Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Plugger i for å lade, hva betyr dette (se video)?

Startet av HenryJac, mandag 20. juli 2015, klokken 23:28

« forrige - neste »

HenryJac

Hva betyr dette?


https://youtu.be/0upIvBzOKsQ

Har målt det lille batteriet og er 9.45V, så satte det til lading med vanlig lader.
2017 - Model S 75D
10.8kWh på taket

HenryJac

Er det noe nedre Volt grense for at laderen ikke vil lade?
2017 - Model S 75D
10.8kWh på taket

ØysteinBuddy

Det er for lav spenning på batteripakken din.
Husker ikke helt eksakt, mener det er ca 55-60V som er nedre grense. Batteriene er trolig sulfaterte og bør pulslades sakte opp igjen.
Det er også derfor du har lite strøm på backupbatteriet da dc-dc-konverter også stopper.
X-div buddy
X-2xthink city
X-2014 Nissan Leaf Tekna
X-2015 Nissan Leaf Tekna
X-Tesla Model 3 LR 2021
X-VW id4 Pro
Nå-Model Y Performance

HenryJac

Takk for svar.
Er nå snart 2 dager med lading med 2 x 4A ladere og 1 x 5A lader, så tar sin tid.  :)

Hvordan/hvor måler jeg totale Volten? Jeg har skjønt hvordan det gjøres parvis, men ikke alt i ett.
2017 - Model S 75D
10.8kWh på taket

ØysteinBuddy

Det måler du lettest på den grå, brede kontakten som går inn på laderen. Pass på og ikke kortslutte noe!
X-div buddy
X-2xthink city
X-2014 Nissan Leaf Tekna
X-2015 Nissan Leaf Tekna
X-Tesla Model 3 LR 2021
X-VW id4 Pro
Nå-Model Y Performance

HenryJac

2017 - Model S 75D
10.8kWh på taket

HenryJac

2017 - Model S 75D
10.8kWh på taket

ØysteinBuddy

Det blir litt lite ja! Smør deg med tålmodighet, lad sakte og rolig opp igjen, følg med på varme fra batteriene, så er den snart oppe og gå igjen.
Anb ikke og starte bilens lader før du er over 80v, lad gjerne opp mot 88 volt..
X-div buddy
X-2xthink city
X-2014 Nissan Leaf Tekna
X-2015 Nissan Leaf Tekna
X-Tesla Model 3 LR 2021
X-VW id4 Pro
Nå-Model Y Performance

HenryJac

Det er jo uker til, haha
Sist jeg sjekket i dag, så var den oppe i 48.3V  ;D

Batteriene blir ikke varme eller føles varme ut når jeg tar på dem.
Men 80V? Er det ikke 72V system?
2017 - Model S 75D
10.8kWh på taket

Rav4_EV

80/seks batterier i serie = 13,3 volt.

Om du bare har 3 ladere tilgjengelig ville jeg brutt batteristrengen. Din DC/DC konverter vil tømme drivbatteriene fortere enn du greier å lade opp.
Koble av minuskabel på det siste batteriet under setet. Da skader du ikke deg og verktøyet om du treffer gods.

Så lader du opp batteriparene i tur og orden.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

HenryJac

Sist jeg målte på pluggen inn til laderen fikk jeg 49,3V, men når jeg målte på parene mots gods fikk jeg 62V.
Hva kan det komme av? Ville tru pluggen hadde max Volt.

Skal koble av i morgen. Viste ikke at DC/DC koverteren ville tappe uten at tenning på bilen var på.
Takk for all hjelp.  :)
2017 - Model S 75D
10.8kWh på taket

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA