Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ludicrous: Skal du oppgradere? + teknisk info

Startet av HåkonE, mandag 27. juli 2015, klokken 21:11

« forrige - neste »

HåkonE

Den andre tråden diskuteres rekkevidde, forsikringspriser, ulike forklaringer på hvorfor enkelte ikke vil ha P85D og klaging på repeat om hva Tesla burde/kunne levert i P85D under lansering. Denne tråden er for de som eier P85D og vurderer Ludicrous-oppgraderingen. Kun diskusjon rundt pris, teknisk og erfaringer om selve oppgraderingen. De andre diskusjonene bes tas i den andre tråden. ;)

Pris på 5000$ er oppgitt. 41 000,- pluss MVA og arbeid. Kan bety pris under 60 000,- avhengig av hvor lang tid en slik jobb tar.

Størst oppgradering er over 60km/t, og der kunne jeg godt tenkt meg litt mer krutt. Så jeg vurderer. Gjør du?  :)

TeslaK

Ja, men regner i grunn med at jeg får en mail fra Tesla om dette..?
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

aryx

Jeg er litt ambivalent, venter til prisen kommer før jeg bestemmer meg.
15 Tesla Model S P85D svart/svart 5-seter med alt utstyr
Tidligere: 13 Tesla Model S P85+ svart/svart 5-seter med alt utstyr, 12 Mercedes ML 350CDI Edition1, 08 Mercedes C 220CDI, 81 DeLorean DMC-12

ELTesla

Må vel bare pent vente til det kommer mer informasjon og dokumentasjon før avgjørelsen blir tatt her.
Kjenner jeg meg selv rett så sier jeg dette nå, men ender opp med å bestille oppgraderingen lenge før dette er på plass.   ;D

mr.rs4

Jeg er rimelig sikker på at jeg kommer til å gjøre dette.
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Hodetelefoner

Selvfølgelig?  (Godt det ble ny tråd. Orket ikke lese den andre pga surmuling :) )

Ojan

P85+ Sep 2013 - Solgt
P85D - Mars 2015

OnlyOne

+1 (Har vært på nippet til å starte en ny tråd de siste dagene jeg også)

Vurderer oppgraderingen, men ser an pris.

For de som ikke har fått det med seg: Virker som om det ligger an til en prisøkning etter 6 måneder. Tror EM uttalte det..
P85D
Bekreftet: 18.3.15
I produksjon: 19.4.15
Utlevert: 15.6.15
Model 3
Bestilt: 31.03.16

Dennis

Blir nok oppgradering av min også. For er egentlig fornøyd med bilen utenom det lille ekstra som mangler av ytelse som denne oppgraderingen mest sannsynlig løser.

Venter bare på tester at det faktisk stemmer at den gjør kvartmila på 10.9 og blir 20% raskere over 100.

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Teslavest

Det første som må avklares er om det i det hele tatt blir mulig å oppgradere. Her kommer det motstridende info. Testa Norge sa for noen dager siden at dette ikke var mulig å oppdatere på eksisterende, bare på biler i bestilling. På telefon i dag var de mer usikker, og ville komme tilbake med mer info senere.
P85D.  Mod X reservert

OnlyOne

Kan ikke forstå at det skal være noen tvil om at dette vil bli mulig. Det fremgikk jo klart av informasjonen som kom ut. At dette bare skulle gjelde biler i bestilling passer overhode ikke med det som blir sagt. Tror Tesla Norge i så fall er på svært tynn is.
P85D
Bekreftet: 18.3.15
I produksjon: 19.4.15
Utlevert: 15.6.15
Model 3
Bestilt: 31.03.16

cirys1

#12
Sitat fra: OnlyOne på tirsdag 28. juli 2015, klokken 20:48
Kan ikke forstå at det skal være noen tvil om at dette vil bli mulig. Det fremgikk jo klart av informasjonen som kom ut. At dette bare skulle gjelde biler i bestilling passer overhode ikke med det som blir sagt. Tror Tesla Norge i så fall er på svært tynn is.

Blir litt som dobbeltlader regner jeg med "renner bort i sanden", du kan få en time om 10 måneder da det har kommet både P100D og "beast" mode.


SimenT

Håper det er mulig å oppgradere eksisterende biler.
Gir mange muligheter senere når batteriene våre taper seg, erstatte det med en kraftigere pakke.
Regner med at det vil komme flere utvidelser senere som vil gi mer verdi for pengene.
Når fabrikken er oppe og går og utgiftene på batteriproduksjon faller.

Hvor går grensene for denne bilen? Kan den håndtere de ekstra kreftene en får fra f.eks en 100kW-pakke tro?
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

turfsurf

Sitat fra: SimenT på onsdag 29. juli 2015, klokken 00:36
Håper det er mulig å oppgradere eksisterende biler.
Gir mange muligheter senere når batteriene våre taper seg, erstatte det med en kraftigere pakke.
Regner med at det vil komme flere utvidelser senere som vil gi mer verdi for pengene.
Når fabrikken er oppe og går og utgiftene på batteriproduksjon faller.

Hvor går grensene for denne bilen? Kan den håndtere de ekstra kreftene en får fra f.eks en 100kW-pakke tro?

Større batteri vil ikke nødvendigvis gi ekstra ytelse, men ekstra kapasitet. Så det vil ikke være noe problem.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA