Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forskjell mellom iOn og c-zero (ny 2015 tilbudskampanje)

Startet av Fanafjord, mandag 22. juni 2015, klokken 12:49

« forrige - neste »

Fanafjord

Stå mellom iOn og c-zero som begge selges nå til kampanjepris på kr 140000. Er det noe som helst forskjell på disse biler ut over logoen? Det eneste jeg ser at iOn har litt bedre garanti.

kaiat

Bare garantien som skiller så vidt jeg vet. Ser riktignok at Citroen har DAB, men det ser ut til å være den samme radioen så jeg tror det er brukt et DAB-adapter. Kan kanskje få prutet til seg et slikt hos Peugeot også?

Fanafjord

Da stakk jeg innom Bertel og Steen fra jobb og kjøpte ny iOn.

Fikk byttet inn min eldgamle Zafira til noen lapper over vrakpant og fikk en god kampanjepris så da var jeg fornøyd. Den gode Garantien ga utslag. DAB fikk jeg ikke, men jeg hørte at han var på gli på det og når det kom til stykke var det viktigere med at jeg slapp runden på finn.no med min gamle bil. Første gang jeg har kjøpt elbil. Det er jo en liten bil, men jeg var overrasket hvor sprek han tross alt var. Og 140000 for en ny bil med airbager, esp, antispinn og så videre er jo bra.

TB

Sitat fra: Fanafjord på mandag 22. juni 2015, klokken 20:36
Det er jo en liten bil, men jeg var overrasket hvor sprek han tross alt var. Og 140000 for en ny bil med airbager, esp, antispinn og så videre er jo bra.
140 000 er ein god pris, 60 000 mindre enn det eg betalte i 2012 :-)
I 2011 kosta den ca 270 000 ? ...  :)
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Beamer Screamer

Sitat fra: Fanafjord på mandag 22. juni 2015, klokken 20:36
Da stakk jeg innom Bertel og Steen fra jobb og kjøpte ny iOn.

Fikk byttet inn min eldgamle Zafira til noen lapper over vrakpant og fikk en god kampanjepris så da var jeg fornøyd. Den gode Garantien ga utslag. DAB fikk jeg ikke, men jeg hørte at han var på gli på det og når det kom til stykke var det viktigere med at jeg slapp runden på finn.no med min gamle bil. Første gang jeg har kjøpt elbil. Det er jo en liten bil, men jeg var overrasket hvor sprek han tross alt var. Og 140000 for en ny bil med airbager, esp, antispinn og så videre er jo bra.

Grattis med ny bil!

Er det 140.000 kr inkl alt nå om dagen eller må du punge ut ekstra for vinterdekk? De kjørte den 140.000 kr kampanjen i fjor sommer/høst også men da endte vi på 151.000 inkl vinterdekk og metallic.

Forhandlerne skal for øvrig ha for at de er flinke til å justere prisen ned for å opprettholde etterspørselen utover i modellens livsløp. Det er vel sikkert lettere med elbiler der ikke avgiftene utgjør halve prisen.
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

Fanafjord

140' var uten vinterdekk men jeg fikk vinterhjul på en god pris og fikk også bytte inn en sliten bil til noen tusen over vrakpant. Jeg tok iOn i hvit som de uansett hadde på vei inn fra lager, metallic hadde vært 3000 ekstra.

peuion

Jeg betalte 146000 inkl. Met.lakk og vinter på Alu. På Bertel O.Steen Asker og Bærum. Kjempe fornøyd.
Thomas
2015 Peugeot ion "svart" EL58***

SUNPWRD

Gratulerer med ny fantastisk, smart, sparebøsse av en elbil! Vår Zafira opplevde samme skjebne da vår trilling kom inn i familien  :D
Citroën C-Zero 2017
Tesla S75D 2017

4kWp solceller på tak hjemme og hytta

Ex: Tesla X Long Range 2020 (42000km 2 år)
      Kia Soul EV 2016 (65000km 5 år)
      Citroën C-Zero 2014 (50000 km på 3 år)

Fanafjord

Såg på et tysk forum at Peugeot / Citroen har redusert batterikapasitet fra 16kwh til 14,5kwh fra 2012, mens Miev har beholdt den på 16 kw. Det stemmer også med forhandlerenes websidene:

http://www.mitsubishi-motors.no/i-miev/#!
http://www.peugeot.no/media/deliacms/media//59/5905-eb1294.pdf

Noen som vet noe mer om det? Begynner jo å angre at jeg kjøpte iOn og ikke iMiev.

AmocoCadiz

Det skal være oppgradert motor og styring på de nye Ion og Czero, slik at ikke rekkevidde i praksis er endret fra tidligere modeller som hadde noe større batteri ( 88celler istedenfor 80).
Hvordan dette forholder seg ifht. Miev er jeg usikker på, men den koster jo også tilsvarende mer.
I praksis ville jeg ikke vært redd for ev. rekkeviddeforskjell, skal til markant større batteri før det er noe du merker.

TB

Til kortere turer treng du ikkje ha rekkeviddeangst - og for lengre tur er det neppe stor forskjell på 16 og 14,5 kWh.
Har eldre C-Zero, og kan ikkje bruke alle 16 kWh.

Ps: Er det nokon som har sett ein reel test der varianter med 88 og 80 / ny / gammel motor er kjørt heilt likt for å sjå om det er forskjell?
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

shuatorp

Sitat fra: AmocoCadiz på fredag 26. juni 2015, klokken 01:11
Det skal være oppgradert motor og styring på de nye Ion og Czero, slik at ikke rekkevidde i praksis er endret fra tidligere modeller som hadde noe større batteri ( 88celler istedenfor 80).
Hvordan dette forholder seg ifht. Miev er jeg usikker på, men den koster jo også tilsvarende mer.
I praksis ville jeg ikke vært redd for ev. rekkeviddeforskjell, skal til markant større batteri før det er noe du merker.

Trodde det var iMiev'en som hadde kommet med lettery ny motor jeg. Pga denne så får man en mil ekstra.?
Ståle
2016 Kia Soul Ev Exclusive Kjøpt 09.11.15
2015 Mitsubishi i-Miev *Solgt*

shuatorp

Sånn da kjøpte jeg med en iMiev.

Stod mellom iOn og iMiev og forskjellene jeg fant ut var:
Fordeler iOn:
20000km lenger garanti
8000,- billigere

Fordeler i-Miev:
Flere gir (regen. alternativer)
Varme i begge forsetene
LED Tåkelys
Fjernstyrt oppvarming/AC - Lading
1mil lengre rekkevidde

- Prisdiff hadde jeg mistet da jeg måtte montert webasto på ION pga hater kald bil om vinteren.
- Garanti lengden har ikke noe å si for meg da jeg tenker å ha den ut garantitiden og kjører uansett ikke så langt på fem år.

- Varme i passasjersetet er gull da min bedre halvdel er så frossen.
- LED Tåkelys ved jeg ikke så mye om, brukerm indre strøm. Men blir uansett ikke brukt :)
- Fjernstyrt oppvarming/AC - Lading er et must for meg.
- 1mil lengre rekkevidde er ikke stort, men alt hjelper.

Fikk den for 157000,- inkl vinterhjul.
Valgte ellers stoffmatter.
Har også fått pris på hattehylle (ion) og armlene. Ca 9500,- for dette, så skal sjekke dette ut litt mere.
Må være billigere alternativ der.
Ståle
2016 Kia Soul Ev Exclusive Kjøpt 09.11.15
2015 Mitsubishi i-Miev *Solgt*

shuatorp

#13
Sitat fra: Zanta på tirsdag 07. juli 2015, klokken 15:48
Hvor lang batterigaranti har iMiev nå?

5år 100.000

Edit: Klarte 6.7mil på 49% strøm på første turen (Østfold-Furuset i Oslo)
Ståle
2016 Kia Soul Ev Exclusive Kjøpt 09.11.15
2015 Mitsubishi i-Miev *Solgt*

shuatorp

Ståle
2016 Kia Soul Ev Exclusive Kjøpt 09.11.15
2015 Mitsubishi i-Miev *Solgt*

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA