Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tide forsikring, erfaringer?

Startet av ihlhaug, torsdag 09. juli 2015, klokken 12:56

« forrige - neste »

Toonster

Sitat fra: iCar på torsdag 19. november 2015, klokken 12:14
Sitat fra: satheesh.net på torsdag 19. november 2015, klokken 09:45
Nei, man trenger (selvsagt) ikke medlemskap for å gjøre seg kjent med avtalen. ;)

PS! Vi har fremforhandlet meget gode priser og vilkår og håper dette faller i smak hos medlemmene våre. Husk at all korrespondanse skal gå via Tide etter at forespørselen er sendt fra våre hjemmesider. (Det vil være et skjema man fyller ut og automatisk sendes til Tide.)

Hva med oss som allerede er blitt kunde hos dem, vil vi kunne få noe ytterligere rabatt på eksisterende avtale ved at vi er medlemmer av TOCN?

Reforhandle forsikringsavtaler har vel aldri vært forbudt? :)

Så det bør jo være en smal sak
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

iCar

Sitat fra: Toonster på torsdag 19. november 2015, klokken 12:32
Sitat fra: iCar på torsdag 19. november 2015, klokken 12:14
Sitat fra: satheesh.net på torsdag 19. november 2015, klokken 09:45
Nei, man trenger (selvsagt) ikke medlemskap for å gjøre seg kjent med avtalen. ;)

PS! Vi har fremforhandlet meget gode priser og vilkår og håper dette faller i smak hos medlemmene våre. Husk at all korrespondanse skal gå via Tide etter at forespørselen er sendt fra våre hjemmesider. (Det vil være et skjema man fyller ut og automatisk sendes til Tide.)

Hva med oss som allerede er blitt kunde hos dem, vil vi kunne få noe ytterligere rabatt på eksisterende avtale ved at vi er medlemmer av TOCN?

Reforhandle forsikringsavtaler har vel aldri vært forbudt? :)

Så det bør jo være en smal sak

Blir i praksis overtatt av dem i desember grunnet oppsigelsestid, satser på at det lar seg ordne å få ytterligere rabatt:)

satheesh.net

Sitat fra: iCar på torsdag 19. november 2015, klokken 12:14
Sitat fra: satheesh.net på torsdag 19. november 2015, klokken 09:45
Nei, man trenger (selvsagt) ikke medlemskap for å gjøre seg kjent med avtalen. ;)

PS! Vi har fremforhandlet meget gode priser og vilkår og håper dette faller i smak hos medlemmene våre. Husk at all korrespondanse skal gå via Tide etter at forespørselen er sendt fra våre hjemmesider. (Det vil være et skjema man fyller ut og automatisk sendes til Tide.)

Hva med oss som allerede er blitt kunde hos dem, vil vi kunne få noe ytterligere rabatt på eksisterende avtale ved at vi er medlemmer av TOCN?

Yes - ingen problem.

Eip

Kommer ikke inn på siden engang. Får varsel om at siden inneholder trojan
VIN: 509XX PD

satheesh.net

Sitat fra: Eip på torsdag 19. november 2015, klokken 13:29
Kommer ikke inn på siden engang. Får varsel om at siden inneholder trojan

Trojan?? Vi har hatt litt ytelsesproblemer, er i dialog med Domeneshop der sidene ligger. (De har forøvrig også hatt hardware problemer på sitt utstyr.)

VigdisA

Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

Muffinman

#66
Må legge inn medlemsnummer i skjemaet. Hvor finner jeg det? Ser det ikke på kontosidene eller i mailen som bekrefter medlemsskap.

EDIT: Skal ha tilbud på to biler, og det går jo ikke an i skjemaet. Er hensiktsmessig/mulig å registrere i to runder eller er dette best via annen kontaktform?

o.b.lix

Logg deg på TOCN, gå inn på "din konto" og der finner du medlemsnr.

Tror du blir kontaktet av Tide så du kan diskutere bil nr 2 med de, men det er sikkert et rush nå i forbindelse med denne tråden, så skjer neppe første dagen.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Muffinman

#68
Nope, jeg spør fordi jeg ikke ser noe medlemsnummer der. EDIT: Fant det ved å åpne medlemsbevis.

Har forresten prøvd å få ut et fornuftig tilbud fra Eika i høst, så langt uten hell. Første forsøk = ok pris, men det stod 2WD i tilbudet. Presiserte at dette var en firehjulsdrevet 85D og fikk tilbud på 18k for 40.000km med 75% bonus, minimum 20.000 i egenandel og kun jeg og samboeren min fikk kjøre bilen. Fikk sikkert tilbud på en P85D, men det gikk ikke an å lese fra tilbudsteksten, der stod det en modellbetegnelse som egentlig ikke eksisterer. Klarer de ikke gi tilbud på riktig bil på to forsøk taper man, for å si det slik. Selv om det nå var en P85D jeg ville forsikre ville tilbudet vært ganske dårlig.

dosmont

Jeg hadde også Eika tidligere. Fikk samme problemet som deg, de ville ikke engang forsikre bilen.
Så jeg flyttet alt av forsikringer til KLP, der betalte jeg det samme som tidligere + Teslaen :D
Men i foregårs så skiftet jeg alt til IF, for jeg trengte å øke kjørelengden til uendelig. da gikk jeg ned atter 3K :D
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

Muffinman

Tror vel kanskje det må være en feil da jeg har en P85 fra før med lavere premie for ubegrenset km og lavere egenandel, og den har jo akkurat like hk. Virker som de har null kontroll på modellrekka.

Uansett, sendt avgårde skjema til Tide. Haster med å få på plass forsikring da jeg regner med at bilen skal registreres en dag eller to før utlevering neste fredag.

lunitiks

Veldig fornøyd med tilbudet jeg fikk fra Storebrand. Rundt 7k, 10.000 km, 60% bonus. Som det fremgår kjører jeg lite og *kremt* blir påkjørt ofte
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Da ble Tide her gitt. Betaler et par lapper mindre for 2 Teslaer + hus enn hva jeg gjør for hus +1 Tesla i Eika. For ikke å snakke om hva jeg måtte betalt for begge bilene + hus i Eika, her var forskjellen over 10k.

pej

Jeg har også vurdert å bytte til Tide. Sparer 8000,- pr år. Det er et lite MEN,. og det er at de ikke dekker batteriet. Men la oss håpe at batteriet ikke skades ved en kollisjon...
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Salvesen

#74
Sitat fra: pej på mandag 23. november 2015, klokken 20:15
Jeg har også vurdert å bytte til Tide. Sparer 8000,- pr år. Det er et lite MEN,. og det er at de ikke dekker batteriet. Men la oss håpe at batteriet ikke skades ved en kollisjon...

Dekkes ved kaskoskade :)
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA