Software 7.0 - 7.1

Startet av dosmont, lørdag 04. juli 2015, klokken 00:39

« forrige - neste »

krister461

Sitat fra: Kvark på mandag 19. oktober 2015, klokken 16:19
Sitat fra: krister461 på mandag 19. oktober 2015, klokken 16:03
Vi kan gjerne kritisere han for å være overoptimistisk, eller for rask i avtrekkeren, men jeg klarer ikke helt å se hva slags motivasjon han skal ha for å bevisst gi ut feilinformasjon om slike ting.
Motivasjonen hans er irrelevant.
Okay. Da lar jeg deg gå tilbake og fortsette med konspirasjonsteoriene dine. ;)

Kvark

Dette er ikke konspirasjonstanker. Jeg bryr meg ikke om hvorfor. Jeg er lei av at jeg som kunde blir lurt, og at Tesla ikke er til å stole på. Dette er vel ikke så vanskelig å forstå?
S85D

dosmont

Vi har jo ingen forutsetninger for å mene/vite, hvorfor det ble slik.
For vi har ikke all informasjon tilgjengelig.
For alt vi vet, så kan det være fosilmafian/europeisk bilindustri som setter kjepper i hjulene for tesla.
who knows?
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

Kvark

Sitat fra: dosmont på mandag 19. oktober 2015, klokken 16:29
For alt vi vet, så kan det være fosilmafian/europeisk bilindustri som setter kjepper i hjulene for tesla.
who knows?

Det derimot, er konspirasjonsmat.
S85D

krister461

Sitat fra: Kvark på mandag 19. oktober 2015, klokken 16:28
Dette er ikke konspirasjonstanker. Jeg bryr meg ikke om hvorfor. Jeg er lei av at jeg som kunde blir lurt, og at Tesla ikke er til å stole på. Dette er vel ikke så vanskelig å forstå?
Det virker som konspirasjonstanker når du uttaler deg skråsikkert om at Elon bevisst gir ut feilinformasjon når han tilsynelatende ikke har noe motivasjon for det.

Jeg klarer ikke å høyse meg veldig opp av at en tweet på to bokstaver fra Elon ikke viste seg å stemme. Det kan være mange grunner til det. Jeg skulle selvsagt ønsket at alt som kom fra Elon og Tesla alltid var 100% korrekt, men samtidig er jeg glad for at de er såpass åpne som de er og ikke som andre selskaper som gir minimalt med informasjon til kundene sine...

dosmont

Sitat fra: Kvark på mandag 19. oktober 2015, klokken 16:32
Sitat fra: dosmont på mandag 19. oktober 2015, klokken 16:29
who knows?

Det derimot, er konspirasjonsmat.
Stemmer det  ;D
Synes en ny, mere positiv vinkling passer bra nå :D
For med den tilgangen på informasjon vi har tilgjengelig fra media og sosiale medier, så kan det være hva som helst som er sannheten, eller det kan være sammensatt av flere ting.
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

Muffinman

Ser ihvertfall useriøst ut, uavhengig av hvilke interne anliggender i Tesla som ligger til grunn. Spiller uansett liten rolle for min del om det kommer nå eller om 5 år, jeg kjøper ikke disse bilene for autopilotens skyld. Her er det i hovedsak tre årsaker: elektrisk drift, tilstrekkelig rekkevidde og nok plass. Den dagen det finnes alternativer som kan konkurrere på disse kriteriene hopper jeg sikkert over til et merke med mindre religiøst sus over seg. Har fått slengbemerkninger om at vi som har Tesla later til å være medlemmer av en sekt, og det kunne jeg fint vært foruten.

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Kvark

Sitat fra: Muffinman på mandag 19. oktober 2015, klokken 17:05
Ser ihvertfall useriøst ut, uavhengig av hvilke interne anliggender i Tesla som ligger til grunn. Spiller uansett liten rolle for min del om det kommer nå eller om 5 år, jeg kjøper ikke disse bilene for autopilotens skyld. Her er det i hovedsak tre årsaker: elektrisk drift, tilstrekkelig rekkevidde og nok plass. Den dagen det finnes alternativer som kan konkurrere på disse kriteriene hopper jeg sikkert over til et merke med mindre religiøst sus over seg. Har fått slengbemerkninger om at vi som har Tesla later til å være medlemmer av en sekt, og det kunne jeg fint vært foruten.

Hadde Audi vært ute med suven sin nå så hadde vi kjøpt den. Liker ikke Audi-stempelet, men det er liten tvil om at de har bedre kvalitetskontroll enn Tesla. Da går vi sikkert glipp av oppdateringene, men produktet er ikke beta ved leveranse.
S85D

Muffinman

Spinner

Sitat fra: Muffinman på mandag 19. oktober 2015, klokken 17:05
Ser ihvertfall useriøst ut, uavhengig av hvilke interne anliggender i Tesla som ligger til grunn.
Det kan jo hende Tesla hadde fått beskjed av diverse godkjenningsorganer at de skulle få grønt lys denne uken, men i kjent byråkratisk stil tar ting lenger tid.
Eller så villeder de oss bevisst uten noen ting å tjene annet enn irritasjon. Selvfølgelig.

xderia

70D Deep Blue

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Undertegnede

Ååå 7.0!?

Får ikke installert før etter jobb :)

Cookie Monster

2023 Model S Plaid
2024 Model 3 LR

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA