Hovedmeny

Nye BMW i5

Startet av moonbuggy, fredag 24. april 2015, klokken 15:27

« forrige - neste »

Counterpointer

Det blir helt merkelig for meg. Nå er det kun Tesla mod S og X som er fullsize elbiler,  de trenger en konkurrent og det kunne godt ha vært i5 men da kan det ikke være enda en liten mellomklassebil.

JorgenM

Ny artikkel om "i NEXT" og 2021 nevnes som lansering, ellers ikke noe nytt:

http://www.bmwblog.com/2016/05/12/bmws-new-electric-flagship-car-inext-will-arrive-2021/

- the i NEXT will be, "our new innovation driver, with autonomous driving, digital connectivity, intelligent lightweight design, a totally new interior and ultimately bringing the next generation of electro-mobility to the road."
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

LMOR

Dette var i hvert fall det mest troverdige jeg har lest på lenge om i5.
Håper på en haug med 5/7-serie type gadgets som tilleggsutstyr.
Håper den kan trekke en tilhenger.
Hvis JA, da er det kun 1 bil i hustanden etter 2019.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

JorgenM

+1

Blir trist å selge i3'n, men gledelig å selge diesel-kjerra. Avhengig av pris, men tipper vi venter ett år og kjøper en lite brukt via en BMW-forhandler som vanlig :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

Counterpointer

70 kWh (usable) høres litt lite ut i 2019, selv med Carbonramme....
Imho

Magster

Bra nok for meg, greit å holde vekta litt nede også

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 31. mai 2016, klokken 20:14
70 kWh (usable) høres litt lite ut i 2019, selv med Carbonramme....
Imho
Hvis den skal være en Tesla Model Y-konkurrent så er kanskje ikke 70 kWh helt feil. Det er nok fort noe i dette området også Tesla vil legge seg på.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

leitom

Jeg håper ikke det blir en i5 men en i3.5 som slekter direkte på 3-serien :)
2016 - BMW i3 - Arravani Grey
2012 - BMW 320d xdrive - E91 - Safir black

JorgenM

Visstnok så setter BMWs i-avdeling elbilutvikling på vent og flytter fokuset over på selvkjørende biler:

http://blog.caranddriver.com/forget-evs-its-all-about-autonomy-now-bmw-recasts-its-i-division/
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

JorgenM

Veldig lite lekkasjer å finne om i5, fant denne italienske artikkelen idag (google translate)
http://www.omniauto.it/magazine/39223/bmw-i5-rendering

På størrelse med X5.
Minimum 320 km rekkevidde.
Ny rendering:

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

Trond.m

#101
Stilig, men det er vel ikke noe mer bak denne enn at det er noen som er flinke med photoshop ?
Og blir den på størrelse med X5, så blir det ikke akkurat noen bil for mitt behov  ???

JorgenM

Det er vel fantasifullt basert på rykter som noen mener å ha hørt, circa :)

Jeg håper den blir nærmere 1. generasjon X5 enn dagens i alle fall, altså noe a la dagens X3.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

Counterpointer

En rimelig antagelse må vel være at den blir større enn i3, men veldig lite sannsynlig at de starter med en Suv. Stasjonsvogn derimot

MrBeery

I følge Munro & Associates (
nevnt i teardown video) kommer i5 til å bli en hydrogenbil, basert på brensellcelle fra Toyota. Ingen anelse om dette stemmer, virker litt rart.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA