Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjemperabatter på nybiler på Finn. Hva skjer med bruktprisene nå?

Startet av ElectroShock, mandag 25. mai 2015, klokken 16:18

« forrige - neste »

pwb

Sitat fra: cairnz på lørdag 11. juli 2015, klokken 22:24

Det siste først: Bare tull. Teslaen tar -en- parkering, ikke en og en halv.

FEIL. Ved f.eks fyrstikktorget er det satt opp to av de nye ladestolpene. Stort sett så står alltid Tesla parkert slik på disse stolpene. Tror jeg skulle klart å legge ut ett bilde hver dag fremover fra denne plassen og Tesla parkering. Er bilen for stor så bør man vel heller finne seg en annen plass å parkere?

E_S

Ved de stolpene der holder det jo at *en* bil en gang har parkert idiotisk, så må alle de andre parkere slik også for å i det hele tatt få plass, og da blir det en plass som blir borte, alt. bare passer for Buddy og lignende..
:)

cairnz

Sitat fra: pwb på søndag 12. juli 2015, klokken 16:12
Sitat fra: cairnz på lørdag 11. juli 2015, klokken 22:24

Det siste først: Bare tull. Teslaen tar -en- parkering, ikke en og en halv.

FEIL. Ved f.eks fyrstikktorget er det satt opp to av de nye ladestolpene. Stort sett så står alltid Tesla parkert slik på disse stolpene. Tror jeg skulle klart å legge ut ett bilde hver dag fremover fra denne plassen og Tesla parkering. Er bilen for stor så bør man vel heller finne seg en annen plass å parkere?

Det er komplett umulig at en plass i offentlige Norge lager parkeringsplasser som er 3,33 meter lange. (altså at Teslaen tar en og en halv av disse plassene). At han snurringen over her har parkert som han gjør er ikke en feil med bilen, men med sjåføren, slik du viser bildet. Vi ser ingenting av hva som er lengre bak eller foran enn det der.
Elbilist


pwb

Sitat fra: E_S på søndag 12. juli 2015, klokken 16:21
Ved de stolpene der holder det jo at *en* bil en gang har parkert idiotisk, så må alle de andre parkere slik også for å i det hele tatt få plass, og da blir det en plass som blir borte, alt. bare passer for Buddy og lignende..

Ja, plassene er små, men bør ikke da de med store biler kanskje finne ett annet sted å parkere?

pwb

Sitat fra: cairnz på søndag 12. juli 2015, klokken 18:24
Sitat fra: pwb på søndag 12. juli 2015, klokken 16:12
Sitat fra: cairnz på lørdag 11. juli 2015, klokken 22:24

Det siste først: Bare tull. Teslaen tar -en- parkering, ikke en og en halv.

FEIL. Ved f.eks fyrstikktorget er det satt opp to av de nye ladestolpene. Stort sett så står alltid Tesla parkert slik på disse stolpene. Tror jeg skulle klart å legge ut ett bilde hver dag fremover fra denne plassen og Tesla parkering. Er bilen for stor så bør man vel heller finne seg en annen plass å parkere?

Det er komplett umulig at en plass i offentlige Norge lager parkeringsplasser som er 3,33 meter lange. (altså at Teslaen tar en og en halv av disse plassene). At han snurringen over her har parkert som han gjør er ikke en feil med bilen, men med sjåføren, slik du viser bildet. Vi ser ingenting av hva som er lengre bak eller foran enn det der.

Akkurat på den er det ingen ting bak, det er innkjøringen til fyrstikktorget som er bak han. Men skal passe på å ta noen flere bilder i løpet av uka for å vise de andre flotte parkeringene av Teslaer på disse plassene. Synes man bør ta hensyn og finne seg andre steder å stå når plassene er små, det er nok andre som trenger de plassene bedre enn de som bor i området å bruker de som sine parkeringsplasser. Dumt at det er 16 timer parkering der, burde vært 5-8 timer, men siden kommunen ikke svarer på henvendelser ang. tiden der så bor det sikkert en i kommunen i nærheten som bruker en av disse plassene som sin parkeringsplass.

lurium

Tråder med pwb som debatant er som vanlig tråder som burde vært moderert vekk.

Kanskje pwb burde parkere et annet sted enn i Tesla delen av forumet....




aness

Sitat fra: pwb på mandag 13. juli 2015, klokken 07:20
Dagens.

Jeg skal være helt enig i at plassene her i Oslo er i minste laget for en Tesla, men nå er det sjelden og aldri at alle plassene ett sted er i bruk av Teslaer så jeg ser ikke helt problemet (enda ihvertfall).

At enkelte parkerer som nisser er en helt annen sak (og ja, jeg har vært der før jeg ble vant til størrelsen på bilen), men nå ser jeg at de fleste plassene jeg lader har fått oppmerking så man kan jo håpe at folk bruker den som en guide til hvor man skal stå.

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

cairnz

Sitat fra: pwb på mandag 13. juli 2015, klokken 07:20
Dagens.
Ser da ut som at han kan rygge en halvmeter lenger bak og ikke stå over ladestolpen. Hadde han eller hun plassert seg bedre så hadde det sett bedre ut. Men -bilen- tar fortsatt ikke -en- plass engang. At han står feil og "dobbelt"-parkerer på den måten får så være.

Kanskje diskusjonen om parkering burde vært tatt ut av nybil-rabatt-bruktpris-tråden?
Elbilist

GoProne

Sitat fra: cairnz på mandag 13. juli 2015, klokken 09:42
Kanskje diskusjonen om parkering burde vært tatt ut av nybil-rabatt-bruktpris-tråden?

Godt forslag. At folk som kjører Tesla feilparkerer er agurknytt.

Teslanewbie

Kan ikke dere som diskuterer størrelse gå til et annet forum eller kanskje starte en ny tråd ?


P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA