Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

problem med 32 A lading

Startet av werner, mandag 15. juni 2015, klokken 20:48

« forrige - neste »

werner

Jeg har en 2013 USA Leaf med 6.6 kW (dobbeltlader) lader. Har kjøpt type 2 til 1 ladekabel hos grønn kontakt.
Prøvde å lade på 32 A stolpe i Tøksfors de blå diodene i frontruta startet men ingen lading skjedde. I dag testet jeg stolpene i Ski rådhus. Diodene tente seg i frontruta men etter noen minutter slo de seg av, ingen lading.
Er det noe jeg gjør feil. Kontakt inn i stolpen, deretter inn i bilen  - noe mef jeg burde ha gjort ?
Vanlig lading med kladden og hurtiglader fungerer bra.

emil

Har du fått 32A kabel? Hvis du har fått en 16A ladekabel kan det by på problemer.

Ellers virker det som om Tøksfors er en gjenganger for ladeproblemer. Er også folk som har hatt problemer på Ski. Ville prøvd et par andre stolper før jeg eventuellt feilsøker mer på kabel eller bil.

Gliderman

Du har ikke satt på ladetimer?

Mvh
Svein Erik
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA