Et nytt ladekart med filtrering på kontakttype

Startet av Kleiven, søndag 24. mai 2015, klokken 16:48

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: pudderjagar på torsdag 28. mai 2015, klokken 22:18
Sitat
Nja, det er bare delvis korrekt. 11kW, 22kW og 43kW ladestasjoner har alltid TN-nett. På 3.7kW og 7.4kW er det umulig å vite.
11 kw kan og vera IT eller TT. Då er da 3fase 230V 32A som matar ladepunktet!! Finnst desverre ein del av dei og.

Nei, 3-fase 230V kan ikke brukes til å lade elbiler. Ingen offentlige ladepunkter tilbyr dette, det er heller ikke en del av Type 2 standarden. Er det IT i Type 2 pluggen er det alltid 1-fase. Og 3-fase er mao. alltid TN.

At matingen kan være 230V 3-fase kan nok stemme i endel tilfeller, men da står det en 400V trafo ved ladepunktet som konverterer til 400V TN. Akkurat som trafoen Renault leverer med bilen.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA