Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladedemon?

Startet av froland, søndag 24. mai 2015, klokken 11:36

« forrige - neste »

froland

Hei venner! Jeg satte inn nytt Zebrabatteri i bilen. Da jeg hentet den funka den greit og da jeg satte den på lading første gangen. Men så da jeg hadde kjørt en tur til så kom nøkkeltegnet opp og for hver lading stopper den opp på 60%. Men så kan jeg ta ut ledningen og vri på nøkkelen for å starte den, etterpå setter jeg i ladekabelen. Da lader den i ca 10 min og så stopper den å lade. Sånn kan jeg drive på. Noen som vet svaret. Froland.
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

elektrolux

Ingen ekspert på nye Think, men høres nesten ut som noe som trenger synkronisering.

Da jeg fikk byttet zebra batteri i en av mine biler kjørte Røhme og Selmer mekanikeren en slags syklus på lading og kjøring. Skal se om jeg finner korrespondansen fra den gang.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

froland

Ser ut til at det kan være 12 volts batteriet som har tatt kvelden. Vet du hvilke batteri som kan kjøpes på Bilteme til bilen? Froland.
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

Warlock

#3
Originalt står det vel et Varta B18 der, som har dimensjonene 207x175x175 (lengde x bredde x høyde i millimeter) og har B13 batterifeste. Vet mange har satt inn et Varta C30 som er litt høyere (190mm) og ellers de samme målene og feste så det er litt plass i høyden (dog ikke allverden).
Det er vel bare å finne et batteri som stemmer overens med dette vil jeg tro?
(Gjetter på 802441 eller 802607, kanskje begge passer?)

BauDemo

Jag använder biltemas 802607.
laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

froland

Har  Think 2008 med Zebra batteri.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA