Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Antirustbehandling av Kia Soul EV

Startet av Paul, mandag 11. mai 2015, klokken 08:50

« forrige - neste »

Paul

Var utålmodig med å vente 1 år, så jeg har kjøpt Tyskimportert bil via Finn.no

Den er som den kom fra fabrikk, uten noe ekstra  antitrust behandling.

Kan huske at KIA Norge selger biler med Mercasol behandling.
Bør jeg gjøre noe med min:  Mercasol, Teclyl, sauefett etc.?

Kan noe anbefale antitrust verksted i Rogaland med som gjør godt jobb for OK pris?

Eller bare kjøre bilen uten noe behandling, den har jo 7 års garanti...

Sele

Jeg hadde hørt med forhandler når det gjelder antirustbehandling. På min Zoe så sa forhandler at antirustbehandling fra fabrikk var godt nok. Hvis jeg antirustbehandlet bilen så frafalt rustgarantien.

Ellers så har jeg god erfaring med Handeland antirust på Ualand.

THS

Vet ikke hvor viktig dette er på Kia, men Kia Sørvest(Ålgårds auto) leverer jo sine biler fullt Mercasol behandlet, så noe må det jo ligge I det. Tenker også på annenhåndsverdien. Jeg ville fått en pris fra dem, på denne behandlingen.

Selchiev

Etter å ha jobbet med driten: "behandling fra fabrikk" er ikke bra nok for Norske forhold. Garantien på rust hos Kina gjelder innenfra og ut. Når noe sist rustet den veien eller ble dokumentert må du spørre Kia om,men rust fra salt kommer utenfra og spiser innover.

Jeg vil rangere produktene som brukes i følgende merkevare\type etter kvalitet: Tectyl(originalen og det beste mener jeg, sjekk tectyl.no for godkjente "verksted") Dinitrol (oppvarmet voks som ligner en del på tectyl) Mercasol (billig etterligning, tynnere og ikke lang nær så effektivt) linolje\olje(må behandles på skittent skrik for å sitte, noe som fører til rust under laget med behandling)

De tre første er nok rangert i pris også, der tectyl nok er dyrest, men hvor mye vet jeg ikke.

Sørg for full behandling i hulrom også, sjekk interiøret for gris ved endt behandling, og ikke nøl med å gi beskjed om noe ikke er OK.

Ragged_Glory

Jeg har bestilt tid for full behandling hos Dinitrolsenteret i Sandnes for min tyskimporterte Soul. Jeg har god erfaring med dem. Det jeg ser under bilen, er NULL antirustbehandling.

RG
K̶i̶a̶ ̶S̶o̶u̶l̶ ̶E̶V̶ ̶E̶x̶c̶l̶u̶s̶i̶v̶e̶,̶ ̶ ̶2̶0̶1̶5̶
K̶i̶a̶ ̶e̶-̶N̶i̶r̶o̶ ̶P̶l̶a̶t̶i̶n̶u̶m̶ ̶G̶r̶a̶p̶h̶i̶t̶e̶,̶ ̶2̶0̶1̶9̶
Škoda CITIGOe iV, 2020
Hyundai Ioniq 5, P45, Phantom Black

Paul

Sitat fra: Ragged_Glory på onsdag 13. mai 2015, klokken 20:37
Jeg har bestilt tid for full behandling hos Dinitrolsenteret i Sandnes for min tyskimporterte Soul. Jeg har god erfaring med dem. Det jeg ser under bilen, er NULL antirustbehandling.

RG

Hva blei prisen? jeg har forespørt flere plasser, priser varierer fra 4500 til 6000kr.

Ragged_Glory

K̶i̶a̶ ̶S̶o̶u̶l̶ ̶E̶V̶ ̶E̶x̶c̶l̶u̶s̶i̶v̶e̶,̶ ̶ ̶2̶0̶1̶5̶
K̶i̶a̶ ̶e̶-̶N̶i̶r̶o̶ ̶P̶l̶a̶t̶i̶n̶u̶m̶ ̶G̶r̶a̶p̶h̶i̶t̶e̶,̶ ̶2̶0̶1̶9̶
Škoda CITIGOe iV, 2020
Hyundai Ioniq 5, P45, Phantom Black

Svend Mikkelsen

Kia Larvik leverer bilen med Tectyl behandling (i Norge) inkludert i prisen.

Selchiev

Sitat fra: Svend Mikkelsen på søndag 24. mai 2015, klokken 07:14
Kia Larvik leverer bilen med Tectyl behandling (i Norge) inkludert i prisen.

Beklager, det er feil, de leverer med en Mercasol behandling, om den er komplett eller kun tjukkstoff under og tynt i dørene vet jeg ikke

Ragged_Glory

Kia Sørvest leverer også bilene med Mercasol-behandling.

Jeg hentet min bil hos Dinitrol i går. Full behandling kom på 5800 kroner. Det er den laveste prisen de har for full behandling.

RG
K̶i̶a̶ ̶S̶o̶u̶l̶ ̶E̶V̶ ̶E̶x̶c̶l̶u̶s̶i̶v̶e̶,̶ ̶ ̶2̶0̶1̶5̶
K̶i̶a̶ ̶e̶-̶N̶i̶r̶o̶ ̶P̶l̶a̶t̶i̶n̶u̶m̶ ̶G̶r̶a̶p̶h̶i̶t̶e̶,̶ ̶2̶0̶1̶9̶
Škoda CITIGOe iV, 2020
Hyundai Ioniq 5, P45, Phantom Black

THS

Kia Sørvest(Ålgårds auto) leverer alle nybiler med full Mercasol behandling, slik som vist i link

http://www.mercasol.no/no/aspx/produktinfo.aspx 

Le

Noen som kan tipse noe bra steder for antirustbehandling i Oslo/ Akershus. Ingen behandlig på min og jeg vurderer å fiske det til høsten.

kennethdelbekk

Fenstad
2022 Model Y
2014 Modell S85 (Solgt)
2015 Soul EV Svart/Rød (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA