Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny standard for måling av forbruk vil gi smell for hybrider

Startet av Djur1, mandag 25. mai 2015, klokken 22:34

« forrige - neste »

Durango

I september 2017 kommer den nye WLTP til å erstatte EPA (finjustering) og NEDC for nybilimport.

Den gode nyheten er at ved bruktimport vil NEDC gjelde ut 2018 iflg Solvik Olsen.

Solvik Olsen håper også på gode nyheter i september.
2009 Reva (1.-2. Batteripakker a 2 år flate plater, nå 3. med rørplater)
2016 Czero

knutset

Sitat fra: Djur1 på mandag 25. mai 2015, klokken 22:34
For dere som vurderer hybrid,  det kommer en ny standard for måling av forbruk som vil erstatte nedc.  Den gamle standarden er helt avleggs og gir altfor lave verdier på forbruk.  Foreløpig tester viser at vanlige biler skal opp rundt 7 til 8 prosent.  Hybrider derimot skal opp ca 15 prosent. 

Beklager men jeg husket feil på tallene.!

http://www.theicct.org/sites/default/files/publications/ICCT_WLTP_EffectEU_20141029.pdf
Samme for meg ang forbruk da jeg generelt ikke bruker bensin i vanlig bruk på min Mitsubishi PHVE 2017. Har nå kjørt over 4 tusen km, og ja jeg har brukt ca 30 l. bensin. 

Kjellsea

#17
Variabelt forbruk av strøm kanskje, vår nye Hyundai Plug-in hybrid blir kjørt alle sine mil i det daglige på strøm da den har en reel rekkevidde på 55km ved den kjøringen den blir brukt til. Den erstattet diesel bilen. På hybrid målte jeg den til 0,7l og 100km. Så ting går rette veien på hybrid siden.helt off topic så jeg nå☺

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA