Software 7.0 - 7.1

Startet av dosmont, lørdag 04. juli 2015, klokken 00:39

« forrige - neste »

Cookie Monster

De som har fått i Nederland,Tyskland osv er biler uten autopilot hw som har fått versjon 7.0 bare.
2023 Model S Plaid
2024 Model 3 LR

felix

Cookie Monster

Beta tester (early access program)? Hvis ja så har også de fått. Hvis ikke er det interessant ja :)
2023 Model S Plaid
2024 Model 3 LR

satheesh.net

Sitat fra: cirys1 på torsdag 15. oktober 2015, klokken 18:00
Sitat fra: mogu på torsdag 15. oktober 2015, klokken 15:02
Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 15. oktober 2015, klokken 14:59
Hva er nytten med autopilot hvis du må ha hendene på ratten ???

Jeg tipper du hadde skjønt det om du hadde hatt en bil som hadde funksjonaliteten newbie. Jeg tror ikke Tesla gjør dette bare for moro :)

Kan ikke huske at Musk hadde hendene på rattet når han demonstrerte AP for over et år siden, kan tydelig huske at han slapp rattet.

Altså, man ikke ha hendene på rattet til enhver tid. Når den "føler" den blir litt stresset, så ber den om at du gjør deg til kjenne ved å ta på rattet nå og da (og eventuelt gripe inn i enkelte situasjoner). Håper dere skjønner at Tesla ikke offentlig kan gå ut og si at: "Ja, du kan sitte å lese avisen og fikle med mobilen din så mye du ønsker uten å holde på rattet." Tenk på alle de "smartingene" som da faktisk ville gjort det! Advokatene i USA (og sikkert andre steder) hadde sett $$$-tegn hele tiden...

tonl

Sitat fra: Cookie Monster på fredag 16. oktober 2015, klokken 08:45
De som har fått i Nederland,Tyskland osv er biler uten autopilot hw som har fått versjon 7.0 bare.

Tidligere biler uten autopilot-hardware kan de egentlig bare pushe ut v7. Siden de ikke har brukt for autopilot funksjon. Dermed er de ikke berørt av diverse lovverker, forskrifter osv når det gjelder "selvkjørende" funksjon.

felix

Sitat fra: Cookie Monster på fredag 16. oktober 2015, klokken 08:53
Beta tester (early access program)? Hvis ja så har også de fått. Hvis ikke er det interessant ja :)

Han er ikke beta tester, har Model S P85D. Men min mistanke er at det ikke var meningen han skulle få den. Kilde: http://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=10&t=2556&start=40 Han har sensurert seg selv, rart.

Her er kopi av det han skrev tidligere:

av Teslaägare Herr X » 15 okt 2015 21:12
Aha, du är betatestare.. givetvis..!

av Teslaägare Segelflygaren » 15 okt 2015 21:25
Nej, är inte betatestare (vad jag vet i alla fall).

Også har du jo en danske og:

https://www.youtube.com/watch?v=L8R-hoVVfaQ

Lynet

Det er vel ikke personen som er rgistrert betatester, men bilen. Så hvis han har kjøpt bilen brukt så kan det være forrige eier som var betatester og han har ikke varslet Tesla om at bilen var solgt. Tesla ser ikke at det er blitt ny eier.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

twinpeaks

Sitat fra: Lynet på fredag 16. oktober 2015, klokken 11:27
Tesla ser ikke at det er blitt ny eier.

Jo, slik som jeg har forstått det må Tesla kontaktes i forbindelse med å få tilgang til bilen gjennom appen. Siden det er ja sikker noe som man ikke ville være uten, så antar jeg at Tesla i utgangspunkt få med seg alle eierskifte, eller har jeg misforstått det?
"Silberstreif", 85D, sølv metallic 2015-2021
"Käpt'n Blaubär", MY LR, blå, 2021-

cirys1

Visst ny eier ikke vill ha tilgang til bilen gjennom APP, så ser dem det ikke men "hvem vill ikke det" av Tesla eiere..?

turfsurf

Sitat fra: cirys1 på fredag 16. oktober 2015, klokken 12:59

Visst ny eier ikke vill ha tilgang til bilen gjennom APP, så ser dem det ikke men "hvem vill ikke det" av Tesla eiere..?

Man kan bare overdra kontoen til ny eier, i stedet for å gå via Tesla, så lenge man kun har en bil der. Bare å bytte epost addresse og passord.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

lunitiks

Så den eneste europeeren med autopilot HW og ny 7.0 er en tvilsom svenske?!?!
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

mogu

Sitat fra: lunitiks på fredag 16. oktober 2015, klokken 15:10
Så den eneste europeeren med autopilot HW og ny 7.0 er en tvilsom svenske?!?!

Og noen folk i Nederland, Tyskland og en nordmann som trakk videoen like etter at han la den ut. Det kan like godt være en glipp/tilfeldig at de har fått den. Vi kommer til å merke det fort når folk i Europa for alvor begynner å motta oppdateringen.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Rav4_EV

SitatVi trenger ikke holde pusten her til lands helt enda. Tesla venter fortsatt på godkjenning i Europa og Asia. Elon håper det er på plass innen slutten av neste uke.

Regner ikke med at noen "myndigheter" i Europa skal godkjenne binærfila til Tesla 7.0.

Hvorfor dette ikke er ordnet/avklart på forhånd er ganske spesielt. De har jo jobbet med autopilot i over ett år.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

GeirHM

Jeg synes også at dette med europeiske forsinkelser på grunn av forpostfektninger med regulerende myndighet høres ut som skikkelig tulleball. Hvorfor skulle dette komme opp nå? Og ikke tidligere? Hva da med de som kjørte rundt med denne programvaren i bilene sine som betatestere? Ble de utstyrt med noen sånne James Bond lisenser de da? I tilfelle, vil jeg gjerne vite hvor jeg kan få en slik. (Begrenset til bruk i Tesla'en så klart.)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA