Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fikk aldri RFID brikke fra elbilforeningen.

Startet av Kvikken, lørdag 16. mai 2015, klokken 13:09

« forrige - neste »

Kvikken

Jeg kjøpte Nissa Leaf i oktober 2013 og fikk da medlemskap i elbilforeningen og en slik velkomstpakke i kartong.

Det som er litt merkelig er at det sies at man i den pakken skulle fått en RFID brikke som kan brukes/registreres mot eks. grønnkontakt sine ladere.

Det eneste jeg fikk i pakken var en grønn nøkkel til komunale ladere(?), en reflex og en isskrape samt div. brosjyerer. Jeg vet heller ikke hvor lenge jeg var medlem og har ikke fått noen forespørsel om jeg fortsatt vil være medlem.

Noen tips?

Elmo

ikke det minste rart. I 2013 fantes ikke enbilforeningens ladebrikke.
De ble sendt ut til registerte betalende medlemmer nå i begynnelsen av 2015.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Kvikken

Det var noe slik jeg mistenkte. Det medlemskapet som fulgte med bilen var kun 1 år? Så da må jeg evt. melde meg inn igjen nå hvis jeg vil være medlem?

Hvilke fordeler har man?

jkirkebo

Sitat fra: Kvikken på lørdag 16. mai 2015, klokken 13:30
Det var noe slik jeg mistenkte. Det medlemskapet som fulgte med bilen var kun 1 år? Så da må jeg evt. melde meg inn igjen nå hvis jeg vil være medlem?

Hvis du registrerte deg den gangen burde du ha fått giro for neste år mener jeg.

Sitat
Hvilke fordeler har man?

Du støtter opp under en organisasjon som fremmer elbilsaken i Norge. Vel verdt en krone pr. dag synes nå jeg. Det er sikkert noen økonomiske medlemsfordeler også, men det blir underordnet for min del.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Kvikken

Mer enn god nok årsak. Jeg trodde jeg fortsatt var medlem men har jo aldri fått noen giro etter første året. Forhandleren sa de hadde sørget for registrering så det er sikkert derfor jeg har falt ut av systemet.

Vel da er det bare å melde seg inn igjen :)

OlavEmil

Vi kjøpte elbil for to veker sidan, og fekk med ein kvit og grøn boks frå elbilforeningen, med m.a. medlemsinformasjon og ladenøkkel. Låg ingen ladebrikke oppi der. Skulle det gjort det? Hadde igrunn vore kjekt å ha, då vi (kona) nyttar hurtiglading stadig vekk.

Kan denne brikka brukast på BKK sin stasjon på Danmarksplass?
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

K S

Sitat fra: OlavEmil på lørdag 16. mai 2015, klokken 17:10
Vi kjøpte elbil for to veker sidan, og fekk med ein kvit og grøn boks frå elbilforeningen, med m.a. medlemsinformasjon og ladenøkkel. Låg ingen ladebrikke oppi der. Skulle det gjort det? Hadde igrunn vore kjekt å ha, då vi (kona) nyttar hurtiglading stadig vekk.

Kan denne brikka brukast på BKK sin stasjon på Danmarksplass?

Du må registrere deg på nettsiden til Elbilforeningen så får du vel brikken etterhvert. Jeg fikk den ihvertfall når de begynte å sende ut.
Men jeg har ikke brukt den enda, siden det ikke er ladestasjoner der jeg trenger...,

OlavEmil

Ok, takk. Registrerte oss som medlem same dagen. Mogleg det ligg noko i postkassa, sjekkar ikkje kvar dag :P .
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Kvikken

Hvis jeg ikke registrerte meg som medlem i 2013, betyr det at jeg fortsatt har 1 års gratis medlemskap tilgode?

RaBalder

Jeg skjønner godt at det blir rot med det her.

  • Er man medlem i elbilforeningen...
  • ...eller er man det ikke....

Slet med samme spørsmål selv utpå høsten i fjor engang.
Og det var ingen opplagte steder å finne det ut.

Men jeg hadde spart på en mail og et passord fra registreringen min. Det var den eneste indikatoren jeg hadde på at jeg hadde meldt meg inn.

Årets innbetaling gav vel tilgang til en portal som man kan logge inn på. Håper den kan gi et bedre bilde av medlemsstatus enn det første året  ???

Kvikken


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA