Software 7.0 - 7.1

Startet av dosmont, lørdag 04. juli 2015, klokken 00:39

« forrige - neste »

lunitiks

Muligvis OT, men siden vi er inne på dørlukking/låsing: Finnes det en fiks (evt. et triks) for å beholde varme, ventilasjon og audio på for passasjerene inne i bilen når føreren stikker en snartur ut? Eller er svaret fortsatt "ikke lukk igjen døra"?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

cirys1

Sitat fra: lunitiks på mandag 19. oktober 2015, klokken 08:40
Muligvis OT, men siden vi er inne på dørlukking/låsing: Finnes det en fiks (evt. et triks) for å beholde varme, ventilasjon og audio på for passasjerene inne i bilen når føreren stikker en snartur ut? Eller er svaret fortsatt "ikke lukk igjen døra"?

En av de trenger bare og ta på skjermen, ellers så er det camper mode visst det er små barn bak som er spent fast..  :)

Tuxedo

Trykk to ganger på fob,en når du er ute slik at bilen forblir ulåst.  Hvis passasjerene da trykker på store skjermen, slår varme og media seg på.

cirys1

Sitat fra: Tuxedo på mandag 19. oktober 2015, klokken 08:43
Trykk to ganger på fob,en når du er ute slik at bilen forblir ulåst.  Hvis passasjerene da trykker på store skjermen, slår varme og media seg på.
Helt unødvendig med fob, visst jeg går ifra bilen med barna i (springe inn i butikken etc) så vill jeg at bilen låser seg. De kan fremdeles trykke på skjerm..

GOS

Svaret har vel heller hele tiden vært at du setter på Park via storskjermen istedenfor hendelen
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

cirys1

Sitat fra: GOS på mandag 19. oktober 2015, klokken 08:49
Svaret har vel heller hele tiden vært at du setter på Park via storskjermen istedenfor hendelen

andreasmj

XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

Undertegnede

cirys1

Rett og slett komisk, nå er det over et år siden AP ble lansert. Det burde vært mulig og hatt godkjennelsen i boks til nå..

Spinner

Sitat fra: cirys1 på mandag 19. oktober 2015, klokken 09:23
Rett og slett komisk, nå er det over et år siden AP ble lansert. Det burde vært mulig og hatt godkjennelsen i boks til nå..
Tror ikke europeiske myndigheter bryr seg om når AP ble lansert når de behandler søknaden...

cirys1

Sitat fra: Sbr på mandag 19. oktober 2015, klokken 09:29
Tror ikke europeiske myndigheter bryr seg om når AP ble lansert når de behandler søknaden...

Å herre min hatt.. DE skulle ha jobbet med godkjenningen siden de planla AP, for over et år siden, det er forsåvidt veldig likt distronic+ til MB og Volvo sin pilot assist, det burde vært mulig og ha hatt godkjenningen på plass lenge før det ble sluppet til massene.

cstromme

Sitat fra: cirys1 på mandag 19. oktober 2015, klokken 09:34
Sitat fra: Sbr på mandag 19. oktober 2015, klokken 09:29

Å herre min hatt.. DE skulle ha jobbet med godkjenningen siden de planla AP, for over et år siden, det er forsåvidt veldig likt distronic+ til MB og Volvo sin pilot assist, det burde vært mulig og ha hatt godkjenningen på plass lenge før det ble sluppet til massene.

Vil anta at de krever endelig versjon av software før de gir en godkjenning.
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

mogu

Det hadde vært flott med litt mer informasjon rundt dette, men jeg vet dette ikke er Teslas sterke side. Jeg bryr meg egentlig ikke nevneverdig så lenge jeg får dette så fort som overhodet mulig. Vi har kanskje ventet et år siden lansering, men ventetiden har aldri gått saktere enn akkurat nå. Er som å være en liten unge som venter på julaften, bare at man ikke vet hvilken dag julaften er.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Spinner

Sitat fra: cirys1 på mandag 19. oktober 2015, klokken 09:34Å herre min hatt.. DE skulle ha jobbet med godkjenningen siden de planla AP, for over et år siden
Hvordan vet du at de ikke har gjort dette?

Undertegnede

Sitat fra: Sbr på mandag 19. oktober 2015, klokken 10:11
Sitat fra: cirys1 på mandag 19. oktober 2015, klokken 09:34Å herre min hatt.. DE skulle ha jobbet med godkjenningen siden de planla AP, for over et år siden
Hvordan vet du at de ikke har gjort dette?

Vet vel ikke, men Elon tweetet i forrige uke at 7.0 var en "world wide" reelease som skulle slippes over 5 dager. Ville vel ikke sagt dette om de visste at de ikke hadde fått en "godkjenning" fra Europa og Asia?

Min teori er at de prøver å finne en unnskyldning for å kunne teste 7.0 i USA en litt lengre periode før resten får den...

Må kjøpe ny tålmodighetskrem...  :-\

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA