Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Presseklipp

Startet av hens, fredag 23. oktober 2009, klokken 15:35

« forrige - neste »

hens

Jeg var hos tannlegen idag, og fant et eksemplar av "Autofil" på bordet.
I lederen sto det om elbiler. Der sto det at ettersom hovedsaken av verdens elektrisitet ble produsert av kullkraftverk, var ikke elbilen mer miljøvennlig enn bensinbilene.
Derimot ble hydrogendrevne biler med forbrenningsmotor hyllet, fordi disse egentlig gikk på vann.

Jeg bøyer meg i støvet for kompetansen som finnes i motorpressen.

Autofihihil.

Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

El rayo

#1
Jeg synes ikke det er morsomt, snarere tragisk at noen som utgir seg for å ha stor kunnskap om bil ikke setter seg inn i ting de skriver om. Dessverre tar de aller fleste leserne det de skriver som fakta.

Denne artikkelen i Tesla's Newletter er nok nærmere sannheten:

"Oh, Canada!

Later this year we will begin delivering cars in Canada, a region uniquely positioned to become a premier showcase for Tesla. Canada and Norway are the only two countries worldwide where the majority of electricity comes from renewable resources, including run-of-river small hydro, wind, biomass, geothermal and solar energy. An EV recharged from the current Canadian grid, on average, would reduce greenhouse gas emissions by about 85 percent compared to an equivalent gasoline-powered vehicle. In hydro-dominant British Columbia, Quebec and Manitoba, the reduction would be an impressive 98 percent."
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Ken

Tesla er nok så begeistret for all interesse bilen har skapt i Norge.
Elbil Eldorado omtales i Adresse Avis nylig. Bedre klang  enn elbil paradis.

Staten må kjør på og det er mye mer som kan gjøres.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Griffel

Sitat fra: hens på fredag 23. oktober 2009, klokken 15:35
Jeg var hos tannlegen idag, og fant et eksemplar av "Autofil" på bordet.
I lederen sto det om elbiler. Der sto det at ettersom hovedsaken av verdens elektrisitet ble produsert av kullkraftverk, var ikke elbilen mer miljøvennlig enn bensinbilene.
Derimot ble hydrogendrevne biler med forbrenningsmotor hyllet, fordi disse egentlig gikk på vann.

Jeg bøyer meg i støvet for kompetansen som finnes i motorpressen.

Autofihihil.



Helt utrolg mangel på kunskap.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA