Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

265 (9") eller 245 (8,5") bak på P85D?

Startet av MrGekko, søndag 26. april 2015, klokken 08:42

« forrige - neste »

rr2000

Sitat fra: MrGekko på mandag 27. april 2015, klokken 22:40
Er fortsatt i tenkeboksen angående å bytte. Når du skriver at det er merkbart mer støy - er det slik at det er så merkbart at det er irriterende?
Noe av det jeg liker med Conti-dekket, er at det støyer minimalt. Forbruket er også meget lavt (lå på 195 kw/t i snitt, Kristiansand-Horten)
Jeg irriterer meg ikke over litt øket dekkstøy, det er bare ved hastigheter mellom 50 og 90 man merker det synes jeg. Men med contiene var det slik at dama synes det var litt irriterende å høre på lyden av hendene mine gnisse mot rattet, da er det ganske stille ;-) Jeg er glad jeg byttet for bilen fortjener skikkelige sporty, brede dekk, og jeg ser stor forskjell på utseendet. Kan ikke si jeg har merket så mye forskjell på forbruket, men har heller ikke sjekket så nøye. Med pen langkjøring i Range mode skal jeg også klare 195 kW/t.
P85D

jkirkebo

Sitat fra: rr2000 på tirsdag 28. april 2015, klokken 00:03
Sitat fra: MrGekko på mandag 27. april 2015, klokken 22:40
Er fortsatt i tenkeboksen angående å bytte. Når du skriver at det er merkbart mer støy - er det slik at det er så merkbart at det er irriterende?
Noe av det jeg liker med Conti-dekket, er at det støyer minimalt. Forbruket er også meget lavt (lå på 195 kw/t i snitt, Kristiansand-Horten)
Jeg irriterer meg ikke over litt øket dekkstøy, det er bare ved hastigheter mellom 50 og 90 man merker det synes jeg. Men med contiene var det slik at dama synes det var litt irriterende å høre på lyden av hendene mine gnisse mot rattet, da er det ganske stille ;-) Jeg er glad jeg byttet for bilen fortjener skikkelige sporty, brede dekk, og jeg ser stor forskjell på utseendet. Kan ikke si jeg har merket så mye forskjell på forbruket, men har heller ikke sjekket så nøye. Med pen langkjøring i Range mode skal jeg også klare 195 kW/t.

195Wh/km bør være null problem, jeg kjørte Dokka-Kongsvinger over Gjøvik og Elverum på søndag med min P85+ på Hakka R2. Endte på 152Wh/km i snitt...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

MrGekko

Etter å ha lest en del på det amerikanske forumet så frister det faktisk å beholde oppsettet jeg har nå, mest med tanke på dekkstøy.
Er det noen i Østfold/Oslo-traktene med Michelin 245/265 oppsett og P85D som kunne tenke seg å sammenligne?

RonnyØ

Noen som har bilder bakfra med 9" felg og 245 dekk? Det blir jo mer dekkstrekk på denne måten, og således noe mer fare for kantkjøring av felg.

Dennis

Felgene med 245 dekk er 8.5 brede. Er bare felgen bak som levert med 265 dekkene som er 9. Så de som har fått 245 dekk har også 8.5 felger foran og bak.

Tr0047

Har nettopp fått på mine Michelin...med 265/35-21 bak på min P85D. ( fra sotto zero 2, 19")
Må si støyøkningen er godt merkbar, på grensa til irriterende! Har kjørt ca 15 mil nå, og vennet meg til det nye støybildet...men det høres!
Kjører 42 psi foran og bak.
Skal sies at det ikke blir mer plagsomt ved høyere hastigheter 120+ ,  men nå kjører jeg for det meste mellom 70-90 ;)
Er likevell glad for at jeg fikk de "brede" felgene bak, kan jo bare bytte til andre dekk ved neste dekk skift !
Mars 2015 P85D

MrGekko

Er ikke så mange andre alternativer i 265.
Trur jeg nå avventer med å bytte til PS2 og 265-oppsett til jeg eventuelt får prøvd en P85d med dette oppsettet.
Etter å ha kjørt en lengre tur på "dårlig" asfalt i dag, så må jeg si at Coni Silent-dekka imponerer mer og mer. Er utrolig behagelig at den eneste støyen er litt vindstøy.
De skulle laget Silent i 265 også

Tr0047

Nei er ikke det største utvalget i 265/35-21, men håper og tror at Silent kommer i den dimensjonen etterhvert! 
Pr idag står valget mellom støy og utseende...!   Når det gjelder grep,warmup,slitasje,sporing etc....tror jeg ikke det skiller så mye at det betyr noe for de fleste av oss!
Tok en db måling selv idag ( ikke med iphone).  Lå på ca 76 db i 80km/t på medium slitt asfalt, over 2 km, med en tunnel inkludert,ca 10'C.
Skal ta en ny måling på et senere tidspunkt samme strekning, så får jeg se om resultatet endrer seg med annen utetempratur, dekkslitasje etc
Mars 2015 P85D

MrGekko

Skal ta en db-måling senere i dag. Hvor mye kan man stole på db-måler som er lastet ned på tlf i fra AppStore?

MrGekko

Brukte i dag en app som heter dbvolume. Lå da på 55db - fart 80km/t og middels god asfalt. Skal teste med en skikkelig db-måler ila neste uke

jazzwheel

dB-målinger varier veldig mye på forholdene og utstyret. Man kan bruke den samme mobilen til å sammeligne mellom biler, men å bruke mobilmålinger som sammenligningsgrunnlag med tall fra magasiner, brosjyrer og internett blir ikke bra.

Dvergen196

Ingen som har puttet på noe annet en 245/265 bak på en P85D?
Jeg hadde 295 bak på min P85, og syntes det vil se lite fint ut med 245 bak på P85D.
M3P Hvit/Hvit bestilt 16/10.
Model X 90D AP2 Solgt
Ford Focus RS 2017 Solgt
BMW M3 Competition 2017 Solgt
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt

Cookie Monster

245 bak ser helt noldus ut ja, glad jeg bare har det på vinterdekka ;D

Skal ha 285 bak til nå til sommeren da jeg har solgt de originale 21" felgene med 265 bak.
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

Dvergen196

Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 11. februar 2016, klokken 09:28
245 bak ser helt noldus ut ja, glad jeg bare har det på vinterdekka ;D

Skal ha 285 bak til nå til sommeren da jeg har solgt de originale 21" felgene med 265 bak.

Hva kjører du på med foran, 245? Vet du om dual motor systemet har problemer med forskjellig bredde foran og bak?
Jeg hadde 245 foran og 295 bak på 22" på forrige Tesla, det så meget bra ut men 22" er lite brukervennlig.
M3P Hvit/Hvit bestilt 16/10.
Model X 90D AP2 Solgt
Ford Focus RS 2017 Solgt
BMW M3 Competition 2017 Solgt
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt

Cookie Monster

#29
245 foran. Er ikke noe problem siden det er ikke noe direkte kobling mellom foran og bak.

Årsaken til at det kan være et problem på vanlige biler med 4wd er at det blir ulik rulleomkrets og senterdifferensialen må da jobbe hele tiden, blir varm og blir raskere slitt.
Er likevel mange 4wd biler som har bredere dekk bak som feks Nissan GTR 35, Porsche 911 turbo for å nevne noen.

285/30-21 som jeg skal ha bak er faktisk nærmere på rulleomkrets til 245/35-21 enn hva 265/35-21 som er originalt. Så hadde uansett ikke blitt noe problem ;)

22" blir litt vell ja, har selv gått for Vossen i 21". Er også mye bedre utvalg av gode dekk som Pilot Super Sport i den dimensjonen enn hva som er i 22"
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA