Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

model 3 bilder . wow

Startet av Teslanewbie, lørdag 02. mai 2015, klokken 09:49

« forrige - neste »

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Celter

Hvis dette er riktig er jo bilen riktig lekker.  :)
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

timingbeltkiller

Lommeboka gir blaffen i (u)lekker.
Den prioriterer driftsikkerhet og verkstedfobi.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Joachim@sancon.no

35000 USD burde tilsi ca 270.000.

Sleng på et hengerfeste så er jeg klar til å legge bestilling i dag.

Skikkelig Leaf killer mtp utseende.

KalleKalif

---
2015 85D

Muffinman

Sikkert noen som har lekt seg med Photoshop, men den var nydelig. Må sikkert sitte med krum i nakken i baksetet da.

slumberjack

Kult bilde, men den ser jo litt stor ut for klassen?

Uansett er det Fords "Evo" konseptbil til Frankfurtmessen helt tilbake i 2011. Jeg digger looken, men det er altså en photoshop av dette bildet.

http://acarisnotarefrigerator.files.wordpress.com/2012/01/ford_concept_evos.jpg?w=629&h=471

Dag A.

Sitat fra: slumberjack på onsdag 06. mai 2015, klokken 15:21
Kult bilde, men den ser jo litt stor ut for klassen?

Uansett er det Fords "Evo" konseptbil til Frankfurtmessen helt tilbake i 2011. Jeg digger looken, men det er altså en photoshop av dette bildet.

http://acarisnotarefrigerator.files.wordpress.com/2012/01/ford_concept_evos.jpg?w=629&h=471

Skikkelig partykiller du  >:( >:( >:( >:(

Trodde et øyeblikk at den bilen ville supplert den andre Tesla som en "konebil", men men
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

hottentott33

Sitat fra: slumberjack på onsdag 06. mai 2015, klokken 15:21
Kult bilde, men den ser jo litt stor ut for klassen?

Uansett er det Fords "Evo" konseptbil til Frankfurtmessen helt tilbake i 2011. Jeg digger looken, men det er altså en photoshop av dette bildet.

http://acarisnotarefrigerator.files.wordpress.com/2012/01/ford_concept_evos.jpg?w=629&h=471

+1

Greit med konkret info istedenfor bare å slenge ut at bildet er photoshoppet  :)
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

timingbeltkiller

Små sedaner er omtrent så langt fra norsk og EU foretrukket biltype som det går an å komme.
Betyr vi kommer til å kjøpe M3:
- pga rekkevidde og SC
- på tross av karosseritype
- og muligens på tross av barnesykdommer og feil den arver fra modell S???
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Amoss

Sitat fra: timingbeltkiller på onsdag 06. mai 2015, klokken 20:10
Små sedaner er omtrent så langt fra norsk og EU foretrukket biltype som det går an å komme.

Model S kalles også sedan. Så jeg forventer en "sedan" med karosseritype som Model S - altså en "liftback" eller "hatchback" om du vil. Samme formen som Saab eller for den sak skyld VW Golf (bare litt større).

Sitat fra: timingbeltkiller på onsdag 06. mai 2015, klokken 20:10
Betyr vi kommer til å kjøpe M3:
- pga rekkevidde og SC

Helt klart ja. Kommer det en konkurrent med en tilsvarende pakke til en fornuftig pris før Tesla er på banen med Model 3, så er det slett ikke utenkelig at jeg hopper på den.


Sitat fra: timingbeltkiller på onsdag 06. mai 2015, klokken 20:10
- på tross av karosseritype

Har ikke så veldig mye i mot hatchbacks - kjører en idag. Henger meg ellers ikke alt for mye opp i karosseriformen - stasjonsvogn = +, men blir bilen så liten at jeg føler jeg kler på meg bilen istedet for å sette meg inn så kan det være jeg betakker meg ;)  (Minner her om den gamle vitsen om at de gamle boblene skulle slippe veiavgift (som det het den gangen) dersom man brukte bilbelte i dem - da de i så fall ble regnet som ryggsekk ;) )

Sitat fra: timingbeltkiller på onsdag 06. mai 2015, klokken 20:10
- og muligens på tross av barnesykdommer og feil den arver fra modell S???

Forventer at de har klart å luke ut de fleste slike når de kommer med sin 3 modell de har bygget fra grunnen av, da de begynner å få litt erfaring. Men de er fortsatt en relativt fersk produsent, så at det fortsatt kan dukke opp noen nye feil skal man så klart ikke se bort i fra.
Model S 85D

Øyvind.h

Sitat fra: timingbeltkiller på onsdag 06. mai 2015, klokken 20:10
Små sedaner er omtrent så langt fra norsk og EU foretrukket biltype som det går an å komme.
Betyr vi kommer til å kjøpe M3:
- pga rekkevidde og SC
- på tross av karosseritype
- og muligens på tross av barnesykdommer og feil den arver fra modell S???

Vi får håpe Model 3 får samme karosseri som Model S. Dvs ikke sedan, men langt mer praktiske kombikupe-løsningen som i praksis er en stasjonsvogn med skrå bakluke.

Glad Model S ikke er det vi i Norge kaller sedan. Hadd den vært det kunne jeg faktisk ikke kjøpt den.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

jkirkebo

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 06. mai 2015, klokken 21:20
Glad Model S ikke er det vi i Norge kaller sedan. Hadde den vært det kunne jeg faktisk ikke kjøpt den.

Samme her. En sedan uten hengerfeste er bortimot ubrukelig for meg.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

timingbeltkiller

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 06. mai 2015, klokken 21:20
Vi får håpe Model 3 får samme karosseri som Model S. Dvs ikke sedan, men langt mer praktiske kombikupe-løsningen som i praksis er en stasjonsvogn med skrå bakluke.
JA, hatchback er mer praktisk enn sedan med separat bagasjerom.
Men stjeler mye plass sammenlignet med stv med vertikal bakluke.

2 ting i nåværende moteendring av bilene beveger seg i feil retning:
- bakluken til stasjonsvognene blir stadig skråere med mindre praktisk plass.
- metallarealet på bilsidene øker stadig i høyden og sidevinduene minker.

Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Hyperstress

Sitat fra: timingbeltkiller på torsdag 07. mai 2015, klokken 14:48
2 ting i nåværende moteendring av bilene beveger seg i feil retning:
- bakluken til stasjonsvognene blir stadig skråere med mindre praktisk plass.
- metallarealet på bilsidene øker stadig i høyden og sidevinduene minker.

Skrå bakluke er nok mer en aerodynamisk endring enn en motendring. Og høyere dører øker muligens sikkerheten. (?)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA