Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Får ikke åpnet frunk

Startet av Sveinung1954, torsdag 30. april 2015, klokken 21:02

« forrige - neste »

Sveinung1954

Kjedelig problem: frunk vil ikke åpne. Når jeg trykker på åpne knappen kommer det en lyd som tyder på at den prøver å åpne låsemekanismen, men ingenting skjer. Mulig jeg har hatt litt mye oppi der som blokkerer ett eller annet.

Har lest på nettet at det skal finnes en manuell 'hatch' under dashbordet på pasasjersiden. Ikke kul om jeg finner den. har P85D; er den plassert et annet sted på den modellen?
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

snappy

Hadde det samme på min 85d , nosecone må av og låsen åpnes manuelt. Tesla byttet hele mekanismen på annet forsøk på å fikse..
2014 e-UP
2015 85D

Sandvika

Samme her. Skjedde dagen etter overlevering av 85d. Ny lås montert.

Marmolada

Dersom du ikke klarer å lukke frunk helt fordi noe ligger i veien vil det ikke åpne på vanlig måte. Det er en knapp under panseret ca midt på du må trykke ned mens du åpner.

sigurdi

Kan det hjelpe å presse forsiktig ned mens noen andre trykker på knappen for å åpne?
Horten
Model X90D (18.03.17)

Sveinung1954

Sitat fra: snappy på torsdag 30. april 2015, klokken 21:37
Hadde det samme på min 85d , nosecone må av og låsen åpnes manuelt. Tesla byttet hele mekanismen på annet forsøk på å fikse..

Er dette noe en får til selv?
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Sandvika

Sitat fra: SKH på torsdag 30. april 2015, klokken 22:34
Sitat fra: snappy på torsdag 30. april 2015, klokken 21:37
Hadde det samme på min 85d , nosecone må av og låsen åpnes manuelt. Tesla byttet hele mekanismen på annet forsøk på å fikse..

Er dette noe en får til selv?
Ja, fjern nosecone ihht til prosedyre i manual.
Da vil du se en wire som går til låsen. Dra forsiktig i denne. Da spretter lokket opp første hakket. Neste hakket tar du så normalt med FOB eller på skjermen. Ta ut tingene dine og varselstrekant og fyll spylerveske. Bestill verkstedtime  :)

Jejl

Jeg la inn et barnesete i frunken en gang som var en halv cm for stort, men den gikk likevel igjen.  Jeg måtte da presse ned panseret mens jeg trykket på åpne-knappen  for at det skulle åpnes etterpå.

o.b.lix

Min ble også levert med denne feil - 85D levert 28/3-15 - og de har nå fikset den, men de sa det var en jobb på 7 timer fordi hele fronten måtte demonteres for bytte av acuator.

Siden de er presset på tid i Bergen, fikk de hjelp av naboen til karosserijobben. Nå i helger åpner de på kokstad, og skal da i teorien ha bedre kapasitet?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA