Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ja, da står jeg på Vestby Fortum lader som ikke fungerer...

Startet av ludo, søndag 26. april 2015, klokken 18:59

« forrige - neste »

ludo

10% igjen på batter... Ladekart viser bare grønt, og at alt fungerer. Nytter ikke å stole på disse laderene !!! Fatter ikke at det skal være så vanskelig å få det stabilt!

ludo


svingen

peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

emil

Ved feil på hurtiglader er første punkt å ringe servicetelefonen til operatør. De fleste feilene kan løses av dem, som oftest med en restart av enten programvare eller hele laderen.

Hvis dette så ikke fungerer kan man syte på forum og facebook mens man saktelader eller venter på veihjelp.

Panduck

Sitat fra: ludo på søndag 26. april 2015, klokken 19:14
Feilmelding "Card In Error", noen som vet hva det betyr?

Denne feilmeldingen sto på en lader i K.sand. Jeg gadd ikke prøve den laderen da, brukte den ved siden av. Reagerte på at det stod grønt på ladekartet, med den feilmeldingen der. Dagen etter sto samme feil på displayet, men andre lader var opptat, så jeg prøvde. Fungerte helt fint. Kan det være problem med ladebrikken?

ludo

Har ringt fortum, i mellomtiden saktelading. Er nå I Drøbak og hurtiglader der. Fortum klarte ikke å fikse feilen....

ludo

Prøvde og sende melding for å starte laderen, men fikk til svar at "Får ikke kontakt med laderen.

grorudklovnen

jeg fikk feil på samme lader på tirsdag. Da lovte Fortum å sende noen til å fikse den..

ludo


AmocoCadiz

Laderen fungerer fint idag, brukt midt på dagen og igjen på kvelden ok.

ludo

Kjørte innom i dag. Det står fortsatt "Card In Error". Jeg prøvde den ikke. Noen som vet noe mer?

AmocoCadiz

Og så er denne hurtigladeren i stykker igjen.
Chademo fungerte fint midt på dagen, men ved retur på kvelden var den ute av drift, og med svært lite igjen på batteri ( ja mye regn og vind reduserte batterikapasiteten overraskende mye) er det ikke særlig gøy, en kald og regntung kveld.
Ringte kundeservice, de prøvde omstart osv, men fortsatt feil.
De bekreftet at denne hurtigladeren er svært mye brukt, siden det er en strategisk  plassering ved E6 i østfold. Jeg meldte inn at dette er en viktig plassering og hvis hurtiglader teknikken er så ustabil, bør det minimum være 2 ladere her, noe de noterte og skulle melde videre i Fortum systemet.
Men etter laaaang ventetid med saktelading er det forunderlig at infrastruktur ved hurtiglading fortsatt er så svakt og lite teknisk pålitelig. Med en total elbilandel på kun 2% og slik svakt hurtiglade nettverk, burde det ikke være snakk om noe utfasing av elbil insentiver på maaange år fremover....( i hvert fall en erfaring for de som faktisk har prøvd og bruke en "normal" elbiltype med de nåværende batteribegrensninger )

m0nkey

Laderen på Vestby er den siste fortum laderen ut fra Oslo mot Sverige før Sarpsborg. Det finnes noen Ishav... Arctic Roads ladere på Rygge og ved Svinesund, men jeg tror folk unngår disse. Det er nok derfor den på Vestby er mye i bruk.

Fortum og Moss skulle ha opprettet et stort "ladetorg" i Moss sentrum med flere hurtigladere innen 17. Mai i år. Det har enda ikke dukket opp noe info på fortums facebook eller map.chargedrive.no så tviler på at de rekker tidsfristen. Når dette torget er operativt tipper jeg at presset på Vestby laderen vil minke.

KIA Soul EV Classic (2015)


AmocoCadiz

Snakket med Fortum idag, de melder at ladetorget i Moss sentrum åpner i juni, kommer med mange forskjellige lademuligheter! Blir et bra alternativ til Vestby laderen!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA