Hovedmeny

Nye BMW i5

Startet av moonbuggy, fredag 24. april 2015, klokken 15:27

« forrige - neste »

Trond.m

Jeg tror det er ganske opplagt at neste generasjon elbil blir en mye mer "normal" bil. i3 ble tross alt utviklet på et tidspunkt da batteriene hadde mye lavere energitetthet enn de vil ha i 2020.  At det ble valgt karbon og pizza-kutter hjul var nødvendig å holde bilens vekt og energiforbruk nede på et minimum. Men det er åpenbart mange nok som liker designet på i3, så den vil nok være stort sett uforandret i noen år til. Ser fram til å få en i Protonic Blue  :)

Amigakongen

@TM
Sitat
Ser fram til å få en i Protonic Blue
Pell deg bakerst i køen. :P

Dette bildet her synes jeg så bra ut jeg da men. :)
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 30. april 2016, klokken 10:12
Sitat fra: JorgenM på lørdag 30. april 2016, klokken 08:26
Rendering som ikke er lagt ut her tidligere. Bare en i3 XXL, men hadde i5 endt opp slik hadde jeg vært godt fornøyd :)



2015 BMW I3 - 11800km

LMOR

Mee too, og jeg står først i Protonic køen.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

I kø for ny i3 ?. For det er vel litt tidlig å stille seg i kø for en bil som ikke er lansert  ;)

JorgenM

Slik 115.000 gjorde for Model 3 mener du?  :P

Men jeg ville aldri gjort det. Selv ikke for en beamer  :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

Trond.m

Sitat fra: JorgenM på søndag 01. mai 2016, klokken 08:07
Slik 115.000 gjorde for Model 3 mener du?  :P

Men jeg ville aldri gjort det. Selv ikke for en beamer  :)
Det blir vel litt annerledes. Jeg har ikke sett at BMW har hatt offisiell framvisning av i5 med prisantydning, spesifikasjoner og antatt produksjonsstart. Jeg reserverte Model 3 30.3.2016, men jeg håper at jeg slipper å kjøpe den  ;)

LMOR

Jeg tenkte å kjøpe både en ny i3 og i5 når den kommer.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

JorgenM

Her blir det nok en lite brukt i5 slik som med i3 for å spare litt verditap på bekostning av perfekt utstyrt.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

Trond.m

Sitat fra: LMOR på lørdag 30. april 2016, klokken 22:18
Mee too, og jeg står først i Protonic køen.
Jeg ser deg ikke. Jeg ligger allerede i sovepose utenfor Bilia på Skøyen for å være først i køen  ;D

LMOR

#84
Sitat fra: TM på søndag 01. mai 2016, klokken 15:10
Sitat fra: LMOR på lørdag 30. april 2016, klokken 22:18
Mee too, og jeg står først i Protonic køen.
Jeg ser deg ikke. Jeg ligger allerede i sovepose utenfor Bilia på Skøyen for å være først i køen  ;D
For sent, jeg har kontakter i Bremerhafen

Men litt seriøst, i5 er for tidlig, men på i3 har en kunnet skrevet seg på liste en stund, og hos BMW koster ikke det penger... ;)
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

Ja, da tipper at vi står på samme liste. Snakker vi om Bilia Skøyen ?

LMOR

Nei, Vestlandet. Hver butikk har sin kvote og sin liste.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

JorgenM

I denne artikkelen påstås det at i5 ("iX" / "i Next") vil bruke 'sheet metal' (= blikk / tynnmetall) i stedet for karbonfiber:

http://www.bmwblog.com/2016/05/11/latest-news-bmw-x2-x7-9-series-project-ix/
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

Counterpointer

Sitat fra: JorgenM på onsdag 11. mai 2016, klokken 19:35
I denne artikkelen påstås det at i5 ("iX" / "i Next") vil bruke 'sheet metal' (= blikk / tynnmetall) i stedet for karbonfiber:

http://www.bmwblog.com/2016/05/11/latest-news-bmw-x2-x7-9-series-project-ix/

"Just a few months ago, BMW announced its third model developed by the i Division –Project iX. The 3 Series-size EV hatchback is said to be made of sheetmetal rather than carbon fiber and will arrive before 2020."

Høres ut som neste EV, men ikke I5 synes jeg!

LMOR

Men i3 er ikke på størrelse med en 3-serie, så at i5 er det, trenger ikke være feil.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA