Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Har jeg mus i min Tesla?

Startet av Avh, torsdag 23. juli 2015, klokken 15:05

« forrige - neste »

Knatten

Det må vel bedre at den spiser sjokolade enn kabler??

Sett ut musefelle med svidd bacon, og legg pose med peppermynte i bilen.

Dag

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Knatten på fredag 24. juli 2015, klokken 10:00
Det må vel bedre at den spiser sjokolade enn kabler??
Det som skjer er at man lokker mus inn i bilen med sjokolade, og så syns de det er så hyggelig å være der at de bestemmer seg for å bo der. Og så inviterer de til innflyttingsfest for alle sine venner.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Knatten

#17
Ja, det skjønner jeg.

Men når musa først er der, så er det bedre å la sjokoladen ligge til man har fanget den!!
Hvis ikke finner den noe annet å gnage på (Kabler), og det har som regel mye større konsekvenser.

For vi snakket vel om mus som allerede var i bilen?

SÅ:
La sjokoladen ligge
Sett opp musefeller.
Når musa er borte, legg ut poser med peppermynte inne i bilen
Rydd og støvsug bilen for alt som lukter godt for en liten mus!! (inkludert sjokoladen)


Hvis vi snakker om hvordan unngå å få mus i bilen:
Rydd, vask og støvsug bort alt som lukter godt for en mus.
Legg poser med peppermynte i bilen.

Og når det gjelder å invitere til innflyttingsfest som du sier...... Mus er faktisk veldig territorium avhengige.
Det vil si at hvis du har en musefamilie i huset eller bilen, så skal det veldig mye til for at andre mus kommer inn på deres territorium

Dag

Espen Hugaas Andersen

Greit nok, må si meg enig med din løsning. ;)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Goku

Hvit model 3 SR+ 2021
(Grå s85d 2016 -solgt 2021)

Kjell Leaf

Sitat fra: Avh på torsdag 23. juli 2015, klokken 15:05
Hjelp! Jeg har lyden av noe som beveger seg fra dashbordet. Eller tar jeg feil? Lager model S sin elektronik slike lyder etter car off? Noen andre med muselyder (ikke piping men mer som løping frem og tilbake) :-\ ? Bilen er halvannet år gammel og dette er nye lyder
Har du eller kjenner noen som har hund ? La den få snuse litt fremme i bilen, er det mus der får du garantert beskjed  ;)
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004


el nino

#22
Kjøp en rotte/museskremmer som sender høyfrekvent lyd på 20-30000 hz. Det skal skremme bort skadedyr, og kan stå i bilen når den er i garasje.  >:(Fås f. eks. på Jula.
http://www.jula.no/search/?query=rotteskremmer



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA