Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

20" støyproblem

Startet av TAS, lørdag 23. mai 2015, klokken 09:41

« forrige - neste »

Magster

Dere som har fått byttet dekk, dere hadde den woble woble lyden i relativt lave hastigheter?

Jeg sliter mer med en lyd som blir høyere når hastigheten øker, og er veldig avhengig av underlag. Hadde bilen inne hos Bavaria for noe annet i går, og fikk de til å høre på lyden. De mente det var en svakhet som alle hadde, og skyltes delvis dekkene, og grov asfalt. Det jeg synes er rart er at sommerdekkene reagerer så mye mye mer på grov asfalt enn vinterdekkene?


Ingeniøren

Sitat fra: Magster på lørdag 23. april 2016, klokken 10:28
Dere som har fått byttet dekk, dere hadde den woble woble lyden i relativt lave hastigheter?

Jeg sliter mer med en lyd som blir høyere når hastigheten øker, og er veldig avhengig av underlag. Hadde bilen inne hos Bavaria for noe annet i går, og fikk de til å høre på lyden. De mente det var en svakhet som alle hadde, og skyltes delvis dekkene, og grov asfalt. Det jeg synes er rart er at sommerdekkene reagerer så mye mye mer på grov asfalt enn vinterdekkene?

Hardere gummiblanding og mindre luftvolum til å hindre at lyd/vibrasjoner overføres til resten av bilen..
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA