Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ettermontering av Xenon nærlys

Startet av Roman, fredag 26. juni 2015, klokken 11:45

« forrige - neste »

Roman

Hei folkens!

Jeg er en av de som ikke betilte LED nærlys når jeg fikk bilen. Slik ble det når man skule holde budsjett og "måtte" ha andre utstyrspakker.

Har lekt med tanken på ettermontering av Xenon fremfor glødepærer i nærlys. Etter det jeg kjenner til så er det krav til høydejustering og spyling av lykter for at ettermonteringen skal være godkjent, samt papirer på pærer og ballast.

Hvor vanskelig og dyrt er det å få goskjent slikt i vognkortet? Noen erfaringer eller tanker?

Lassen

Lykteglassene dine må også være godkjent for xenon, så dermed så går det ikke an å benytte de originale lyktene og tviler på at du klarer å finne noen ettermarkedslykter som er godkjent også.
Det enkleste er vel å få tak i ett sett med originale led lykter å sette i.

Å oppgradere lovlig vil nok koste mer enn det du ville måtte betalt fra butikken.
Ett alternativ er å bygge om halogenlyktene dine til xenon ved hjelp av en xenonprosjektor som bygges inn i originallykten, vil ikke bli lovlig, men faren for at du blender motgående trafikk er minimalt!

Model S 75D - Midnight Silver, AP 2.0, HIFI, Vinterpakke, 21" Arachnid


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA