle biler har problemet for da hadde media hatt nok en grunn til å slakte bilen. Men plages samtidig siden bilen min ser for jæv*** ut.

Skal kontakte Tesla i neste uke og forespørre, får se hva de sier. Men jeg er ikke optimistisk.

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Amoss

Sitat fra: Tai på lørdag 08. august 2015, klokken 02:16
Det er jo veldig rart at noen biler er nærmest strøken mens noen (som min) er alvorlig skadet. Kanskje det er pga geografiske forhold men regner med at det finnes biler på vestlandet som er i bra stand også.

En tanke som har slått meg er om det de som har problemet - eller i alle fall de med størst problem - har uoriginale felger?  Vet jo at for noen (vet ikke om det er de samme som melder om dette problemet) har det vært viktig å få hjulene til å komme så langt ut som mulig for å "fylle" hjulbuen. Ser lett for meg at det vil kunne skape/forsterke dette problemet evnt.
Model S 85D

Muffinman

SitatHar kjørt 48.000km med originale Cyclone felger og Hakka R2, 24000 med originale 21"turbin

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,21923.15.html

Hadde store skader allerede rundt 30.000km på min bil, og siden er det bare blitt verre. Byttet i sommer til uoriginale felger med 5mm avvikende innpress og standard dimensjon, men skadene oppstod jo lenge før det. Så dette skjer med originale felger.

Glad jeg ikke har planer om å selge bilen. Da måtte jeg nok bruke minst 20.000 for å reparere lakkskadene.

Tai

Jeg og kompisen min har alltid kjørt med originale felger så der er nok ikke grunnen.

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Dennis

Har også bare kjørt med standard Tesla felger, så det er ikke problemet her heller.

I mine øyne er lakken på sidene ødelagt etter bare 11 000km men andre synes bilen ser strøken ut, så ligger nok mye i hva folk legger merke til også :P

Amoss

Sitat fra: Muffinman på lørdag 08. august 2015, klokken 09:18
Har kjørt 48.000km med originale Cyclone felger og Hakka R2, 24000 med originale 21"turbin

Sitat fra: Tai på lørdag 08. august 2015, klokken 09:45
Jeg og kompisen min har alltid kjørt med originale felger så der er nok ikke grunnen.

Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 08. august 2015, klokken 12:57
Har også bare kjørt med standard Tesla felger, så det er ikke problemet her heller.

Ok, var bare en tanke som slo meg, men da kan vi nok slå i fra oss det i det minste :)
Model S 85D


TeslaSvein63

Svart bil. Sen 2013 mod. Bare en ting å si, huff og huff. Møkkalakk og sidene er herpet. Har hatt god hjelp av Teslas vaske og poleringsteam for å få lakken herpet andre steder. Noe har de ordnet opp i.  Slipp dem ikke til, er mitt råd.

Spinner

Sitat fra: Sbr på mandag 03. august 2015, klokken 17:42
Tok en runde rundt min nå, og den ser helt fin ut. Er litt møkkete nå, så skal sjekke nøyere når den er vasket. Ingen åpenbare skader i hvert fall. Kjører 90% av tiden på 100/110 sone 4 felts.

Multicoat rød P85+ levert sept. 13, 56.000 km, 21" sommer (265 bak), 19" vinter.

Edit: Og luftfjæring.
Solgte nylig denne, hadde da nesten 64.000 på telleren, og var HELT strøken langs sidene. Dette bildet er riktignok foran, men lakken er like strøken hele veien mot bakdekkene, uansett hvor nærme man går.

N00b


SunSeeker

Tør nesten vedde en del penger på at de som opplever dette, kjører med uorginalt innpress på felgene. Snakker da av egen erfaring.....

Muffinman

Da har du nok ikke sett litt lenger oppe på denne siden, eller i den andre tråden hvor dette diskuteres.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA