Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva er forskjellen på 2012 lader og 2014 lader

Startet av pivago, tirsdag 05. mai 2015, klokken 08:42

« forrige - neste »

pivago

Har en 2014 modell Leaf og har nå fått tak i en ekstra lader som var sagt det var fra en 2012 modell. Jeg ser at ledningen fra vegguttaket er tynnere på denne enn den er på 2014 laderen.
Er det noe forskjell som gjør at jeg helst ikke bør bruke den på 2014 modellen?
Det er vel en litt annen batteripakke på 2014 VS 2012.

Brorson

Jeg har 2 Leaf ladere, de ser helt like ut, men den som hører til 2012 Leaf'n passer ikke til Rav'n,den må være fra 2013 eller nyere, men 2013 laderen passer på Leaf,n.

Trekkoppbil

For de som kommer fra evse-upgrade, med justerbare strømstyrke, kan 2012-modellen justeres opp til 20A, og nyere opp til 25A.

signal

ESVE-Upgrade?
Kan dette forklares mer? Uttrykket er ukjent for meg.
2012 Leaf SL USA modell, Sølv Metallic. Solgt 03.22
2020 Leaf N-Connecta blå/sort

Trekkoppbil

Evseupgrade.com er et selskap i California som oppgraderer den orginale Panasonic-kladden til Nissan, til å få justerbar strømstyrke og høyere spenning. Kladden oppgraderes fra 110V, til å støtte både 110V og 240V.

Jeg antar at det er mest vanlig for de som kjører USA-leafer, å ha evse herifra. Og jeg tipper de fleste bare bruker shuko-støpsel hvor man kjører 16A, men man kan vel sette på andre typer støpsel for å få større strømmer, da de fleste usa-leafer fra 2013 og nyere, har 6,6kW AC-inngang..


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA