NOK 70000,- i prisforskjell NO-US - Når kommer prisstigningen

Startet av nie, tirsdag 28. juli 2015, klokken 17:00

« forrige - neste »

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Kristian O

Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 01. desember 2015, klokken 18:17
Sitat fra: Kristian O på tirsdag 01. desember 2015, klokken 18:06
Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:49
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:19
Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:14
Tesla Model S mangler en viktig ting, nemlig motor. Slitsomt å måtte lade hver gang batterier er tomme. Da er det fint å kunne gjøre begge deler etter behov. Snart kommer sikkert plug-in hybrider til å gå 15-25 mil på elektrisk og deretter kan man bruke bensinmotoren.
For at en plug- in hybrid skal kunne gå 15- 25 mil elektrisk så må den vel ladast først? Er dette mindre slitsomt enn å måtte lade en Tesla?  ::)
For min egen del synes eg det er meir slitsomt å måtte fylle bensin enn å sette bilen til lading.
Jeg tror denne karen (BensinV8) planlegger å lade ved å la bilen gå på tomgang over natten.
Genialt, då slepp eg den tunge byrden med å måtte sette bilen på lading.
Noen som skal selge hybriden sin og som tar en TMS i innbytte  ::)
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

petersv

Sitat fra: Dexter på tirsdag 01. desember 2015, klokken 12:55
Sitat fra: christian1986 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 06:16
Det har vært uttalt i alle fall. Hvorfor tok de ellers ikke bedre betalt tilbake i 2013..?

var vel da de første kom ut, har tesla satt ned prisen noen gang?

Ja, de satt ned i Danmark høsten 2013 når første prisstigningen kom i Norge, tror resten av EU også gikk litt ned på basisprisen.

thilo

Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 08:36
Her er til salgs en "nesten ny" E 500 4matic til kr 779.000 med 5 års garanti. Den har V8 på 408hk og 4wd. 0-100: 4.8 sek og grom V8 motorlyd. 2012 årgang og mye bedre komfort enn Model S.
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=65417759&engine_effect_from=270&wheel_drive=2&year_from=2010&model=1.785.3775&make=0.785&ref=fas

Hadde ikke en gang betalt 250.000 for en 4 år gammel utdatert Mercedes :)
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)


KrW

Prisen i Sverige gikk opp 2% samme dag som den gikk opp 5% her. Den svenske krona er sterkere enn før sammenlignet med den norske.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Enigami

Sitat fra: Kristian O på tirsdag 01. desember 2015, klokken 18:06
Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:49
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:19
Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:14
Tesla Model S mangler en viktig ting, nemlig motor. Slitsomt å måtte lade hver gang batterier er tomme. Da er det fint å kunne gjøre begge deler etter behov. Snart kommer sikkert plug-in hybrider til å gå 15-25 mil på elektrisk og deretter kan man bruke bensinmotoren.
For at en plug- in hybrid skal kunne gå 15- 25 mil elektrisk så må den vel ladast først? Er dette mindre slitsomt enn å måtte lade en Tesla?  ::)
For min egen del synes eg det er meir slitsomt å måtte fylle bensin enn å sette bilen til lading.


En plug-in hybrid kan lades opp under kjøring, så man trenger i praksis aldri å lade.


nie

Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 22:29
Sitat fra: Kristian O på tirsdag 01. desember 2015, klokken 18:06
Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:49
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:19
Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:14
Tesla Model S mangler en viktig ting, nemlig motor. Slitsomt å måtte lade hver gang batterier er tomme. Da er det fint å kunne gjøre begge deler etter behov. Snart kommer sikkert plug-in hybrider til å gå 15-25 mil på elektrisk og deretter kan man bruke bensinmotoren.
For at en plug- in hybrid skal kunne gå 15- 25 mil elektrisk så må den vel ladast først? Er dette mindre slitsomt enn å måtte lade en Tesla?  ::)
For min egen del synes eg det er meir slitsomt å måtte fylle bensin enn å sette bilen til lading.


En plug-in hybrid kan lades opp under kjøring, så man trenger i praksis aldri å lade.


http://youtu.be/Hccf-8BYaDg   

orjan

Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 22:29
Sitat fra: Kristian O på tirsdag 01. desember 2015, klokken 18:06
Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:49
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:19
Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:14
Tesla Model S mangler en viktig ting, nemlig motor. Slitsomt å måtte lade hver gang batterier er tomme. Da er det fint å kunne gjøre begge deler etter behov. Snart kommer sikkert plug-in hybrider til å gå 15-25 mil på elektrisk og deretter kan man bruke bensinmotoren.
For at en plug- in hybrid skal kunne gå 15- 25 mil elektrisk så må den vel ladast først? Er dette mindre slitsomt enn å måtte lade en Tesla?  ::)
For min egen del synes eg det er meir slitsomt å måtte fylle bensin enn å sette bilen til lading.


En plug-in hybrid kan lades opp under kjøring, så man trenger i praksis aldri å lade.

O. M. G.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

Toonster

Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 22:29
Sitat fra: Kristian O på tirsdag 01. desember 2015, klokken 18:06
Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:49
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:19
Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:14
Tesla Model S mangler en viktig ting, nemlig motor. Slitsomt å måtte lade hver gang batterier er tomme. Da er det fint å kunne gjøre begge deler etter behov. Snart kommer sikkert plug-in hybrider til å gå 15-25 mil på elektrisk og deretter kan man bruke bensinmotoren.
For at en plug- in hybrid skal kunne gå 15- 25 mil elektrisk så må den vel ladast først? Er dette mindre slitsomt enn å måtte lade en Tesla?  ::)
For min egen del synes eg det er meir slitsomt å måtte fylle bensin enn å sette bilen til lading.


En plug-in hybrid kan lades opp under kjøring, så man trenger i praksis aldri å lade.

Et tips, smak på "ordet" plug-in
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

Enigami

#401
Sitat fra: Toonster på tirsdag 01. desember 2015, klokken 23:40
Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 22:29
Sitat fra: Kristian O på tirsdag 01. desember 2015, klokken 18:06
Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:49
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:19
Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:14
Tesla Model S mangler en viktig ting, nemlig motor. Slitsomt å måtte lade hver gang batterier er tomme. Da er det fint å kunne gjøre begge deler etter behov. Snart kommer sikkert plug-in hybrider til å gå 15-25 mil på elektrisk og deretter kan man bruke bensinmotoren.
For at en plug- in hybrid skal kunne gå 15- 25 mil elektrisk så må den vel ladast først? Er dette mindre slitsomt enn å måtte lade en Tesla?  ::)
For min egen del synes eg det er meir slitsomt å måtte fylle bensin enn å sette bilen til lading.


En plug-in hybrid kan lades opp under kjøring, så man trenger i praksis aldri å lade.

Et tips, smak på "ordet" plug-in


Du kan plugge den in elektrisk og lade opp for å optimalisere ytelsene, men på i alle fall premiummerkene sine plug-in hybrider er det ikke slik at du trenger å lade, du kan velge å lade den opp for å optimalisere bilens egenskaper.
Alternativt kan du kjøre den i lademodus og bruke litt mer drivstoff for å lade opp batteriet med bensinmotoren.

Toonster

Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 23:43
Sitat fra: Toonster på tirsdag 01. desember 2015, klokken 23:40
Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 22:29
Sitat fra: Kristian O på tirsdag 01. desember 2015, klokken 18:06
Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:49
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:19
Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:14
Tesla Model S mangler en viktig ting, nemlig motor. Slitsomt å måtte lade hver gang batterier er tomme. Da er det fint å kunne gjøre begge deler etter behov. Snart kommer sikkert plug-in hybrider til å gå 15-25 mil på elektrisk og deretter kan man bruke bensinmotoren.
For at en plug- in hybrid skal kunne gå 15- 25 mil elektrisk så må den vel ladast først? Er dette mindre slitsomt enn å måtte lade en Tesla?  ::)
For min egen del synes eg det er meir slitsomt å måtte fylle bensin enn å sette bilen til lading.


En plug-in hybrid kan lades opp under kjøring, så man trenger i praksis aldri å lade.

Et tips, smak på "ordet" plug-in


Du kan plugge den in elektrisk og lade opp for å optimalisere ytelsene, men på i alle fall premiummerkene sine plug-in hybrider er det ikke slik at du trenger å lade, du kan velge å lade den opp for å optimalisere bilens egenskaper.
Alternativt kan du kjøre den i lademodus og bruke litt mer drivstoff for å lade opp batteriet med bensinmotoren.

Alle plug-in hybrider jeg har prøvekjørt har brukt vesentlig mer drivstoff når batteriet er tomt (sammenlignet med samme modell som ikke er hybrid). Det ligger også i navnet at en Plug-in hybrid skal lades for å gi noe ønsket miljø effekt. Jeg kjenner ikke til Lexus sine hybrid biler som ikke er ladbare (ikke plug-in) - så der kan jeg ikke uttale meg.
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

aness

Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 23:43
Sitat fra: Toonster på tirsdag 01. desember 2015, klokken 23:40
Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 22:29
Sitat fra: Kristian O på tirsdag 01. desember 2015, klokken 18:06
Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:49
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:19
Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:14
Tesla Model S mangler en viktig ting, nemlig motor. Slitsomt å måtte lade hver gang batterier er tomme. Da er det fint å kunne gjøre begge deler etter behov. Snart kommer sikkert plug-in hybrider til å gå 15-25 mil på elektrisk og deretter kan man bruke bensinmotoren.
For at en plug- in hybrid skal kunne gå 15- 25 mil elektrisk så må den vel ladast først? Er dette mindre slitsomt enn å måtte lade en Tesla?  ::)
For min egen del synes eg det er meir slitsomt å måtte fylle bensin enn å sette bilen til lading.


En plug-in hybrid kan lades opp under kjøring, så man trenger i praksis aldri å lade.

Et tips, smak på "ordet" plug-in


Du kan plugge den in elektrisk og lade opp for å optimalisere ytelsene, men på i alle fall premiummerkene sine plug-in hybrider er det ikke slik at du trenger å lade, du kan velge å lade den opp for å optimalisere bilens egenskaper.
Alternativt kan du kjøre den i lademodus og bruke litt mer drivstoff for å lade opp batteriet med bensinmotoren.

Hvis du føler for å bruke den minst effektive lademetoden som finnes så for all del.

Jeg regner med at vi andre heller plugger inn og går tilbake til topic  :)

jkirkebo

Sitat fra: Toonster på tirsdag 01. desember 2015, klokken 23:40
Sitat fra: BensinV8 på tirsdag 01. desember 2015, klokken 22:29
En plug-in hybrid kan lades opp under kjøring, så man trenger i praksis aldri å lade.

Et tips, smak på "ordet" plug-in

Han har jo rett da. Det er nok endel av plug-in-hybrid-kjøperne fremover som aldri eller sjelden kommer til å lade opp bilen sin. Når plug-in utgaven er raskere enn langt dyrere fossilvarianter så kjøper man den selv om man bor i f.eks borettslag uten lademulighet. Eller får en som firmabil, hvorfor betale for strøm selv når bensin er gratis?
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA