Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjører splitter ny E-Klasse loaner...odg!

Startet av Royce1981, mandag 11. mai 2015, klokken 19:10

« forrige - neste »

Royce1981

For en forferdelig bil dette er!

Gammeldags på alle måter. Stereoanlegget er forferdelig, navigasjonsskjermen ser ut som den kommer fra nittitallet. Interiøret er et hav av mørkegrå plast, skinnet i setene er også plast, så vel som "aluminiumen" i dash-en.

Støynivået er merkbart høyere i 90 enn min Model S på tross av at Merca ruller på 17" vinterhjul, og sist, men ikke minst handlingen er forferdelig uinspirerende og svampete.

Jeg hadde glemt hvor godt vi Model S-eiere har det. :-)

Også_Øyvind_H

Ha, jeg fikk en Skoda.

Jeg gikk ut av bilen og glemte å slå av kakleverket.... Og hvorfor låste den seg ikke selv når jeg gikk bort??
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Havebigfun

Ja vi er komplett ødelagte mtp glede i de fleste fossilbiler- jeg tror det blir værre jo lenger man har kjørt TMS...

RonnyØ

#3
Sitat fra: Også_Øyvind_H på mandag 11. mai 2015, klokken 19:15
Ha, jeg fikk en Skoda.

Jeg gikk ut av bilen og glemte å slå av kakleverket.... Og hvorfor låste den seg ikke selv når jeg gikk bort??

Samme her!! Glemte helt å skru den av, ikke så rart da nøkkelen sto i også.. :)

Alt av biler føles tregt og gammelt.. Det må gires og bråkes før det skjer noe. Nesten så jeg syns det er litt trist, fordi jeg har tidligere hatt stor glede av spreke fossilbiler. Nå føles det bare....feil...

Royce1981

 ;D

Hva sjedde egentlig med at vi alltid skulle få en top of the line S som loaner?

BMW850

Jeg fikk en Transit kassebil med hengerfeste. Kun den og en Yaris Hertz Porsgrunn hadde i helga. Forsåvidt greit da jeg holder på rundt huset og trenger å kjøre noen hengerlass bl.a. Kunne bytte idag men hadde ikke tid.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

jazzwheel

Benytter anledningen til å skryte av Skøyen som ga meg en nesten ny TMS loaner. Jeg har vært bilinteressert hele livet og gjort et poeng ut av å prøvekjøre flest mulig biler, men etter at jeg fikk TMS'en så har jeg ikke en gang tenkt tanken på å prøve noe annet.

Var forøvrig sånn jeg endte med TMS. Jeg prøvekjørte den for gøy og fra og med da syns jeg min nesten nye BMW egentlig var helt grusom å kjøre hjem. Den BMW'en jeg frem til da var stolt av og overbevist om at var det beste i verden. Når jeg litt tidligere kjøpte BMW'en og kjørte MC var jeg vel blant de som lo av elbiler. Heh...

Teslavest

Sitat fra: jazzwheel på mandag 11. mai 2015, klokken 20:14
Benytter anledningen til å skryte av Skøyen som ga meg en nesten ny TMS loaner. Jeg har vært bilinteressert hele livet og gjort et poeng ut av å prøvekjøre flest mulig biler, men etter at jeg fikk TMS'en så har jeg ikke en gang tenkt tanken på å prøve noe annet.

Var forøvrig sånn jeg endte med TMS. Jeg prøvekjørte den for gøy og fra og med da syns jeg min nesten nye BMW egentlig var helt grusom å kjøre hjem. Den BMW'en jeg frem til da var stolt av og overbevist om at var det beste i verden. Når jeg litt tidligere kjøpte BMW'en og kjørte MC var jeg vel blant de som lo av elbiler. Heh...
Ja det er "farlig" hvor fort man blir avhengig av "Teslafølelsen". Kommer aldri til å selge min P85D, isåfall bare for å kjøpe en ny. Det aller meste er bedre på denne enn alt jeg har prøvd før. Skulle jeg trekke frem en ting må det være det ekstremt lave tyngdepunktet som gir bilen utrolig gode kjøreegenskaper
P85D.  Mod X reservert

krl

Sitat fra: Royce1981 på mandag 11. mai 2015, klokken 19:10
For en forferdelig bil dette er!

Gammeldags på alle måter. Stereoanlegget er forferdelig, navigasjonsskjermen ser ut som den kommer fra nittitallet. Interiøret er et hav av mørkegrå plast, skinnet i setene er også plast, så vel som "aluminiumen" i dash-en.

Støynivået er merkbart høyere i 90 enn min Model S på tross av at Merca ruller på 17" vinterhjul, og sist, men ikke minst handlingen er forferdelig uinspirerende og svampete.

Jeg hadde glemt hvor godt vi Model S-eiere har det. :-)
Da må det nesten være noe galt med denne E-klassen du har fått utdelt. Absolutt alle seter jeg har testet i E-klasse er et par-tre hakk bedre enn Tesla-setene (inkl. den nye typen). Selv med Avantgarde-"skinnet" i plastikk ville jeg foretrukket MB-setene. Men det er merkelig at MB faktisk har valgt å kalle det skinn/delskinn når det er plastikk.

Og i nitti, så går en E-klasse med fornuftig oppsett stille og fint, faktisk stillere enn Model S etter min mening (og da sammenligner jeg med ny og bedre støyisolert Model S). Med piggdekk på en E-klasse og Model S, så er E-klassen fantastisk mye mer behagelig å kjøre etter min mening. Men jeg ville valgt Tesla-en på sommerdekk.

Når det gjelder kjøreegenskaper, så er det en smakssak. Du må nok ha en AMG-pakke eller to før du får E-klassen til å oppføre seg sportslig. Den er laget for å være en behagelig langkjøringsbil.

Standard-anlegget i E-klasse er kjipt. Harman-anlegget er derimot ganske så bra, og på høgde med det oppgraderte anlegget i Tesla-er. Jeg tror faktisk jeg foretrekker Harman-anlegget med tanke på brukervennlighet og styring av radio. Lydkvaliteten er kanskje et lite hakk bedre på Tesla-anlegget.

Alt i alt, så tror jeg dette bunner ut i hva folk verdsetter i en bil.. Jeg hadde gjerne ofret touchskjermen og halvparten av motoreffekten for bedre seter, i og med at det omtrent er det viktigste i bilen ved langkjøring. Den store skjermen er faktisk plagsom ved kjøring i mørket, i og med at den ikke lar seg dimme ordentlig. Og når vi snakker om mørkekjøring; fjernlysene på Model S er nesten skummelt dårlige. Hvis du tester en E-klasse med ILS, så skjønner du hva jeg mener....

Royce1981

Krl:

Nei, jeg tror ikke det. Har kjørt den ca 20 mil nå og inntrykket har bedret seg noe, men overgangen var brå.

Det er mindre hjulstøy, men betydelug mer vindstøy og ikke minst støy fra regn på frontruta, målte faktisk støy oppe i 87dba i 90, men mesteparten kom fra regn (kan ha noe med den rette frontruta å gjøre).

Jeg må si meg uenig når det kommer til setene. Jeg synes setene i min P85 er bedre og next gen langt bedre.At de kun er delvis elektrisk justerbare synes jeg er for gammeldags i denne prisklassen. Tok meg faktisk noen minutter å finne spaken under setet. :-)

Har hatt E-klasse (pre facelift) med Harman-anlegg selv og husker jeg var godt fornøyd med det, men dette anlegget var utrolig kjipt. Er betydelug bedre lyd i standardanlegget som sitter i Opel Mokka, og det blir egentlig litt for dumt.

Jeg liker den store skjermen godt, så det blir, som du sier smak og behag. For meg virket systemet med inntasting via et hjul på midtkonsollen gammeldags og krunglete.

Bilen har faktisk ILS. Kan ikke si det imponerer meg stort for å være ærlig. Hadde i alle fall kommet et godt stykke ned på prioriteringslista om jeg skulle kjøpt en E-klasse, men det er mulig det stiller seg annerledes vintertid.

Husker forøvrig også Mercedes som bedre før, men det er mulig det bare var kontrasten til vanlige biler som var større. Jeg har de siste ti år nesten utelukkende hatt Jaguar og Land Rover og jeg synes personlig disse  gir en mye bedre premiumfølelse enn denne Mercedesen.

HåkonE

Er jo klasseforskjell mellom E-klasse og Tesla Model S. Er som å gå to modeller ned og 50 år tilbake tid.

Det eneste misunnelsesverdige den har er hengerfeste.

Tr0047

Sitat fra: Royce1981 på mandag 11. mai 2015, klokken 19:10
For en forferdelig bil dette er!

Gammeldags på alle måter. Stereoanlegget er forferdelig, navigasjonsskjermen ser ut som den kommer fra nittitallet. Interiøret er et hav av mørkegrå plast, skinnet i setene er også plast, så vel som "aluminiumen" i dash-en.
Støynivået er merkbart høyere i 90 enn min Model S på tross av at Merca ruller på 17" vinterhjul, og sist, men ikke minst handlingen er forferdelig uinspirerende og svampete.






Jeg hadde glemt hvor godt vi Model S-eiere har det. :-)

Joda, TMS er en god bil og skjønner at du er fryktelig fornøyd med din!
Men du kan jo slå litt av for felles forumvenner og kjentfolk.. ;)
Jeg har tilgode å kjøre en nyere e-klasse med mere kupe støy en min TMS, men nå kjører jeg også på 19" og 21".
Mercedes prioroterer også komfort høyere en Teslan, så du kan ikke rekne med samme responsen i styring og understell på en standard e-klasse!
At du synest Mercen er så forferdelig er jo din subjektive mening, så det er greit nok. Personlig synest jeg Mercen er en kjempefin premium bil å kjøre...en Opel Calibra derimot...den er forferdelig ...og veldig nittitalls :)
Mars 2015 P85D

Car-El

Æ e helt enig!




Mercedes E-klasse er en helt utrolig jævela drittbil. Og æ trur æ har mine ord i behold med å kjøre min MB E-klasse bare 190000km på snart 3 år. Skulle ha vært nærmere 300000km, men det blir ikke kilometer av å henge i taket på verksted.

Det e en befrielse å sette seg i Car-El etter en dag på jobb.

Setene nevnes som bedre i MB...  Tja, som æ stiller inn sætene i MBen min så får æ to harde saker opp på yttersia av ræva. (Heldigvis!) Dem forsvinner om æ hever sete. Så etter å ha sittet ei lita stund, 2-5 timer, så sovner beina av. Det spiller ingen rolle hvordan æ justerer setene.  Disse problemene har ikke æ i Car-El. Så at setene er bedre i MB E-klasse? Tja, kansje luftputene i ryggen og i sidene er bedre, men ikke selve setet.

ILS er da bra på MB. Det er gode lys på E-klassen. Men så ser æ at det ikke er lyktespylere på nye C-klasse. Så æ e redd det kommer "lav-energi" lykter også på nyere MBer.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

F_P

X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Enigami

E-klasse er da ikke så ille å kjøre. Ikke verdens beste bil, men ikke verdens dyreste heller. En E-klasse bør i likhet med BMW 5-serie ha riktig utstyr for å kjøre bra.
De bør ha oppgradert fjæring, seter og annet ekstrautstyr. Men selv i standardutførelse kjører de da vel bedre enn Model S?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA