Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har akk bestilt Tesla S til bruk som drosje

Startet av GrenlandTaxiDriver, fredag 10. juli 2015, klokken 22:01

« forrige - neste »

Muffinman

#15
Sitat fra: RunarBT på fredag 18. september 2015, klokken 17:31
Sitat fra: petersv på fredag 10. juli 2015, klokken 22:15
Bortsett fra at Tesla nettopp har presisert at Superladere ikke er tillatt til denne bruk, ønsker jeg deg lykke til! Det er en bra bil, med god bagasjeplass, og mer enn nok rekkevidde for drosjebruk med nattlading hjemme.

Trur da superlading til drosjebruk bør være ok?

Genial promotering for tesla med enormt med eksponering.:-)

Har opplevd en superlader som til stadighet er minst halvfull av taxier som ikke bare skal ha et lite påfyll så de kommer seg dit de skal som de fleste andre, men står der så lenge de ikke har oppdrag for å lade maks i tilfelle det blir mye kjøring senere. Når de er innom hver dag eller oftere  blir det ikke mye kapasitet til overs til de som er på langtur.

Helt greit med en etterfylling en og annen dagenen, men når det oppstår slike tilstander som vi så på SC Klett i en periode er det ikke i tråd med hensikten til superladenettverket, og til hinder for andre som faktisk ønsker å bruke SC til det den er beregnet for.

OleJA

Sitat fra: RunarBT på fredag 18. september 2015, klokken 17:31
Sitat fra: petersv på fredag 10. juli 2015, klokken 22:15
Bortsett fra at Tesla nettopp har presisert at Superladere ikke er tillatt til denne bruk, ønsker jeg deg lykke til! Det er en bra bil, med god bagasjeplass, og mer enn nok rekkevidde for drosjebruk med nattlading hjemme.

Trur da superlading til drosjebruk bør være ok?

Genial promotering for tesla med enormt med eksponering.:-)
Vel, var innom SC på Stjørdal forrige fredag ettermiddag: Da stod det 2 Teslaer fra Stjørdal Taxi og ladet, og disse ble holdt med selskap av to andre taxier (ikke Tesla) som hadde parkert på hver sin ladeplass. >:(
Denne utviklingen hvor superladere ser ut til å bli holdeplasser for Taxi, liker jeg ihvertfall ikke.

pudderjagar

Sitat fra: OleJA på lørdag 19. september 2015, klokken 11:11
Sitat fra: RunarBT på fredag 18. september 2015, klokken 17:31
Sitat fra: petersv på fredag 10. juli 2015, klokken 22:15
Bortsett fra at Tesla nettopp har presisert at Superladere ikke er tillatt til denne bruk, ønsker jeg deg lykke til! Det er en bra bil, med god bagasjeplass, og mer enn nok rekkevidde for drosjebruk med nattlading hjemme.

Trur da superlading til drosjebruk bør være ok?

Genial promotering for tesla med enormt med eksponering.:-)
Vel, var innom SC på Stjørdal forrige fredag ettermiddag: Da stod det 2 Teslaer fra Stjørdal Taxi og ladet, og disse ble holdt med selskap av to andre taxier (ikke Tesla) som hadde parkert på hver sin ladeplass. >:(
Denne utviklingen hvor superladere ser ut til å bli holdeplasser for Taxi, liker jeg ihvertfall ikke.

Ein må ikkje vera for hårsår sjøl om ein kjøre Tesla. Trur nok kollegaene til Teslataxien flyttar seg hvis du har bruk for plassen. Eg ønske ein kvar Tesla velkomen som drosje!

Me elbilsjåfører må være litt fleksible og ikkje irriter på oss alt og alle. Da finnst nok av elbilhatarar som ønsker vatn på mølla. Men for all del, prøv å parker framfor ei bensinpumpe når det er fyllekø og sjå om du får respons ;D ;D
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

petersv

Sitat fra: RunarBT på fredag 18. september 2015, klokken 17:31
Sitat fra: petersv på fredag 10. juli 2015, klokken 22:15
Bortsett fra at Tesla nettopp har presisert at Superladere ikke er tillatt til denne bruk, ønsker jeg deg lykke til! Det er en bra bil, med god bagasjeplass, og mer enn nok rekkevidde for drosjebruk med nattlading hjemme.

Trur da superlading til drosjebruk bør være ok?

Genial promotering for tesla med enormt med eksponering.:-)

Nei, de sier at det ikke er ok. Tror heller det ikke er særlig god reklame at folk ikke får tilgang på laderne når de står fulle av drosjer (som situasjonen er enkelte plasser, f.eks. Amsterdam.)

dosmont

Sitat fra: petersv på søndag 20. september 2015, klokken 11:37
Sitat fra: RunarBT på fredag 18. september 2015, klokken 17:31
Sitat fra: petersv på fredag 10. juli 2015, klokken 22:15
Bortsett fra at Tesla nettopp har presisert at Superladere ikke er tillatt til denne bruk, ønsker jeg deg lykke til! Det er en bra bil, med god bagasjeplass, og mer enn nok rekkevidde for drosjebruk med nattlading hjemme.

Trur da superlading til drosjebruk bør være ok?

Genial promotering for tesla med enormt med eksponering.:-)

Nei, de sier at det ikke er ok. Tror heller det ikke er særlig god reklame at folk ikke får tilgang på laderne når de står fulle av drosjer (som situasjonen er enkelte plasser, f.eks. Amsterdam.)
Drosjer som kjører kortturer greier seg fint uten superladere, 22kw lading hvis det blir behov for det, holder i massevis.
Men for drosjer som er på langturer der at lading kan bli nødvendig, så synes jeg at de har like stor rett til  bruk av superladere.
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

petersv

Selvfølgelig, men var ikke langkjøring det var snakk om her.

sven erik

få i gang flere taxier  på vert sted som er tesla   kan noen 22 kw  ladere strategisk plasert runt hvere snart  en får fort 10 mil på en time   men  der i barcaelona  der  har byen  og Taxi neringen sammen investert i en halvrask trippel  lader
til de fleste stoppestedene dems for å få 80% el Taxi  men det som og  er en ide  er om en får til i skien  eller porskrund eller andre byer og få en 4 til 5 taxier  er å få kjøpt lader fra tesla som er med 3 utak   og  noe mindre  efekt   for det er lakt  litt mye efekt i laderne til tesla  men denne fulle efekten har en bare 4 til 5 min  så det  å senke lade efetten ned med ca 30%  vil si mer mer i bespalse i kostnad  men en vi kansje   oke lade tiden med 3%  ikke det engang om en skal ha ful

pudderjagar

Nokon som veit korleis da går med denne Teslataxien til "GrenlandTaxiDriver" og om bilen står til forventningane hans?

Fant denne på nettet i dag:

http://www.tv2.no/a/7699384

Da virkar som han er fornøyd og at da ikkje er noko meira tull med Tesla enn andre bilar.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

krl

Ser iallfall at han står og lader på superladeren i Porsgrunn stort sett hver mandag morgen. Ipad-stativ på rattet og greier. (Hvis det da ikke er flere Tesla-drosjer i Porsgrunnsområdet.)

Foreløpig har jeg sjelden sett mer enn én drosje samtidig, faktisk virker det som om det er færre av dem på superladerne nå enn i sommer.

Men Tesla bør kanskje vurdere et eget drosjekonsept med utplassering av destinasjonsladere etc. som en pakke.. Det kunne nok blitt svært populært!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA