Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Rauland

Startet av eleif, tirsdag 04. august 2015, klokken 20:20

« forrige - neste »

eleif

Er det noen her som har kjørt til Rauland, starter i Modum.
Kommer til Notodden lade der, men så????? :-\
Tenkt meg dit i helgen men er usikker med egolfen.
e-golf (fra nyttår 2015)

PokerFjes

Sitat fra: eleif på tirsdag 04. august 2015, klokken 20:20
Er det noen her som har kjørt til Rauland, starter i Modum.
Kommer til Notodden lade der, men så????? :-\
Tenkt meg dit i helgen men er usikker med egolfen.
Tror det skal holde hardt. Det er flere sakteladere i Rjukan, men det tar jo tid
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

Endelig

Ifølge Green Race (se link http://www.jurassictest.ch/GR/) skal det gå med god margin. Det forutsetter at du lader til bortimot 100% hos Grønn kontakt på Notodden. God tur!
Endelig
Golf 2015 Levert 26.02 m Vp (Solgt)
Tesla S 2015 P85D

jan-c

#3
Sitat fra: PokerFjes på tirsdag 04. august 2015, klokken 22:19
Sitat fra: eleif på tirsdag 04. august 2015, klokken 20:20
Er det noen her som har kjørt til Rauland, starter i Modum.
Kommer til Notodden lade der, men så????? :-\
Tenkt meg dit i helgen men er usikker med egolfen.
Tror det skal holde hardt. Det er flere sakteladere i Rjukan, men det tar jo tid
Tror som Pokerfjes. Laderne på Rjukan gir bare 10A. Veien derfra er oppover, oppover og suger strøm.
Mener å ha lest at hurtigladeren på Åmot i Vinje skal prøvekjøres i morgen, 5. August. Sjekk ut med Grønn Kontakt. Notodden - Åmot- rauland, går vel fint. Ellers skal det være en semilader på Nutheim (etter Notodden).
2015: e-Golf
2018: e-Golf
2023: ID.5 GTX

eivhelle

#4
Med 650 meter stigning og 95 km skal dette gå greit.

Dette er ganske sammenlignbart med strekningen Ål-Dyranut som er 80 km og 900 meter stigning. Og jeg hadde nesten 30% igjen på batteriet da jeg kjørte denne strekningen i eco+ modus. Det forutsetter selvsagt at du er litt lett på gassen i de bratteste stigningene (holder deg innfor blått felt på energimåleren).

Og nå har du i tillegg snart muligheten til å kjøre via Åmot og lade der, så da skulle dette være lett match. :)

Edit. Nå beregnet jeg avstanden til Raulandsgrend, men hvis du skal videre oppover mot Møsvatn kan det selvsagt bli noen høydemeter ekstra. I så fall kan en stopp på Nutheim gi deg litt ekstra lading med 16A på Type2.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

eleif

#5
Takker for innspill, lader fult på Notodden, og ser om jeg lader litt på Nutheim.
Skal til Holtardalen , mot mjøsvann. :)
e-golf (fra nyttår 2015)

Porsgrund

Bør kunne kjøre Notodden til Holtadalen I Rauland uten lading. Er kun 9-10 mil dit hvis en kjører av ved Nutheim opp Åmotsdal.
---------------------------
eGolf med VP

eleif

Det gikk greit å kjøre Notodden Rauland, kjørte i eco og noe eco +.
Når jeg kom fram til Holtardalen hadde jeg 32 km  på GOM'en. ;D
e-golf (fra nyttår 2015)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA