Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Erfaringer Drammen Karosseri

Startet av MyMuffin, lørdag 11. juli 2015, klokken 01:53

« forrige - neste »

MyMuffin

Hei godtfolk
Da bilen min for tiden er inne hos Drammen karosseri for en mindre lakkskade bak så tenkte jeg å ta en status-sjekk fra tesla app'n. Resultatet var noe nedslående.

Bilen står i innhengningen deres, Ulåst og med sidedør og bagasjerom åpnet.
Nå er det i tillegg helg og jeg kan vel bare anta den vil bli stående slik frem til mandag.

Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal reagere, jeg synes det er svært spesielt at de lar bilen stå slik. Kan dette virkelig være normal praksis?
Det skal ikke mye til for uærlige sjeler å hoppe over gjerder etc. og dermed ta seg inn i bilene.

Nevner forøvrig at bilen ikke har tech og dermed må låses fra nøkkel, dette informerte jeg klart og tydelig i fra om når jeg leverte fra meg bilen.

Noen andre her som har erfart lignende?
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

turfsurf

Sitat fra: MyMuffin på lørdag 11. juli 2015, klokken 01:53
Hei godtfolk
Da bilen min for tiden er inne hos Drammen karosseri for en mindre lakkskade bak så tenkte jeg å ta en status-sjekk fra tesla app'n. Resultatet var noe nedslående.

Bilen står i innhengningen deres, Ulåst og med sidedør og bagasjerom åpnet.
Nå er det i tillegg helg og jeg kan vel bare anta den vil bli stående slik frem til mandag.

Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal reagere, jeg synes det er svært spesielt at de lar bilen stå slik. Kan dette virkelig være normal praksis?
Det skal ikke mye til for uærlige sjeler å hoppe over gjerder etc. og dermed ta seg inn i bilene.

Nevner forøvrig at bilen ikke har tech og dermed må låses fra nøkkel, dette informerte jeg klart og tydelig i fra om når jeg leverte fra meg bilen.

Noen andre her som har erfart lignende?

Hvis bilen virkelig står slik (åpen dør og bagasjerom) ute, så er det jo helt uforsvarlig. Ville sjekket med de.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

dosmont

Det er ikke så lurt å informere om sånt på nett, ta det med DK du.
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

RaBalder

Dersom bilen står innendørs, så vil den ha et dårlig GPS-signal.

Min bil så ut til å være overalt utenfor bygningene deres. Inkludert parkert i et skogholt på andre siden veien.

Så kanskje din bil også står innendørs.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA