Spør Arctic Roads

Startet av Arctic Roads, tirsdag 02. juni 2015, klokken 13:34

« forrige - neste »

Sandpusher

Sitat fra: TorC på tirsdag 09. juni 2015, klokken 16:17
...
Det bør forøvrig også komme frem hvem som står bak Arctic Roads/Ishavsveien nå om dagen:

Aksjonærer:
Firmanavn:
Andel Aksjer: (%)
Frank Hugo Storelv
51.00%
Diomedes AS
49.00%

Diomedes AS på sin side er 100% eid av Frank Hugo Storelv.

Dette er samme fyren som tidligere har kommet med uttalelser på vegne av gamle Ishavskraft, og som valgte den særdeles voksne og modne måten å betale en bot på: http://www.nettavisen.no/na24/her-betaler-han-boten-pa-9290-kroner---i-kronestykker/5470369.html

Kanskje elbilforeningen kunne intervjuet Frank Hugo Storelv? Hadde vært spennende å få høre litt mer om firmaet og de flotte planene deres.
2020 Opel Corsa-e Elegance
2014 BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

Sandpusher

Sitat fra: Arctic Roads på onsdag 10. juni 2015, klokken 09:00
Hei

Vi vil ikke delta i det ordskiftet som enkelte av brukerene på dette forumet legger opp til. Det vi derimot vil gjøre er å invitere til et møte for en bredere gjennomgang av Arctic Roads sine planer en hva dette formatet egner seg til.

Vi inviterer derfor til møte onsdag 17. juni  kl 17:00 i Oslo. Vi kommer tilbake med lokasjon når vi vet hvor mange det er som kommer, men regn med at det blir sentralt i Oslo. Det blir lett servering på stedet og det blir satt av god tid til spørsmål.

Send mail til le@arcticroads.com innen fredag dersom du ønsker å delta.
Flott! Denne kom mens jeg skrev, antar elbilforeninger i området stiller opp på vegne av oss som bor andre steder. Lykke til med arrangementet!
2020 Opel Corsa-e Elegance
2014 BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

THE

Hei

Vi vil ikke delta i det ordskiftet som enkelte av brukerene på dette forumet legger opp til. Det vi derimot vil gjøre er å invitere til et møte for en bredere gjennomgang av Arctic Roads sine planer en hva dette formatet egner seg til.

Vi inviterer derfor til møte onsdag 17. juni  kl 17:00 i Oslo. Vi kommer tilbake med lokasjon når vi vet hvor mange det er som kommer, men regn med at det blir sentralt i Oslo. Det blir lett servering på stedet og det blir satt av god tid til spørsmål.

Det er et bra tiltak. Har dere planer om å streame møtet på nettet, evt. legge ut opptak i ettertid? Jeg har ikke mulighet til å reise til Oslo, men kunne godt tenkt meg å få med meg møtet likevel.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

zbk

Kjenner jeg mista trua på AR igjen nå. Med det frynsete ryktet de har i elbilkretser hadde denne tråden vært en kjempemulighet til å komme med saklig informasjon om planer og framdrift.

I stedet leverer de bare fantastiske planer, noe som det er forståelig at møter en viss skepsis med tanke på historien til selskapet. At de nå virker fornærma og feiger ut fra denne arenaen gir bare næring til skeptikerene.

Personlig kommer jeg "aldri" til å betale over 200,- for en enkeltlading. Det er en prising som jeg mener er så hinsides all fornuft at det i seg selv er grunn nok til å boikotte bruk at selskapet om det ikke er krise. Jeg tror også de overvurderer grunnlaget for å selge abbonementer siden de aller fleste kun sporadisk bruker (el)bil til langkjøring. Kanskje grunnlaget blir større når alle bilene får Tesla-rekkevidde, men jeg tviler fortsatt sterkt på prisingen.

Oppfordrer AR til å komme med håndfast informasjon her og heller ignorere de utblåsningene som kommer og konsentrere seg om å svare dem som har saklige spørsmål.

2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Arctic Roads

Sitat fra: THE på onsdag 10. juni 2015, klokken 09:27
Hei

Det er et bra tiltak. Har dere planer om å streame møtet på nettet, evt. legge ut opptak i ettertid? Jeg har ikke mulighet til å reise til Oslo, men kunne godt tenkt meg å få med meg møtet likevel.

Hei,

Vi har ingen planer om å filme eller streame møtet men vi ønsker absolutt å gi muligheten til å møtes for dem som bor utenfor stor-Oslo også. Så dersom vi blir invitert, kan vi stille opp opp på møte og gi samme gjennomgang hos de lokale Elbilforeningene i landet der hvor disse er etablert.

Arctic Roads

Sitat fra: Sandpusher på onsdag 10. juni 2015, klokken 09:08

...
Det bør forøvrig også komme frem hvem som står bak Arctic Roads/Ishavsveien nå om dagen:

Aksjonærer:
Firmanavn:
Andel Aksjer: (%)
Frank Hugo Storelv
51.00%
Diomedes AS
49.00%

Aksjene eies idag av 4 aksjonærer. Hvem aksjene eies av vil fremgå ved ordinær regnskapsavslutning for 2015.

Thomas Parsli

Sitat fra: TorC på tirsdag 09. juni 2015, klokken 16:17
Dette er samme fyren som tidligere har kommet med uttalelser på vegne av gamle Ishavskraft, og som valgte den særdeles voksne og modne måten å betale en bot på: http://www.nettavisen.no/na24/her-betaler-han-boten-pa-9290-kroner---i-kronestykker/5470369.html

Jeg synes måten han betalte på er helt ok, det er et virkemiddel for å få medieoppmerksomhet -ikke et tegn på "galskap".

"Deponisaken" (aka "Ren Oslofjord") er ordentlig stygg og du bør lese beskrivelsen fra Økokrim (http://www.okokrim.no/miljokrim/nor/tidligere-utgaver/1_april_2012/artikler/miljodemonstranter_hoyesterett) og se dokumentaren "Lillebror ser deg" produsert av Anne Berit Vestby før du mener noe som helst...

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

el-snorre

Først vil jeg oppfordre til (fortsatt) saklighet og at ordbruken følger høflig konversasjons nivå. :)

Elbilforeningen er gjort oppmerksom på tråden og på møtet AR ønsker å avholde. Jeg kan av ulike årsaker ikke møte, men vi vil forsøke å finnen noen som kan rapportere objektivt fra dette møtet basert på oppfordring som er gitt her og per epost.

Det at Frank Hugo Storelv er idømt bot for sivil ulydighet aksjon(er)i forbindelse med deponering av giftig avfall i Oslofjorden er godt kjent. Den saken har lite med AR sin aktiviteter og er ikke relevant.

Elbilforeningen er også kjent med at hr. Storelv står som eier av AR og at han har gjort det i ca 18 måneder. AR på sin side opplyser at dette kun er på papiret og at det finnes en annen eier. Denne eieren opplyses det, av strategiske grunner, ikke har ønsket å stå frem før på et senere tidspunkt.

Ut over dette så henvises det til det som skrives på elbil.no

:)
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

TorC

Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 10. juni 2015, klokken 11:40

Jeg synes måten han betalte på er helt ok, det er et virkemiddel for å få medieoppmerksomhet -ikke et tegn på "galskap".

"Deponisaken" (aka "Ren Oslofjord") er ordentlig stygg og du bør lese beskrivelsen fra Økokrim (http://www.okokrim.no/miljokrim/nor/tidligere-utgaver/1_april_2012/artikler/miljodemonstranter_hoyesterett) og se dokumentaren "Lillebror ser deg" produsert av Anne Berit Vestby før du mener noe som helst...

Thomas

Hvor "god" saken er spiller ingen rolle. Og jeg har forøvrig sett fillmen. Jeg synes imidlertid det er særdeles lite modent å betale en bot i kronestykker.

Hei

Så istedenfor å svare på kritikken, så velger dere å ignorere den i den tro at kritikken kanskje blir borte.

Det er altså dere som valgte å lage en tråd som het "Spør Arctic Roads". Da dere fikk kritikk dere ikke likte, så vil dere "ikke delta i det ordskiftet som enkelte av brukerene på dette forumet legger opp til" Heldvigvis er internett et sted hvor man ikke kan kontrollere hvem som skriver eller sier hva, i motsetning til et møte arrangert at AR selv...

Så er det dette hemmeligholdet om eierskap. Hvorfor er det så viktig at ikke de "virkelige eierne" er kjent?
Sitat fra: el-snorre på onsdag 10. juni 2015, klokken 12:10
Elbilforeningen er også kjent med at hr. Storelv står som eier av AR og at han har gjort det i ca 18 måneder. AR på sin side opplyser at dette kun er på papiret og at det finnes en annen eier. Denne eieren opplyses det, av strategiske grunner, ikke har ønsket å stå frem før på et senere tidspunkt.

Det at Frank Hugo Storelv er idømt bot for sivil ulydighet aksjon(er)i forbindelse med deponering av giftig avfall i Oslofjorden er godt kjent. Den saken har lite med AR sin aktiviteter og er ikke relevant.

Selvfølgelig er dette relevant! Som kunde er det visse bedrifter og folk jeg ikke vil ha noe med å gjøre. Dette kalles forbrukermakt. Storelv er ikke bare en vanlig ansatt, men han står oppført som eier. Folk som ikke følger demokratiske spilleregner og som deretter opptrer umodent ved å betale boten med kronestykker har jeg vanskeligheter med å ta seriøst, og det viser også hvor langt de er villige til å gå. Utifra måten AR svarer i denne tråden kan ikke tro annet enn at han har tatt med seg denne kulturen inn i selskapet. Og dette er ikke gjort av ungdom som ønsker å redde kloden ved å lenke seg fast i gravemaskiner, men en voksen mann. Det han gjorde i ungdommen skal få ligge i fred, for folk vokser opp og blir modne.

Hvorfor denne hangen til å kun se AR i øyeblikket? Hvorfor er det så viktig å ikke snakke om alt det gale de har gjort i fortiden, de hemmelige eierne og dagens "på papiret" eierens handlinger. I alle andre sammenhenger dømmer man et selskap utifra hva de faktisk har gjort, ikke bare hva de har planer om. Spesielt når disse planene gang på gang går opp i røyk.
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.

Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Trond Arve

Vi hører deg TorC, budskapet er mottatt. Ta deg en bolle nå, så får vi se hva Arctic Roads finner på.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

fredag

Seriøst?
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Powerflux

Sitat fra: Trond Arve på torsdag 11. juni 2015, klokken 10:21
Vi hører deg TorC, budskapet er mottatt. Ta deg en bolle nå, så får vi se hva Arctic Roads finner på.
Hvorfor skal han ta seg en bolle? Alt som blir spurt om er relevant!!
Tidligere Ishavsveien kan vel knapt kalles annet enn systematisert svindel, hvorfor skal man tro AR er noe annet?

Det at Elbilforeningen er så til de grader på defensiven er merkelig.....er de i lomma til AR tro............
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

E_S

Med luftslott-planer, en selskapsstruktur som tydeligvis minner om det som kom frem etter Scandinavian Star-etterforskningen og et prisnivå/betalingsmodell på de få laderne de har i dag som gjør at folk heller sitter 7 timer på Schuko enn å lade hos AR er det ikke akkurat troverdighetens høyborg, det firmaet der..
:)

TorC

Sitat fra: Trond Arve på torsdag 11. juni 2015, klokken 10:21

Bollen er spist. Jeg har sett over hva jeg har skrevet, men mener fortsatt at mine argumenter er gyldige. AR har en historie som gjør at man bør være skeptisk til deres lovnader. Det ikke første gang de lover et nytt nasjonalt ladenettverk. Sist gang endte det opp med at de i praksis sørget for at hele e18 ble ødeland for elbilister. Når de nå lover akkurat det samme, uten noen stor investor i ryggen er det betimelig å spørre om finansieringen. Siden de fleste er klar over at QC ikke er god butikk krever det en meget langsiktig investor. En investor som ikke bare er villig til å tape penger i mange år, men også er villig til å gjøre massive investeringer. Dette er altså noen som mener at det er strategisk smart å holde eierskapet hemmelig. En investor som er villig til å tape penger i mange år uten å få omtale?Vet du om mange slike?

AR har fått nye tilsagn for QC. Spørsmålet er om de skal leve på "kanskje de nå leverer", eller selskapets historikk. Samtidig kan du se på prisstrukturen deres. Tror du at AR faktisk ønsker kunder? Eller kan det være alternative motiver? Selskapets historikk kompinert med prising gjør at alle mine bjeller ringer. Da må selskapet evne å svare på kritikken. Det gjør de ikke. Da bør bjellene ringe ytterligere.
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.

Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Trond Arve

Sitat fra: TorC på torsdag 11. juni 2015, klokken 20:38
Bollen er spist. Jeg har sett over hva jeg har skrevet, men mener fortsatt at mine argumenter er gyldige.
...
Jeg er enig, Arctic Roads / Ishavsveien har gjort en elendig jobb, blokkert for andre operatører, har skandaløst provoserende priser og dårlige unnskyldninger. Dessverre er det ikke ulovlig å ha dårlige forretningsmodeller eller ikke ta inn signaler fra kundegrunnlaget sitt. Uansett synes jeg det er bra at de er her på forumet, så får vi se om de endrer kurs eller klarer å levere framover (jeg har ikke trua).
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA