Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilferie til tyskland med Tesla model S - trenger hjelp!

Startet av sali87, søndag 19. juli 2015, klokken 18:16

« forrige - neste »

sali87

Hei!

vi skal endelig ut på vår første langtur med Model S 85 (2014)
Jeg hadde et par spørsmål som jeg håpet noen her hadde svar på..

Vi planlegger å dra til trelleborg i sverige og ta fergen over til Binz, Rugen i Tyskland.
Rugen er en øy som ikke er godt dekket av ladepunkter/superchargere. Vi har ringt på hoteller på binz (området i rugen vi håper å bo i nærheten av) for å finne ut hvor vi kan lade bilen uten hjelp. Jeg har også googlet en del uten hell. Er det noen som har erfaring med dette området eller tyskland generelt for å finne ut hvor man kan lade bilen?

Spm2 gjelder reisen fra Binz i rugen i tyskland til Hamburg. Google maps viser 315km til superchargeren i hamburg (alternativet er å reise mot berlin for å lade, en veldig lang omvei) - er 315km innafor på en full-ladning? Vi skal ta motorveien A20, er det noe sted hvor jeg kan finne ut om det ligger noen bensinstasjoner med stikk-kontakter langs ruten hvor jeg kan lade for sikkerhetsskyld?

Takker på forhånd!

RaBalder

Jeg er ikke kjent på strekningen, men jeg tittet litt i google-maps.

Tror ikke dere vil kjøre mer enn 50km etter siste supercharger i Sverige. Også kanskje noen km etter ferge. Dermed tror jeg at jeg ville gitt blaffen i strøm på hotell på Binz.

Er der tilgjengelig strøm, så bruker dere muligheten. Men jeg ville ikke stresset med det.



Dere må antakelig uansett lade en gang mellom Binz og Hamburg. Uavhengig av om dere lader på Binz. Men på dette strekket har jeg ikke peiling.




sturle

Sitat fra: sali87 på søndag 19. juli 2015, klokken 18:16
Spm2 gjelder reisen fra Binz i rugen i tyskland til Hamburg. Google maps viser 315km til superchargeren i hamburg (alternativet er å reise mot berlin for å lade, en veldig lang omvei) - er 315km innafor på en full-ladning? Vi skal ta motorveien A20, er det noe sted hvor jeg kan finne ut om det ligger noen bensinstasjoner med stikk-kontakter langs ruten hvor jeg kan lade for sikkerhetsskyld?
Rostock peikar seg ut.  Der er det eit par 22kW ladestasjonar du kan bruke utan kort eller spesiell avtale.  Ein times mat- og handlepause der, so har du det du treng til hamburg.  Den beste oversikta over ladestasjonar i Tyskland finn du på lemnet.org.

pagal

http://www.goingelectric.de/stromtankstellen/
http://lemnet.org/map/?hl=en
Har ladet i Stralsund Type 2, 22kW Se lemnet.org for detaljer
og City-Parkhaus Rostock Type 2 der viste seg og kun være 3,7kW men det er rød cee 16A montert samme sted som gir 11kW
Early CHAdeMO adapter Jæren

sali87

Tusen takk for svarene - Ja vi kommer nok oss fint til Binz men ønsker bare å ha en OK kapasitet når vi starter å kjøre mot Hamburg.
Skal undersøke linkene som har blitt postet her, takk!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA