Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Spenning utenom tenningsnøkkel - Saxo ??

Startet av Elmo, søndag 22. november 2009, klokken 14:05

« forrige - neste »

Elmo

Jeg skulle gjerne hatt tak i 12V utenom tenningen for fjernstyring av webastoen uten å lage jalla-kobling.
Elektrolux har etterspurt det samme for Robometer
Sitat fra: elektrolux på fredag 02. oktober 2009, klokken 15:00
Dersom noen finner en mer "proff" plass å ta strøm til Robometeret på PSA hadde det vært fint for å ta strøm framme ved grillen er  tross alt ganske værutsatt.
Sikringsboksen ute i motorrommet (6 på tegningen) har konstant 12V (nr9 er til vannpumpa) og det er mange ledige sikringer. Spørsmålet er om det er lett å montere nye ledninger på undersiden ???
Jeg har ikke lyst til å demontere en hel masse bare for å se, så jeg lurte på om det er noen som har denne sikringsboksen løs fra en slaktet bil og kan sjekke.  Det er mulig å ta strøm på inngangen til boksen (lokket på høyre side sett forfra), men det krever sikring på ledningen (syns jeg). Hadde vært så elegant om man kunne benyttet en av de ledige sikringsplassene.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

elektrolux

12 V utenom tenning er der jo på stikket til Radioen. Der er også via tenning.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Elmo

Vil helst ha den fra sikringsboksen for den skal drive varmeapparat(kupe)vifta - som har 25A sikring orginalt
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

elektrolux

Da jeg koblet opp strøm til vifta i forbindelse med fjernstyrt Webasto koblet jeg +12V direkte fra batteri via sikring under sikringsboksen inne i bilen.

Brukte en stor strømtyv som ble klemt over ledningen.

Til Robometeret trenges 12V til vannpumpe, men den skal finnes i sikringsboksen du viser til i motorrommet.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

El rayo

#4
Sitat fra: Elmo på søndag 22. november 2009, klokken 14:05
Jeg skulle gjerne hatt tak i 12V utenom tenningen for fjernstyring av webastoen uten å lage jalla-kobling.
Da jeg monterte original Webasto fjernkontroll i Kewet var det "plug and play". Ingen ekstra ledninger måtte kobles til. Det forutsetter at Webastoen får en konstant 12V (til å drive mottakeren).

Edit: Dette var jo Air Top 2000, som varmer luft og har vifte innebygget. Det er nok mer komplisert når man må starte vifta til varmeapparatet samtidig.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA